XXL

Åpningen av XXL Lillehammer ble den beste på fem år

Vi må et halvt tiår tilbake for å finne en bedre åpning enn den XXL hadde på Lillehammer – på tvers av Norden. Og det i et økonomisk klima som representerer kraftig motvind for alle som driver med varehandel. – Vi har lenge jaktet en lokasjon her oppe. Ikke uten grunn, ser man på de første åpningsdagene. Nå er det bare å brette opp ermene for fortsettelsen, sier varehussjef Kristoffer Kirkeby.

Ansatte i XXL Lillehammer forbereder seg på kundenes innrykk rett før åpning.

I slutten av oktober åpnet XXL dørene til sitt 86. varehus i Norden, og det i selveste OL-byen Lillehammer. Konkurransen i dette området er kanskje den tøffeste i landet, med små og store konkurrenter fordelt jevnt utover byen.

– Det er klart det er beinhardt her oppe, men det er vel en enda større grunn til å være her? I XXL elsker vi konkurranse som dette. Jeg har jo mange nåværende og tidligere utøvere i stallen, og de er vant med å konkurrere på høyt nivå. Så dette er noe både de og jeg har sett frem til i mange måneder. Nå er vi endelig her, sier Kirkeby. Legg til.

Turglade lillehamringer

Til tross for konkurransen var det mange som tok turen på åpningsdagen eller i løpet av åpningshelgen.

– Ser man på rene besøkstall, så var nesten 30 prosent av lillehamringene innom på åpningsdagen. I løpet av våre tre første dager var nesten 17.000 innom. Det kan selvsagt ha kommet folk langveisfra, men det er veldig stas at så mange valgte å ta turen, sier Kirkeby.

Det var mange som var på tilbudsjakt i åpningshelgen, og det er tydelig at lillehamringene er glade i å holde seg i aktivitet. Det gikk blant annet tusenvis av løpesko og turmat og 300 kilo proteinpulver. Den første kunden som ble ekspedert på selve åpningsdagen skulle åpenbart også ut på tur og hadde viktige, men ikke store innkjøp.

– Ja, vedkommende kjøpte faktisk gassbluss og to pakker med spagetti bolognese. Så her var det åpenbart noen som hadde tenkt seg ut i morgentimene, avslutter Kirkeby lattermildt.

Ansatte i XXL Lillehammer forbereder seg på kundenes innrykk rett før åpning.

All Sports United - Sports Unite All

Siden starten i 2001 har XXL vokst frem som en ledende destinasjon for sport og friluftsliv i Norden. XXL har idag over 80 varehus i Norge, Sverige og Finland og Nordens største sportsbutikk på nett. Vi tilbyr kjente merkevarer til de laveste prisene.

Følg pressemeldinger fra XXL

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra XXL på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra XXL

Norges største fotballskole med XXL på laget21.6.2024 10:14:15 CEST | Pressemelding

I dag åpner Norges største fotballskole på Rommensletta i regi av Zuccarellostiftelsen og Joshua King. I tre dager samles 525 barn til lek og moro med ball. – I XXL er vi opptatt av at alle skal ha mulighet til å være aktive, uavhengig av alder, kjønn, hudfarge, geografi og økonomiske forutsetninger. Dessverre er det mange i dag som faller utenfor, og derfor er det også så viktig for oss å støtte fotballskolen så den kan fortsette å være et gratis tilbud til barna, sier Cristina Moreno, Norgessjef i XXL.

I dag tar XXL-ansatte på seg en viktigere trøye3.5.2024 11:47:00 CEST | Pressemelding

For tredje året på rad rykker vi inn i lagoppstillingen til Barnekreftforeningen og Fotballtrøyefredag. Ansatte i varehus fra Alta til Kristiansand viser i dag sin støtte gjennom å ta på trøyen til sitt favorittlag. – Fotball har en sentral plass i XXL, og omsorg for andre er en av våre kjerneverdier. For oss er denne dagen et av årets høydepunkter, sier Tom A. Hansen Starup, driftssjef og ansvarlig for Fotballtrøyefredag i XXL.