XXL med nytt design og logo for kundeklubben
I starten av oktober relanserte XXL kundeklubben XXL Reward, med nye fordeler som bonuspoeng på alle kjøp, bonussjekker og personaliserte tilbud. Og: Et totalt redesign.

Da kundeklubben ble lansert i 2020, var den i lilla drakt og uten en konkret logo. – Når vi laget ekstern kommunikasjon rundt Reward og medlemstilbud så vi at vi mistet vår identitet og det var vanskelig for forbrukerne å kjenne igjen avsenderen. Vi falt på ad awareness på tross av mye markedsføring, sier Allan Borre Ingwersen, Head of Creative i XXL.
Dette skapte også en del utfordringer i XXLs butikker og på nettsidene, da det ble for mange fargepaletter og fort ble utydelig for kundene. Ingwersen og Hannu Nevanlinna, Senior Designer i XXL, startet i vår et prosjekt hvor de så på hvordan de kunne få mer av XXLs identitet tilbake i kundeklubben.
– Vi startet først med å se på hva sport er for folk og hva vi i XXL ønsker at sport skal være. Det er blant annet glede, mestringsfølelse og fellesskap. Vi lekte med bruk av mennesker som vi skapte med kunstig intelligens og vi prøvde å finne et ikon som kunne symbolisere noe rundt dette, sier Nevanlinna.
Det viste seg å være vanskeligere enn de trodde, men etter noen runder frem og tilbake hvor de så på de ikonene XXL allerede har i porteføljen, som de ikke hadde benyttet godt nok enda, landet de på løpsikonet som er det ikonet XXL opplever dekker bredest i markedene de er i. Det er veldig mange som løper, også som en del av en idrett de driver med, og det er mange som løper året rundt inne eller ute. – Vi har også laget en animasjon hvor vi spoler igjennom alle ikonene våre, for å vise den unike bredden i vårt sortiment, men den vil alltid lande i løpsikonet, sier Nevanlinna.
– Siden vi ønsket å finne mer tilbake til vår identitet, valgte vi også å legge bort den lilla fargen og benytte oss av kjernefargen vår, som er grønt. Vi kommer også til å spille på hva alt rundt sport og idrett er, nemlig lag og lagfølelsen, og dermed ønsker vi våre kunder velkommen til å «Bli med på laget». Da kan vi også spille på idrettsglede og mestring i bildeuttrykket vårt fremover, sier Ingwersen.
– Jeg er utrolig fornøyd med det teamet sammen har fått til rundt designendringer og logo. Vi skal selvfølgelig teste dette mer enn vi har gjort, men nå er jeg ganske sikker på XXL vil komme tydeligere frem som avsender i all markedsføring og kundeklubben vil være synlig gjennom butikkene våre, sier markedsdirektør Ina Kristin Haugen.
Nøkkelord
Kontakter
Jan Christian ThommesenKommunikasjonsdirektør / SVP Corporate Communications
Tel:+47 918 21 387Jan.thommesen@xxl.noBilder
All Sports United - Sports Unite All
Siden starten i 2001 har XXL vokst frem som en ledende destinasjon for sport og friluftsliv i Norden. XXL har idag over 80 varehus i Norge, Sverige og Finland og Nordens største sportsbutikk på nett. Vi tilbyr kjente merkevarer til de laveste prisene.
Følg pressemeldinger fra XXL
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra XXL på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra XXL
XXL ASA – consent to transfer of creditor position under secured revolving loan facility agreement30.6.2025 14:41:29 CEST | Pressemelding
XXL ASA ("XXL") announces today that it has consented to a transfer of the creditor position under its secured revolving loan facility agreement, including all security thereunder. The consent is given in respect to a binding agreement for such transfer which was last night entered into between XXL's current lenders as transferors and Sportsdirect.com Retail Ltd as transferee. XXL will together with Frasers Group plc ("Frasers") continue with an ongoing review of the future viability of the current XXL business. Whilst the immediate future of XXL is secure, attempts to place XXL on a sustainable footing going forward will require support from all stakeholders, including but not limited to brand partners, suppliers, landlords and other partners. Due to the significant distress of XXL that was inherited by Frasers, it is now crucial that all of these parties work collaboratively with the company and Frasers in its efforts to save XXL.
XXL og BUA lanserer fikse- og lånedag19.5.2025 09:21:52 CEST | Pressemelding
Etter tre år som bærekraftpartner, signerte XXL tidligere i år en ny treårsavtale med BUA. Allerede nå kommer det første pilotprosjektet – en fikse- og lånedag. – Dette har vi aldri gjort før, og det blir utrolig spennende å se hvordan det går. Blir det en suksess er dette noe vi ønsker å gjøre i hele landet, sier Malin Skulstad Driveklepp, bærekraftsjef i XXL.
XXL utvider samarbeidet med norske BikeFolder17.3.2025 12:30:00 CET | Pressemelding
XXL tar sykkelservice til et nytt nivå med en omfattende oppgradering av sitt bookingsystem. Fra og med denne måneden har alle de 85 (snart 86) XXL-butikkene i Norden tatt i bruk BikeFolder – et norskutviklet skreddersydd system for sykkelbransjen.
Historisk utbetaling fra XXL til idretten – Teie IF med på laget17.3.2025 11:00:00 CET | Pressemelding
XXL har gjort en rekordutbetaling til det nordiske idrettsforeningslivet i februar. Det bekrefter Jakob Gustafsson, Teamsales Manager i XXL, som på bare noen få år som ansvarlig har økt volumet med hele 26 prosent. Økningen for Norden mot fjoråret endte på 12 prosent, og den totale tilbakeføringen til idrettsforeningene er på 7 435 333 NOK – et steg mot en mer aktiv og inkluderende idrettsbevegelse for alle.
XXL inngår ny treårig avtale med BUA19.2.2025 07:30:00 CET | Pressemelding
For tre år siden ble XXL bærekraftpartner med BUA. Samarbeidet har vært så vellykket at avtalen nå er forlenget med nye tre år. – Dessverre er det i dag mange barn og unge som faller utenfor aktivitetstilbudet, og ofte handler det om økonomi. Med BUA på laget senker vi terskelen og sammen sørger vi for at stadig flere opplever gleden av aktivitet, sier Malin Skulstad Driveklepp, bærekraftsjef i XXL.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom