Schibsted Media

Espen Sundve vender hjem til Schibsted Media

Espen Sundve begynte i Schibsted som «summer intern» i 2006. Nå kommer han tilbake til Schibsted Media og jobben som rådgiver for konsernsjef Siv Juvik Tveitnes og selskapets konsernledelse.

Espen Sundve starter i jobben som «Senior Advisor» i Schibsted Media 1. oktober. Foto: Privat

Schibsted Media er glade for å kunngjøre ansettelsen av Espen Sundve som «Senior Advisor». I rollen skal han støtte selskapets konsernledelse i å realisere ambisjonen om å bli den ledende mediedestinasjonen i Norden.

– Det er perfekt timing nå når Schibsted Media er blitt et eget selskap med et spisset oppdrag. Jeg liker å stå foran store strategiske skift som også skaper store muligheter. Jeg vil bidra til en felles ambisjon og legge planer for hvordan vi rigger oss godt – og løper fort – for å nå de målene vi setter oss, sier Espen Sundve.

Sundve startet karrieren i Schibsted og har senere hatt en rekke ledende posisjoner i selskapet, inkludert VP Product Management i Schibsted News Media og Chief Product and Tech Officer i VG. Han kommer nå fra stillingen som Chief Product Officer i Oda. Sundve har omfattende erfaring med strategi, organisasjonsutvikling, produktinnovasjon og skalering, og bakgrunn fra markedsledende medie- og teknologivirksomheter.

– Vi er veldig glade for å ønske Espen Sundve velkommen tilbake til Schibsted Media. Hans dype forståelse av Schibsted Medias kjerneverdier og strategiske prioriteringer kombinert med hans omfattende bransjekunnskap og erfaring med å bygge skalerbare plattformer, gjør ham unikt posisjonert til å hjelpe med å lede selskapet gjennom neste fase, sier Siv Juvik Tveitnes, konsernsjef i Schibsted Media.

Sundve vil rapportere til konsernsjef Tveitnes og starter i jobben 1. oktober 2024.

Uavhengig journalistikk – det er vårt oppdrag

Mediekonsernet Schibsted Media har noen av Nordens sterkeste mediemerkevarer i porteføljen, som VG, Aftenposten, E24, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Omni og Podme.

Hver dag bruker nesten syv millioner mennesker våre redaktørstyrte medier for å bli oppdatert, engasjert og underholdt – gjennom tekst, lyd, bilder og video. Tilliten fra brukerne våre er helt avgjørende for oss. Og for å opprettholde den tilliten, er vi opptatt av sannhet, verifiserbarhet og transparens.

Våre 2800 ansatte er basert i Oslo, Bergen, Stavanger, Stockholm, Helsinki, Krakow og Gdansk. Og vi er avhengig av dem alle for å lykkes, gjennom tett samarbeid på tvers av redaksjoner, produkt- og teknologimiljøer, og abonnement- og annonseenhetene.

Det som startet som Christian Schibsteds lille boktrykkervirksomhet i daværende Christiania (Oslo) i 1839, er i dag et av Nordens ledende medieselskaper. Vår journalistikk har opplyst folk, bygget fellesskap, avslørt maktmisbruk og styrket demokratier i nesten to århundrer. Demokratiene våre er avhengig av uavhengig journalistikk. Det er vårt oppdrag.