Nye Unity Arena får Coca-Cola på laget

Nylig kom nyheten om at Telenor Arena skifter navn til Unity Arena, og eierne skilter utbyggingsplaner for flere milliarder. Nå går Coca-Cola Europacific Partners inn som første hovedpartner for Unity Arena. «De vil skape opplevelser verdt å minnes – det skal våre drikker være en del av», sier Jonas Olsson i CCEP.

Nylig lanserte eierne av Telenor Arena milliardplaner for hvordan de vil forvandle stadionanlegget og området rundt, samtidig som det får nytt navn – Unity Arena. Nå forteller Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) at de går inn som første hovedpartner for Unity Arena.

– Vi er glade for å være med på eventyret som nå settes i gang på Unity Arena. Norges største møteplass er en perfekt partner for oss som produserer verdens mest populære drikkevarer. De vil skape opplevelser verdt å minnes – det skal våre drikker være en del av, sier Jonas Olsson, sponsoransvarlig hos CCEP.

– Vi ser Coca-Cola som en spennende partner, og er stolte av å ha dem med på laget. Unity Arena skaper opplevelser verdt å minnes for alle i alle aldre, og Coca-Cola og deres brede appell passer godt inn i dette. Deres merkevarer, produkter og aktiviteter på arenaen vil bidra til å heve publikumsopplevelsen. Vi gleder oss til å presentere arenaen i ny drakt på de kommende arrangementene, sier Kjetil Bell Tveit, administrerende direktør på Unity Arena.

Olsson fremhever at partnerskapet passer godt med hvordan merkevarer som Coca-Cola Zero Sugar, Fanta, Burn Energy, Costa Coffee, Sprite og Bonaqua – som CCEP produserer og distribuerer – ofte fokuserer på det å samles i fellesskap; gjerne rundt musikk, idrett og kultur.

Samtidig har den nye arenaens fokus på samhold bidratt til at CCEP går inn som partner.

– De er tydelige på sine planer for å motvirke splittelse og utenforskap. Symbolikken i det nye navnet, Unity, understreker betydningen av samhold og fellesskap, og det at vi mennesker samles for å dele store opplevelser. Vi vil bidra, og er allerede i gang med å sette vårt preg på omgivelsene. Som første høydepunkt var at alle de 25 000 personene på Olivia Rodrigo-konserten 28. mai kunne nyte våre drikkevarer som del av opplevelsen, fortsetter OIsson.

Om Unity Arena

Unity Arena, tidligere Telenor Arena, er Norges største og ledende innendørs multifunksjonsarena for konserter, idrett, events, messer og show. Siden 2009 har en rekke verdenskjente artister, store idrettsbegivenheter, populære messer og store bedriftseventer funnet sted på arenaen. Arenaen har en publikumskapasitet på 25 000 på konserter, og 15 000 på idrett. Det er nå også tilrettelagt for mindre arrangementer, noe som åpner for flere muligheter.