Fonus Begravelsesbyrå og LOFavør innleder samarbeid: – Skal bidra til å gjøre den vanskelige tiden etter døden litt enklere

Oslo, 23. mai 2024 – Fonus Begravelsesbyrå og LOFavør inngår en avtale som sikrer nesten en million LO-medlemmer tilgang til trygge rammer, gunstige betingelser, god service og tettere tilknytning med Fonus Begravelsesbyrå og deres 10 samarbeidspartnere spredt over hele Norge.

Signering: Terje Eid-Hviding (daglig leder, Fonus), Terje Olsson (leder, Fellesutvalget LO) og Heidi Lisbeth Myhr (adm.dir. LOFavør) signerer avtalen. Foto: Melissa Hegge

– Vi jobber alltid for at medlemmene skal ha tilgang på et bredt spekter av samarbeidspartnere som gir trygghet gjennom LOfavør, sier Heidi Lisbeth Myhr som er adm. direktør i LOfavør. Avtalen med Fonus Begravelsesbyrå gir medlemmene våre tilgang på hjelp til det som er en viktig tjeneste når døden rammer.

Viktig i sårbar tid

– Da er vi som pårørende på vårt mest sårbare. Vi vet alle fra egen erfaring at gode tjenester med ett blir viktig for oss, sier Heidi Lisbeth Myhr i LOFavør. Derfor er det ekstra gledelig at vi nå kan lansere samarbeidet med Fonus Begravelsesbyrå og samarbeidende byrå spredt over hele landet.

– Vi er veldig stolt over å ha fått til denne avtalen med LOFavør, sier Terje Eid-Hviding som er daglig leder i Fonus Begravelsesbyrå. Vi i Fonus sentralt, våre 24 avdelinger og 10 samarbeidspartnere fra sør til nord er klar til å bistå LOFavør med sine 25 fagforbund og nesten 1 million medlemmer, sier Terje Eid-Hviding, daglig leder i Fonus Begravelsesbyrå.

– Gjennom avtalen får LOFavørs medlemmer tett og god oppfølging i en prosess som for mange oppleves som den tøffeste i livet. Nemlig når en som står en nært dør og du trenger hjelp fra et begravelsesbyrå, forteller Terje Eid-Hviding. Sammen ønsker vi å gjøre gravferden tryggere, rimeligere og enklere, billigere enn i dag. Dermed får LOFavørs nesten en million medlemmer tilgang til blant annet gratis konsultasjon og rabatterte priser over hele landet.

Lokalt engasjement

– Vi er det nordligste byrået i avtalen, og er stolt av å representere landsdelen og samtidig sørge for at flest mulig LO-medlemmer får tilgang på gode betingelser», sier Marita Rognli Simonsen, daglig leder i Tangens Begravelsesbyrå i Alta.

– Det er veldig gøy at flere begravelsesbyråer har gått sammen, slik at vi kan tilby samme tjeneste over hele landet. Det kommer LO-medlemmene til gode, og vi er glade for å være en del av laget, sier Hilde Skranefjell, daglig leder i Hafrsfjord Begravelsesbyrå, som har Stavanger og Nord-Jæren som sitt primære nedslagsfelt.
–Mer enn én million nordmenn er medlem av LO, og jeg har selv vært medlem tidligere. Avtalen gir ytterligere trygghet, og jeg er sikker på at dette er et gode som vil bli tatt godt imot, fortsetter Skranefjell.

Partnerskap på tvers av bransjen

– Vi er en viktig bransje og vi er der for de som trenger oss i en vanskelig tid. Når et dødsfall inntreffer, ønsker de fleste å snakke med et begravelsesbyrå raskt. Spørsmålene er mange og mye skal avklares på kort tid. Som LO medlem får du nå fordeler hos oss, sier Beate Gyve, drifts- og regionsjef i Fonus Begravelsesbyrå, som har lang erfaring og tilstedeværelse over store deler av Østlandet.

Fonus Begravelsesbyrå er medlem i Virke gravferd som håndterer ca. 90 prosent av de årlige dødsfallene i Norge. Virke som helhet organiserer og representerer over 25 000 virksomheter med mer enn 300 000 ansatte.

– LOFavørs nesten én million medlemmer får gjennom avtalen tilgang til gratis gravferdsplanlegging, rabatterte priser på gravsten, og 10 prosent rabatt på alle typer kister, urner og kleder i kister. Som for alle kunder, har naturligvis også medlemmene tilgang på Fonus Begravelsesbyrå sin døgnåpne telefon med konsulenter som gir hjelp og støtte, sier Terje Eid-Hviding.

Fonus Begravelsesbyrå har mer enn 30 års erfaring i det norske markedet. For å sikre at flest mulig LOFavør-medlemmer får tilgang på avtalen i umiddelbar nærhet, har Fonus Begravelsesbyrå inngått partnerskap med ti begravelsesbyråer over hele landet:

• Tangens begravelsesbyrå i Alta
  • Hartvigsen begravelsesbyrå i Tromsø
  • Nathanielsen begravelsesbyrå i Harstad
  • Bergs begravelsesbyrå i Bodø
  • Mosjøen begravelsesbyrå i Mosjøen
  • Flataas begravelsesbyrå i Trondheim
  • Alfa begravelsesbyrå i Ålesund
  • Solstrand begravelsesbyrå i Bergen
  • Hafrsfjord begravelsesbyrå i Stavanger
  • Den siste reisen begravelsesbyrå i Kristiansand/Arendal

Bilder

Last ned bilde
Gode partnere: Marita Rognli Simonsen, daglig leder i Tangens Begravelsesbyrå i Alta og kollegene er glade for å være en del av samarbeidet med LOFavør.
Last ned bilde
Festdag: Signeringen av avtalen mellom LOFavør og Fonus ble markert med kake.
Last ned bilde
Positiv: Beate Gyve, drifts- og regionsjef i Fonus Begravelsesbyrå, trekker frem viktigheten av avtalen.
Last ned bilde
Samarbeidspartner: Hilde Skranefjell, daglig leder i Hafrsfjord Begravelsesbyrå i Stavanger, er glad for at byråene samarbeider på tvers for å gi tilbud til enda flere.
Last ned bilde
Stolt sjef: Terje Eid-Hviding er strålende fornøyd med å ha avtalen som dekker mer enn 1 million LO-medlemmer i Norge.
Last ned bilde
Sentrale: Terje Eid-Hviding (daglig leder) og Beate Gyve (drifts- og regionsjef) kunne smile bredt da avtalen med LOFavør var signert.
Last ned bilde
På plass hos LO: Signeringen fant sted i LOs lokaler i Oslo.

Fonus Begravelsesbyrå

Fonus er et verdidrevet begravelsesbyrå med engasjerte og kompetente medarbeidere som hjelper etterlatte i en sårbar situasjon. Vi bistår pårørende med alle tjenester og produkter knyttet til gravferd. Fonus er medlemseid, moderne og innovativ. Vi har svært høy NPS og eNPS og har ambisjoner om å bli Norges beste begravelsesbyrå. Vi er 40 ansatte og har 24 kontorer på det sentrale Østlandet. Vi har vekstambisjoner organisk og med nye forretningsområder, produkter og tjenester. I 2019 overtok vi Wang - Norges eldste begravelsesbyrå, og er stolte forvaltere av Wangs historie og kompetanse.