Sparebanken Sør

Sparebanken Sør gir milliongave til BUA

Gjennom Sør fondet, gir Sparebanken Sør 5 millioner kroner til BUA. Hele 4,5 millioner av disse går til BUA-avdelinger i regionen.

Daglig leder i BUA John Harald Bondevik og daglig leder i Sør fondet Trond Skjæveland.
BUA har mottatt 5 millioner fra Sparebanken Sør. Midlene vil bli fordelt utover forskjellige BUA avdelinger. F.v: Daglig leder i BUA, John Harald Bondevik og daglig leder i Sør-fondet, Trond Skjæveland. Vibeke Saarem

Ved å gi denne gaven til BUA, ønsker Sparebanken Sør å bidra til bærekraftig vekst og utvikling. Gjennom Sør-fondet vil banken være en betydelig bidragsyter til utvikling av gode lokalsamfunn.

– Vi er stolte over å kunne bidra vesentlig til de gode lokalsamfunnene der banken har kontorer, og spesielt til det flotte arbeidet BUA utfører. BUA sitt arbeid bygger opp under det vi er opptatt av, nemlig bærekraftig vekst og utvikling i regionen, sier Trond Skjæveland som er daglig leder i Sør-fondet.

BUA er et nettverk av utstyrssentraler der alle kan låne sport og friluftsutstyr over hele landet helt gratis. Med utstyr fra BUA er det enkelt for alle å prøve flere og mer varierte aktiviteter. På denne måten bidrar BUA til sosial inkludering og lavere forbruk.

– Det er flott at Sparebanken Sør ser verdien i BUA. Med disse midlene kan BUA-avdelingene gjøre utstyr til sport, lek og friluftsliv enda mer tilgjengelig, sier daglig leder John Harald Bondevik i BUA.

BUA har i dag 265 avdelinger i Norge, der 31 av disse vil motta midler fra Sparebanken Sør.

Tilskuddet som deles ut til de forskjellige avdelingene skal bidra til å styrke de enkelte avdelingene, for å håndtere veksten og tilby utstyr til enda flere låntakere.

– Sparebanken Sør er 200 år i år, og som en del av jubileet gir banken flere større gaver gjennom året. BUA er en av de heldige, sier Skjæveland.

Bilder

Om Sparebanken Sør

Sparebanken Sør er en av landets største regionsparebanker med hovedkontor i Kristiansand. Banken har i alt 31 kontorer fordelt på Agder, Vestfold og Telemark og Rogaland.

Sparebanken Sør

www.sor.no

Følg pressemeldinger fra Sparebanken Sør

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Sparebanken Sør på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Sparebanken Sør