Escape Travel

Millionresultat for Escape Travel

Norges største ruteflybaserte turoperatør Escape Travel leverte et driftsresultat på 6 millioner i 2023. Årsresultatet etter skatt ble på pluss 5,3 millioner.

Tor Johan Pedersen, administrerende direktør i Escape Travel.

– Vi er godt fornøyd med et positivt resultat for 2023, sier administrerende direktør i Escape Travel, Tor Johan Pedersen.

Escape Travel skreddersyr spesialreiser innenfor elvecruise, cruise, aktive reiser, temareiser, sportsreiser, singelturer og firmaturer.

– Selskapets salg så langt i 2024 er +10 % sammenlignet med samme tid i fjor, og vi ser en positiv salgsutvikling måned for måned og er derfor optimistiske også for resten av året. Vi ser at bookingene for noen av våre forretningsområder kommer senere enn vi har vært vant til tidligere, men de kommer. Vi forventer et enda bedre resultat for 2024, sier Pedersen.

Escape Travel har sitt hovedkontor i Oslo og innbefatter også varemerkene Cruise.no og Carpe Diem.

Escape Travel eies av Per G. Braathens investeringsselskap Braganza, som også eier reisebyråkjeden Ticket, turoperatørene Escapeaway og Solfaktor, samt Dyreparken i Kristiansand og flyselskapet BRA.

Bilder

Escape Travel markerer 20 år på verdens elver i år. Ferieformen er i vinden som aldri før.
Last ned bilde
Italia er en av Escape Travels bestselgere, høstens reiser selger allerede godt.
Last ned bilde

Escape Travel

Eventyret starter her!

Escape er Norges fjerde største reisearrangør. Vi skreddersyr spesialreiser som elvecruise, cruise, temareiser, sportsreiser, singelreiser, aktive reiser, firmareiser - og drømmeferier til fjerne strøk for deg som vil ha en skreddersydd reise.

Vi er noe utenom det vanlige, for hos oss jobber mange av landets mest erfarne turskreddere og reiseledere. Vi er skikkelige og personlige reiseentusiaster som med spisskompetanse skaper eventyrlige reiser. Med stolthet konkurrerer vi på innhold og kvalitet, fremfor pris.

Escape Travel Group har sitt hovedkontor i Oslo. Forutenom Escape Travel, så er også Carpe DiemCruise.noSolfaktor og Escapeaway en del av gruppen.

Escape Travel ledes av Tor Johan Pedersen og eies av Per G. Braathens investeringsselskap Braganza, som også eier reisebyråkjeden Ticket, Dyreparken i Kristiansand og flyselskapet BRA.

Logo med slogan

Følg pressemeldinger fra Escape Travel

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Escape Travel på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Escape Travel