Det går alltid et tog – men når går det?

Nå kan alle som ønsker det sette opp sin egen informasjonsskjerm som viser togtidene i sanntid for en stasjon.

Illustrasjonsfoto viser
Nå kan du helt enkelt lage din egen infoskjerm du også. Skjermfoto: banenor.no

Mange bedrifter kontakter Bane NOR og spør om det er mulig å få satt opp en monitor som viser sanntidsinformasjon på nærmeste togstasjon. Nå har vi gjort det mulig.

–  Vi har vi fått på plass en såkalt RTD (real time display)-generator på banenor.no. Her kan du enkelt få opp monitorene på alle våre stasjoner. Det eneste du trenger er en skjerm, sier Victor Hansen som er direktør for Kunde – og trafikkinformasjon i Bane NOR.

Lag din egen informasjonsskjerm

Løsningen er enkel og brukervennlig. Gå inn på denne linken: https://www.banenor.no/lag-din-egen-informasjonsskjerm/. Her velger du ønsket stasjon og type visning. Du kan også velge om du ønsker å vise informasjons – og avviksmeldingene nederst på skjermen.

Følg med på avgangstider

Dette er en super løsning for bedrifter, restauranter, kafeer, hoteller, skoler, borettslag o.l. som ønsker å gi ansatte, gjester, elever, beboere m.m. informasjon om når togene fra nærmeste stasjon går.  Da vil man også få informasjon om eventuelle forsinkelser og avvik. Dette vil gjøre de reisende i stand til å ta gode valg for sin reise; «må jeg løpe for å rekke toget, eller kan kjøpe meg en is på veien?»

Velg avgangs- eller ankomstvisning

Ankomstvisning kan for eksempel være nyttig for lærere og rektorer som er lei av elever som kommer for sent skylder på at toget er forsinket, sier Hansen.  Også kan de bytte til avgangsvisning på ettermiddagene når elevene skal hjem.

Flere funksjoner kommer

Dette er først og fremst en tjeneste for virksomheter som ønsker å gi medarbeidere og besøkende en ekstra service ved å vise togavganger fra nærmeste togstasjon. Denne er allerede flittig i bruk av ansatte i Bane NOR og togselskapene.

– Løsningen er fremdeles under utvikling og mer funksjonalitet kommer, som blant annet anvisere og flere sider på stasjoner som har mange avganger, avslutter Hansen.

Victor Hansen, Direktør for Kunde- og trafikkinformasjon.
Epost: Victor.Hansen@banenor.no
Telefon: 48204167

Illustrasjonsfoto viser
Nå kan du helt enkelt lage din egen infoskjerm du også.

Om oss

Bane NOR er et statlig foretak med ansvar for den nasjonale jernbaneinfrastrukturen.