XXL

XXL med nytt design og logo for kundeklubben

Del

I starten av oktober relanserte XXL kundeklubben XXL Reward, med nye fordeler som bonuspoeng på alle kjøp, bonussjekker og personaliserte tilbud. Og: Et totalt redesign.

Ikke bare oppgradert kundeklubb, utseendet er også nytt.
Ikke bare oppgradert kundeklubb, utseendet er også nytt.

Da kundeklubben ble lansert i 2020, var den i lilla drakt og uten en konkret logo. – Når vi laget ekstern kommunikasjon rundt Reward og medlemstilbud så vi at vi mistet vår identitet og det var vanskelig for forbrukerne å kjenne igjen avsenderen. Vi falt på ad awareness på tross av mye markedsføring, sier Allan Borre Ingwersen, Head of Creative i XXL.

Dette skapte også en del utfordringer i XXLs butikker og på nettsidene, da det ble for mange fargepaletter og fort ble utydelig for kundene. Ingwersen og Hannu Nevanlinna, Senior Designer i XXL, startet i vår et prosjekt hvor de så på hvordan de kunne få mer av XXLs identitet tilbake i kundeklubben.

– Vi startet først med å se på hva sport er for folk og hva vi i XXL ønsker at sport skal være. Det er blant annet glede, mestringsfølelse og fellesskap. Vi lekte med bruk av mennesker som vi skapte med kunstig intelligens og vi prøvde å finne et ikon som kunne symbolisere noe rundt dette, sier Nevanlinna.

Det viste seg å være vanskeligere enn de trodde, men etter noen runder frem og tilbake hvor de så på de ikonene XXL allerede har i porteføljen, som de ikke hadde benyttet godt nok enda, landet de på løpsikonet som er det ikonet XXL opplever dekker bredest i markedene de er i. Det er veldig mange som løper, også som en del av en idrett de driver med, og det er mange som løper året rundt inne eller ute. – Vi har også laget en animasjon hvor vi spoler igjennom alle ikonene våre, for å vise den unike bredden i vårt sortiment, men den vil alltid lande i løpsikonet, sier Nevanlinna.

– Siden vi ønsket å finne mer tilbake til vår identitet, valgte vi også å legge bort den lilla fargen og benytte oss av kjernefargen vår, som er grønt. Vi kommer også til å spille på hva alt rundt sport og idrett er, nemlig lag og lagfølelsen, og dermed ønsker vi våre kunder velkommen til å «Bli med på laget». Da kan vi også spille på idrettsglede og mestring i bildeuttrykket vårt fremover, sier Ingwersen.

– Jeg er utrolig fornøyd med det teamet sammen har fått til rundt designendringer og logo. Vi skal selvfølgelig teste dette mer enn vi har gjort, men nå er jeg ganske sikker på XXL vil komme tydeligere frem som avsender i all markedsføring og kundeklubben vil være synlig gjennom butikkene våre, sier markedsdirektør Ina Kristin Haugen.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

All Sports United - Sports Unite All

Siden starten i 2001 har XXL vokst frem som en ledende destinasjon for sport og friluftsliv i Norden. XXL har idag over 80 varehus i Norge, Sverige og Finland og Nordens største sportsbutikk på nett. Vi tilbyr kjente merkevarer til de laveste prisene.

Følg pressemeldinger fra XXL

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra XXL på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra XXL

Norges største fotballskole med XXL på laget21.6.2024 10:14:15 CEST | Pressemelding

I dag åpner Norges største fotballskole på Rommensletta i regi av Zuccarellostiftelsen og Joshua King. I tre dager samles 525 barn til lek og moro med ball. – I XXL er vi opptatt av at alle skal ha mulighet til å være aktive, uavhengig av alder, kjønn, hudfarge, geografi og økonomiske forutsetninger. Dessverre er det mange i dag som faller utenfor, og derfor er det også så viktig for oss å støtte fotballskolen så den kan fortsette å være et gratis tilbud til barna, sier Cristina Moreno, Norgessjef i XXL.

I dag tar XXL-ansatte på seg en viktigere trøye3.5.2024 11:47:00 CEST | Pressemelding

For tredje året på rad rykker vi inn i lagoppstillingen til Barnekreftforeningen og Fotballtrøyefredag. Ansatte i varehus fra Alta til Kristiansand viser i dag sin støtte gjennom å ta på trøyen til sitt favorittlag. – Fotball har en sentral plass i XXL, og omsorg for andre er en av våre kjerneverdier. For oss er denne dagen et av årets høydepunkter, sier Tom A. Hansen Starup, driftssjef og ansvarlig for Fotballtrøyefredag i XXL.

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye