Jannicke Engan ansatt som ansvarlig redaktør i Nationen

Jannicke Engan (53) er fast ansatt som ansvarlig redaktør og administrerende direktør i Nationen. Hun har vært konstituert i rollen siden 20. desember.

– Nationen har en helt unik mulighet til å ta en større posisjon i markedet, og den muligheten skal vi benytte. (Foto: Jonas Ruud / Tun Media)

– Vi har fått til så mye bra i Nationen de siste månedene. Jeg er kjempeglad for at jeg skal jobbe videre sammen med redaksjonen, for nå skal avisa vokse enda mer, sier Jannicke Engan.

Hun fortsetter i stillingen som konsernsjef i Tun Media, som er Nationens eierselskap. Amedia er største aksjonær i Tun Media, der også Norges Bondelag er blant eierne.

– Nationen har en helt unik mulighet til å ta en større posisjon i markedet, og den muligheten skal vi benytte. Alle burde være opptatt av økt selvforsyning og matsikkerhet. Norge trenger en solid avis som ser landet vårt fra distriktenes perspektiv, sier Engan.

Styreleder Ingrid Skogrand er svært tilfreds med ansettelsen av Jannicke Engan på permanent basis, og sier avisa nå får en offensiv og tydelig redaktør.

– I perioden Jannicke har vært konstituert som ansvarlig redaktør, har hun og redaksjonen oppnådd meget gode resultater. Den digitale bruken av Nationen har økt med over 40 prosent siste halvår. Jannicke har vist at hun både har sterke ambisjoner for avisa og samtidig har gjennomføringskraft, sier Skogrand.

– Jeg er opptatt av at Nationen skal bli enda mer relevant for folk som lever i og er opptatt av distriktene. Folk flest bor faktisk ikke i store byer, sier Ingrid Skogrand.

Jannicke Engan tiltrådte som konsernsjef i Tun Media og administrerende direktør i Nationen i 2022. Hun kom da fra stillingen som leder for visuell avdeling i Dagens Næringsliv. Hun har i tillegg ledererfaring som daglig leder i Monster Entertainment og utviklingsredaktør og regionredaktør i NRKs distriktsdivisjon.

Ansvarlig redaktør i Nationen, Jannicke Engan.

Epost: jannicke.engan@tunmedia.no. Telefon: 930 54 856

Styreleder i Nationen, Ingrid Skogrand.

Epost: ingrid.skogrand@amedia.no. Telefon: 951 34 674

Amedia er landets største utgiver av lokale medier. Daglig når konsernets medier to millioner lesere.

kommunikasjon@amedia.no