Schibsted samler sine norske nyhetsmedier i ny “superbundle”
Det nye abonnementet gir kundene tilgang til konsernets norske journalistiske merkevarer, i tillegg til PodMe og Magasin+. - Bredden av innhold i dette abonnementet mener vi er unikt i norsk sammenheng, sier direktør for brukerbetaling i Schibsted, Tor Jacobsen.
![Direktør for brukerbetaling i Schibsted, Tor Jacobsen. Foto: Kilian Munch](/data/images/public/17848846/18127896/f3c9d7b2-0b55-4064-b872-111b8b50ead2-w_720.jpg)
Etter en periode med testing mot ulike kundegrupper går Schibsted i disse dager ut i markedet med sitt nye digitale totalabonnement, “Full tilgang”. Abonnementet inkluderer alt innhold fra både Aftenposten, VG, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, E24, Dine Penger, PodMe og Magasin+.
Et etterlengtet tilbud
Forretningsutvikler i Schibsted, Marcus Tøstie, har vært med fra start i utviklingen av det nye abonnementet. Han forteller at kundenes ønsker og behov har blitt nøye kartlagt, og at “Full tilgang” er et etterlengtet tilbud for abonnentene.
- Vi har gått grundig til verks for å finne ut hva kundene faktisk vil ha, og det har blitt veldig tydelig for oss at dette er noe mange virkelig ønsker seg. Fremover kommer vi til å fortsette å jobbe med å se på hvordan vi kan tilby enda bedre og mer fleksible abonnementer. Merkevarenes arbeid med å forbedre sine abonnementstilbud til egne målgrupper er fortsatt veldig viktig, men vi må også løfte blikket og tenke mer helhetlig på tvers av vår produktportefølje, sier Tøstie.
Leder for forretningsutvikling og pakketering innenfor abonnement i Schibsted, Hanne Bryntesen Finstad, har hatt det overordnede ansvaret for arbeidet som har ført frem til det nye produktet. Hun forteller at de foreløpige salgsresultatene for “Full tilgang” har gått over all forventning, noe som bekrefter hypotesen om at produktet er kjærkomment hos kundene.
- Salget har gått vanvittig bra. Vi ser allerede at vi kommer til å knuse de salgsmålene vi satte oss for resten av året. Samtidig ser vi sterke indikasjoner på at kundenes lojalitet øker, noe som er kjempeviktig for å gjøre oss i stand til å opprettholde en sterk posisjon i et konkurransedrevet marked, sier Bryntesen Finstad.
Unikt i norsk sammenheng
Direktør for brukerbetaling i Schibsted,Tor Jacobsen, mener bredden av innhold i det nye abonnementsproduktet er en viktig del av suksessoppskriften.
- Her får kunder tilgang til en bredde av innhold vi mener er unikt i norsk sammenheng. Det handler ikke om at vi har samlet flest titler i ett og samme abonnement, men om at vi byr på så mye forskjellig type innhold. Her får man alt fra VGTVs underholdningsunivers, med blant annet “Ikke lov å le på hytta”, til dokumentarfilmer, live-sport, og nyheter fra både VG, E24, Dine Penger, Aftenposten, Bergens Tidende og Stavanger Aftenblad. I tillegg er også PodMes store lydunivers og alle nisjemagasinene i Magasin+ inkludert, sier han.
Et startpunkt
Også Bryntesen Finstad mener spennet av innhold er med på å gjøre “Full tilgang” svært attraktivt for kundene. Hun presiserer likevel at en pangstart med gode salgstall på ingen måte markerer slutten på prosessen. Snarere tvert imot.
- Vi ser på dette som et startpunkt. Når man lanserer et nytt pakketilbud er det både naturlig og nødvendig å ha evnen til å skru litt på produktet etter hvert. Vi kommer til å fortsette å ha en tett dialog med kundene for å forstå deres behov, og er godt i gang med å utvikle flere typer bundleprodukter for andre målgrupper. Vi ser at det ligger et stort potensial i å kunne tilby enda flere spennende abonnementsprodukter på tvers av vår portefølje, også utover rene medieprodukter, sier hun.
Kontakter
Tor JacobsenDirektør for brukerbetalingSchibsted
Tel:97766087tor.jacobsen@schibsted.comBilder
![Direktør for brukerbetaling i Schibsted, Tor Jacobsen. Foto: Kilian Munch](/data/images/public/17848846/18127896/99b5d1c0-8e8a-441f-831f-14828bb94e92-w_240.jpg)
![Direktør for brukerbetaling i Schibsted, Tor Jacobsen. Foto: Kilian Munch](/data/images/public/17848846/18127896/8b30e8f3-bc82-434a-bff9-fb056be44b17-w_240.jpg)
![Direktør for brukerbetaling i Schibsted, Tor Jacobsen. Foto: Kilian Munch](/data/images/public/17848846/18127896/db4d5cb9-ce76-474e-a6e6-725eeefc7313-w_240.jpg)
Følg pressemeldinger fra Schibsted Media
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Schibsted Media på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Schibsted Media
Espen Sundve vender hjem til Schibsted Media26.6.2024 10:01:53 CEST | Pressemelding
Espen Sundve begynte i Schibsted som «summer intern» i 2006. Nå kommer han tilbake til Schibsted Media og jobben som rådgiver for konsernsjef Siv Juvik Tveitnes og selskapets konsernledelse.
Martina Göransson blir administrerende direktør i Podme18.6.2024 11:04:52 CEST | Pressemelding
Martina Göransson blir administrerende direktør for strømmetjenesten og podkastprodusenten Podme, og tar dermed over ledelsen etter Johan Strömberg. Hun kommer fra stillingen som COO i Schibsted Marketplaces.
Schibsted Media-sjefen: – En ny epoke10.6.2024 09:53:33 CEST | Pressemelding
I dag har majoriteten av de over 2500 ansatte som var tilknyttet Schibsteds medievirksomhet sin første arbeidsdag i det nye selskapet Schibsted Media - et rendyrket medieselskap heleid av Tinius-stiftelsen. Ambisjonen er tydelig: Å bli den ledende mediedestinasjonen i Norden.
Schibsteds norske mediehus økte digitale abonnementsinntekter med 17 prosent i 202321.5.2024 08:33:00 CEST | Pressemelding
Årsregnskapene for Schibsteds norske mediehus er klare. Tallene viser at selskapene samlet økte sine totale digitale abonnementsinntekter med 17 prosent, sammenlignet med året før. Totalt endte årsresultatet på 91,3 millioner kroner.
Schibsted offentliggjør unik studie: Brukernes tillit til redaktørstyrte medier påvirkes av fire nøkkelfaktorer30.4.2024 09:05:00 CEST | Pressemelding
– Studien indikerer at investeringer i tillit kan være nøkkelen til å øke brukerinntekter, sier Agnes Stenbom, Head of IN/LAB & Trust Initiatives i Schibsted.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom