Nye Unity Arena får Coca-Cola på laget
Nylig kom nyheten om at Telenor Arena skifter navn til Unity Arena, og eierne skilter utbyggingsplaner for flere milliarder. Nå går Coca-Cola Europacific Partners inn som første hovedpartner for Unity Arena. «De vil skape opplevelser verdt å minnes – det skal våre drikker være en del av», sier Jonas Olsson i CCEP.
![](/data/images/public/89898/18118206/24475293-2e3b-4fbf-b19c-91c7376d4697-w_720.jpg)
Nylig lanserte eierne av Telenor Arena milliardplaner for hvordan de vil forvandle stadionanlegget og området rundt, samtidig som det får nytt navn – Unity Arena. Nå forteller Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) at de går inn som første hovedpartner for Unity Arena.
– Vi er glade for å være med på eventyret som nå settes i gang på Unity Arena. Norges største møteplass er en perfekt partner for oss som produserer verdens mest populære drikkevarer. De vil skape opplevelser verdt å minnes – det skal våre drikker være en del av, sier Jonas Olsson, sponsoransvarlig hos CCEP.
– Vi ser Coca-Cola som en spennende partner, og er stolte av å ha dem med på laget. Unity Arena skaper opplevelser verdt å minnes for alle i alle aldre, og Coca-Cola og deres brede appell passer godt inn i dette. Deres merkevarer, produkter og aktiviteter på arenaen vil bidra til å heve publikumsopplevelsen. Vi gleder oss til å presentere arenaen i ny drakt på de kommende arrangementene, sier Kjetil Bell Tveit, administrerende direktør på Unity Arena.
Olsson fremhever at partnerskapet passer godt med hvordan merkevarer som Coca-Cola Zero Sugar, Fanta, Burn Energy, Costa Coffee, Sprite og Bonaqua – som CCEP produserer og distribuerer – ofte fokuserer på det å samles i fellesskap; gjerne rundt musikk, idrett og kultur.
Samtidig har den nye arenaens fokus på samhold bidratt til at CCEP går inn som partner.
– De er tydelige på sine planer for å motvirke splittelse og utenforskap. Symbolikken i det nye navnet, Unity, understreker betydningen av samhold og fellesskap, og det at vi mennesker samles for å dele store opplevelser. Vi vil bidra, og er allerede i gang med å sette vårt preg på omgivelsene. Som første høydepunkt var at alle de 25 000 personene på Olivia Rodrigo-konserten 28. mai kunne nyte våre drikkevarer som del av opplevelsen, fortsetter OIsson.
Om Unity Arena
Unity Arena, tidligere Telenor Arena, er Norges største og ledende innendørs multifunksjonsarena for konserter, idrett, events, messer og show. Siden 2009 har en rekke verdenskjente artister, store idrettsbegivenheter, populære messer og store bedriftseventer funnet sted på arenaen. Arenaen har en publikumskapasitet på 25 000 på konserter, og 15 000 på idrett. Det er nå også tilrettelagt for mindre arrangementer, noe som åpner for flere muligheter.
Nøkkelord
Kontakter
Per HynneKommunikasjonsdirektørCoca-Cola Europacific Partners Norge
Produksjon, distribusjon og salg
Bilder
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Eksotisk og sukkerfritt fra Fanta16.5.2024 11:17:19 CEST | Pressemelding
Mange nordmenn er glade i den sommerlige smaken av Fanta Exotic. Med lanseringen av Fanta Exotic Zero Sugar kan de nå også nyte den uten sukker.
Nyheter fra Coca-Cola21.2.2024 13:37:40 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer flere nyheter for det norske markedet – her får du oversikten.
Coca-Cola Creations: Feirer K-Pop med «limited edition»20.2.2024 14:30:24 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer nå sitt nyeste produkt fra selskapets kreative Creations-univers: «Coca-Cola K-Wave Zero Sugar». Den nye smaken feirer K-Pop-bølgen og alle dens fans, og blir tilgjengelig i et svært begrenset opplag.
Coca-Cola: 25 år med norsk produksjon på Lørenskog19.12.2023 09:32:37 CET | Pressemelding
Det har gått 25 år siden verdens mest populære brus startet norsk produksjon på Lørenskog. – Nå ser vi frem mot de 25 neste, sier Carl Lescroart, administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Her er Norges beste fotballklubber – på panting8.12.2023 09:29:23 CET | Pressemelding
Årets utgave av Pantedugnaden skapte ekstrainntekter for de deltakende klubbene på nærmere halvannen million kroner. To norske fotballklubber står igjen som Norgesmestere på panting.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom