Espen Sundve vender hjem til Schibsted Media
Espen Sundve begynte i Schibsted som «summer intern» i 2006. Nå kommer han tilbake til Schibsted Media og jobben som rådgiver for konsernsjef Siv Juvik Tveitnes og selskapets konsernledelse.
![Espen Sundve starter i jobben som «Senior Advisor» i Schibsted Media 1. oktober.](/data/images/public/17848846/18158960/f7c05b51-32fb-421a-9df1-dcee9313a6b2-w_720.jpg)
Schibsted Media er glade for å kunngjøre ansettelsen av Espen Sundve som «Senior Advisor». I rollen skal han støtte selskapets konsernledelse i å realisere ambisjonen om å bli den ledende mediedestinasjonen i Norden.
– Det er perfekt timing nå når Schibsted Media er blitt et eget selskap med et spisset oppdrag. Jeg liker å stå foran store strategiske skift som også skaper store muligheter. Jeg vil bidra til en felles ambisjon og legge planer for hvordan vi rigger oss godt – og løper fort – for å nå de målene vi setter oss, sier Espen Sundve.
Sundve startet karrieren i Schibsted og har senere hatt en rekke ledende posisjoner i selskapet, inkludert VP Product Management i Schibsted News Media og Chief Product and Tech Officer i VG. Han kommer nå fra stillingen som Chief Product Officer i Oda. Sundve har omfattende erfaring med strategi, organisasjonsutvikling, produktinnovasjon og skalering, og bakgrunn fra markedsledende medie- og teknologivirksomheter.
– Vi er veldig glade for å ønske Espen Sundve velkommen tilbake til Schibsted Media. Hans dype forståelse av Schibsted Medias kjerneverdier og strategiske prioriteringer kombinert med hans omfattende bransjekunnskap og erfaring med å bygge skalerbare plattformer, gjør ham unikt posisjonert til å hjelpe med å lede selskapet gjennom neste fase, sier Siv Juvik Tveitnes, konsernsjef i Schibsted Media.
Sundve vil rapportere til konsernsjef Tveitnes og starter i jobben 1. oktober 2024.
Nøkkelord
Kontakter
Bjørn-Martin Bache NordbyHead of Communications
Schibsted Media - Norge
Bilder
Lenker
Uavhengig journalistikk – det er vårt oppdrag
Mediekonsernet Schibsted Media har noen av Nordens sterkeste mediemerkevarer i porteføljen, som VG, Aftenposten, E24, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Omni og Podme.
Hver dag bruker nesten syv millioner mennesker våre redaktørstyrte medier for å bli oppdatert, engasjert og underholdt – gjennom tekst, lyd, bilder og video. Tilliten fra brukerne våre er helt avgjørende for oss. Og for å opprettholde den tilliten, er vi opptatt av sannhet, verifiserbarhet og transparens.
Våre 2800 ansatte er basert i Oslo, Bergen, Stavanger, Stockholm, Helsinki, Krakow og Gdansk. Og vi er avhengig av dem alle for å lykkes, gjennom tett samarbeid på tvers av redaksjoner, produkt- og teknologimiljøer, og abonnement- og annonseenhetene.
Det som startet som Christian Schibsteds lille boktrykkervirksomhet i daværende Christiania (Oslo) i 1839, er i dag et av Nordens ledende medieselskaper. Vår journalistikk har opplyst folk, bygget fellesskap, avslørt maktmisbruk og styrket demokratier i nesten to århundrer. Demokratiene våre er avhengig av uavhengig journalistikk. Det er vårt oppdrag.
Følg pressemeldinger fra Schibsted Media
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Schibsted Media på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Schibsted Media
Martina Göransson blir administrerende direktør i Podme18.6.2024 11:04:52 CEST | Pressemelding
Martina Göransson blir administrerende direktør for strømmetjenesten og podkastprodusenten Podme, og tar dermed over ledelsen etter Johan Strömberg. Hun kommer fra stillingen som COO i Schibsted Marketplaces.
Schibsted Media-sjefen: – En ny epoke10.6.2024 09:53:33 CEST | Pressemelding
I dag har majoriteten av de over 2500 ansatte som var tilknyttet Schibsteds medievirksomhet sin første arbeidsdag i det nye selskapet Schibsted Media - et rendyrket medieselskap heleid av Tinius-stiftelsen. Ambisjonen er tydelig: Å bli den ledende mediedestinasjonen i Norden.
Schibsteds norske mediehus økte digitale abonnementsinntekter med 17 prosent i 202321.5.2024 08:33:00 CEST | Pressemelding
Årsregnskapene for Schibsteds norske mediehus er klare. Tallene viser at selskapene samlet økte sine totale digitale abonnementsinntekter med 17 prosent, sammenlignet med året før. Totalt endte årsresultatet på 91,3 millioner kroner.
Schibsted offentliggjør unik studie: Brukernes tillit til redaktørstyrte medier påvirkes av fire nøkkelfaktorer30.4.2024 09:05:00 CEST | Pressemelding
– Studien indikerer at investeringer i tillit kan være nøkkelen til å øke brukerinntekter, sier Agnes Stenbom, Head of IN/LAB & Trust Initiatives i Schibsted.
Schibsted Media: Ny konsernledelse på plass8.2.2024 13:00:00 CET | Pressemelding
Schibsteds arbeid med å skille ut medievirksomheten i et eget selskap, Schibsted Media, har nådd en ny milepæl. Nå er konsernledelsen i det nye selskapet på plass.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom