NITO - Norges ingeniør- og teknologorganisasjon

Møt NITO på Kongsberg Agenda

NITO deltar på Kongsberg Agenda: En unik mulighet for innsikt i framtidas teknologi.

Getty Images

Kongsberg Agenda, Norges viktigste teknologifestival, går av stabelen fra 19. til 22. juni, og NITO er stolte av å delta. Her får du muligheten til å bli med på en rekke spennende arrangementer som ser på hvordan intelligent og bærekraftig teknologibruk kan løse viktige samfunnsutfordringer.

- Kongsberg Agenda setter standarden for debatter om teknologi. Festivalen fokuserer på hvordan intelligent og bærekraftig teknologibruk på tvers av alle sektorer kan bidra til å løse viktige samfunnsutfordringer.

- Arrangementene er gratis å delta på, så det er ingen grunn til at jeg ikke skal se deg der, sier NITO-president Trond Markussen.

NITOs program

Torsdag 20. juni, kl. 11:00 - 12:00

Framtidas arbeidsplass – KI og NITO

Hvordan vil kunstig intelligens (KI) påvirke framtidas arbeidsplasser?

Innledere:

• HR Norge: Vil belyse hvordan KI kan brukes til å forbedre HR-funksjoner som rekruttering, onboarding og kompetanseutvikling.
  • NHO Viken: Vil fokusere på hvordan KI kan bidra til økt produktivitet og verdiskapning i bedrifter.
  • Kongsberggruppen: Vil dele sine erfaringer med bruk av KI i en teknologidrevet bedrift.

Bli med på et spennende arrangement for alle som er interessert i hvordan KI vil påvirke arbeidslivet, inkludert bedriftsledere, arbeidstakere, studenter og politikere.

Torsdag 20. juni, kl. 13:00 - 14:00

Framtidas arbeidsplass: Fra utvikler til kunde

Teknologi og digitalisering endrer måten vi lever, arbeider og lærer på. Med den raskt voksende integreringen av kunstig intelligens (KI) i ulike deler av våre liv, står utdanningssystemet overfor nye utfordringer og muligheter. Hvordan kan vi ruste morgendagens ingeniører og teknologer for et KI-drevet arbeidsliv, samtidig som sosial læring og grunnleggende ferdigheter ligger i bunn?

Paneldeltakere:

• Marte Blikstad-Balas, professor ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, UiO
  • leder av ekspertgruppen for digital læringsanalyse, Jon Kvist

Moderator:

• Safina de Klerk, Leder av Oslo Vitensenter.

Torsdag 20. juni, kl. 17:00 - 19:00

Medlemsarrangement

Lørdag 22. juni, kl. 11:00 - 12:00

IMAGINE - You Could Fly

Peder Sefland fra Fagnettverk XR og Fagnettverk KI i NITO presenterer hvordan Brain Computer Interface (BCI) teknologi kan revolusjonere måten vi interagerer med og styrer droner på. Her presenterer han potensialet i BCI for å gi brukerne muligheten til å styre droner med tankens kraft alene. Det vil også bli en live demo av dette sammen med Jørgen Akervold og Cornelius Berg fra Fagnettverk Droneteknologi i NITO. Med i dette tverrfaglige prosjektet er også Are Akselsen fra Fagnettverk XR.

NITO-president Trond Markussen

Om NITO

NITO er Norges største fagorganisasjon for ingeniører og teknologer med bachelor, master og høyere grad med over 100.000 medlemmer.

Følg pressemeldinger fra NITO - Norges ingeniør- og teknologorganisasjon

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra NITO - Norges ingeniør- og teknologorganisasjon på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra NITO - Norges ingeniør- og teknologorganisasjon