Coop tester helt ny type lydannonse i mobilspill fra Bauer Media
I en tid der stadig flere nordmenn bruker mobiltelefonen til spill og underholdning, tar Bauer Media steget inn i gamingverdenen ved å lansere lydannonser i mobilspill. Dette nye annonseproduktet gir annonsører som Coop tilgang til over 700 ulike spill og en målgruppe på 1,3 millioner ukentlige spillere.

Leder Salg og Marked i Coop Mega, Lotta Meek, sier at de må tenke smart når det gjelder mediestrategier og finne kreative løsninger i kampen om kundene. Grillsesongen er en svært viktig tid for dagligvarekjedene, og det merkes på det enorme medietrykket i kampen om kundenes oppmerksomhet. Derfor ønsket de å hoppe på toget med lydannonsering i mobilspill og samtidig bygge videre på en vellykket lydstrategi.
Med et tydelig mål om å tilby merkevarer en unik plattform for å nå forbrukere, representerer Bauer Medias satsing et helt nytt skritt fremover innen digital annonsering. "Dette er et ekstremt spennende annonseprodukt," sier Roger Løvseth, Strategisk kundesjef i Bauer Media. Ved å bruke lydannonser som kun aktiveres når spillernes lyd er på, sikrer de at annonseringen er diskret og ikke forstyrrer spillopplevelsen.
Bauer Media legger stor vekt på å bevare integriteten til spilleopplevelsen. Ved å introdusere lydannonser som kun er hørbare når lyden er aktivert, er dette en annonseringsform som er brukervennlig og lite påtrengende. "Ved å inkludere annonser på denne måten, sikrer vi en mer naturlig og akseptabel form for engasjement med spillerne," forklarer Løvseth.
Satsingen på annonser i gaming er et nytt skritt i vårt mål om å være en ledende aktør innen lydmedier," sier Produkt- og Markedsdirektør Kristoffer Vangen, og han forteller at selskapet vil fortsette å utvikle lydannonser som skal være attraktive for annonsører.
Bauer Media står allerede bak radiostasjoner som Radio Norge, Topp 40, Radio Vinyl, Radio Rock og P24/7, samt rundt 70 podkaster og lydannonsering i lydbøker.
For mer informasjon, kontakt Kristoffer Vangen på telefonnummeret 93 32 33 02.
Kontakter
Kristoffer VangenAnsvarlig redaktør
Tel:93 23 30 21kristoffer.vangen@bauermedia.noBilder




Om Bauer Media
Bauer Media Norge driver de riksdekkende reklamefinansierte radiokanalene Radio Norge, Radio Rock, Radio Topp 40, Radio Vinyl, Radio Norsk Pop, P24-7 MIX og Radio KISS. Vi har 1.6 millioner lyttere i uken. Selskapet har ca. 60 ansatte i Bergen og Oslo, med samarbeidspartnere over hele verden.
Følg pressemeldinger fra Bauer Media AS
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Bauer Media AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Bauer Media AS
Jakter lokale talenter til VG-Lista Topp 4017.1.2025 10:40:35 CET | Pressemelding
Norges største gratiskonsert, VG-Lista Topp 40, inviterer unge talenter til konkurransen Feat.You. Vinneren får opptre foran mer enn 50 000 mennesker på Rådhusplassen i Oslo og får veiledning fra bransjens beste. Julie Bergan står klar som ambassadør for å finne landets neste stjerneskudd.
Siri Kristiansen klar med ny skarp humor!7.1.2025 14:29:00 CET | Pressemelding
Etter 15 år som hele Norges problemløser på radio, kaster Siri Kristiansen seg ut i et nytt eventyr – og denne gangen med enda mer humor, kjendisdrama og alt det vi elsker å diskutere. Sammen med Kim Dahl, kjent fra Morgenklubben på Radio Norge, lanserer hun podkasten «Det alle snakker om – med Siri og Kim» nå torsdag.
Bauer Media sikrer seg rettighetene til merkevaren NRJ i Norge18.11.2024 11:30:00 CET | Pressemelding
Bauer Media, Norges ledende mediehus for lydmedier, har sikret seg rettighetene til NRJ fra det franske mediekonsernet NRJ Group. Avtalen innebærer at Bauer Media nå vil kunne tilby NRJ som en del av sin radioportefølje i Norge, noe som ytterligere styrker selskapets posisjon som ledende i lydmarkedet.
Tuva Fellman får ny jobb – har lyttet til julemusikk i skjul8.11.2024 12:58:00 CET | Pressemelding
Tuva Fellman har alltid hatt et sterkt julefokus i hjemmet og har ofte lyttet til julemusikk i all hemmelighet. Nå slipper hun å holde det skjult. Fellman har nemlig tatt seg jobb som programleder i Juleradioen og skal spille den fineste julemusikken på radioen helt til julen ringes ut.
TikTok-fenomenet CP-Lars lanserer pokasten «Hjerneskada»31.10.2024 11:00:00 CET | Pressemelding
TikTok-stjernen Lars Jahr Bråten, kjent som CP-Lars, tar nå steget inn i podkastverdenen med sin nye serie "Hjerneskada". Podkasten, som lages i samarbeid med Bauer Media, lover å utfordre lytternes oppfatninger om funksjonshemming og samfunnets "krenkekor".
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom