Heimdall Power

Heimdall Power med rekord-prosjekt i Østerrike

Det norske teknologiselskapet skal montere opptil 270 av sine "magiske kuler" på strømnettet til det østerrikske selskapet Netz Niederösterreich.

Opptil 270 slike sensorer, kalt Neuroner, skal installeres i Østerrike fremover. Heimdall Power

Heimdall Power, et verdensledende norsk teknologiselskap innen digitalisering av strømnett, kunngjorde i dag et banebrytende prosjekt med nettselskapet Netz Niederösterreich (NNÖ) i Østerrike. Denne nye avtalen markerer det største prosjektet i selskapets historie og bygger dermed på nylige suksesser med Great River Energy i USA, samt Fagne og Elvia i Norge.

Etter en anbudsrunde har Heimdall Power blitt valgt ut som foretrukken leverandør til å levere 200 Neuron luftledningssensorer til det østerrikske nettselskapet, med potensiell utvidelse til 270 sensorer innenfor den eksisterende kontrakten, hvilket vil gjøre prosjektet til verdens største Dynamic Line Rating (DLR) -prosjektet til dags dato.

Den tiårige avtalen innebærer at NNÖ vil benytte Heimdall Powers avanserte programvare og sensorer for å forbedre nettoperasjonene i sitt nettområde i Nedre Østerrike, hvor de betjener rundt en million kunder på daglig basis.

Jørgen Festervoll, administrerende direktør i Heimdall Power, er meget entusiastisk når han uttaler seg om selskapets nyeste prosjekt: "Denne avtalen markerer enda en milepæl for Heimdall Power, når vi annonserer ikke bare den største kontrakten i selskapets historie, men en kontrakt som kan bli det største prosjektet i verden for dynamisk linjerating (DLR).Tidslinjen på ti år er også en ny rekord for Heimdall Power, og understreker hvordan vi bygger stadig mer solide og langsiktige relasjoner med våre kunder. Vi ser frem til å arbeide tett med NNÖ de kommende årene, og ikke minst sørge for at de får mest mulig ut av våre løsninger, til gode for både dem og de mange innbyggerne i deres nettområde.

Om Heimdall Power:

Heimdall Power er et norsk teknologiselskap, etablert i 2016.
Med vår unike programvare og dronemonterte sensorer hjelper vi over 40 strømnettoperatører i 17 land med å øke overføringskapasiteten i deres høyspentnett med 30-40%. Dette bidrar ikke bare til økt kapasitet, men også forbedret sikkerhet og effektivitet i den daglige driften.

Våre løsninger gjør det mulig for nettselskapene å håndtere den stadig økende etterspørselen etter elektrisitet og reduserer samtidig behovet for kostbare infrastrukturoppgraderinger. Vi samarbeider allerede med de fleste store nettselskapene i Norge, og hjelper i dag kunder i både Asia, USA og Europa med optimalisering av sine strømnett gjennom vår unike kombinasjon av programvare og sensorer.

Bilder

Kreditering: Heimdall Power.
Kreditering: Heimdall Power. Rettigheter: Kan benyttes fritt i forbindelse med omtale av Heimdall Power mot kreditering.