GS1 Norway

Cathrine Pia Lund går inn i styret til GS1 Norway

Administrerende direktør i Miljømerking Norge – Svanemerket, Cathrine Pia Lund, er valgt inn i styret til standardiseringsorganisasjonen GS1 Norway.

Cathrine Pia Lund

- Vi er svært glade for å få med Cathrine Pia i vårt styre. Utnevnelsen reflekterer hvor viktig samarbeidet mellom våre organisasjoner er for å møte bærekraftsutfordringer på tvers av sektorer.

- Cathrine Pia tilfører styret en solid faglig tyngde innen miljøstandardisering. I tillegg er hun en dyktig kommunikatør. Vi tror utnevnelsen vil bidra til å fremme verdien av våre standarder, og at vi kan få til enda mer samarbeid - også på internasjonalt nivå. Standardiserte krav er nøkkelen til grønn omstilling, forteller Geir Paulsen, administrerende direktør i GS1 Norway.

Cathrine Pia Lund jobber i dag som administrerende direktør i Miljømerking Norge, som forvalter de offisielle miljømerkene Svanemerket og EU Ecolabel i Norge.  Hun har lang erfaring med merkevarebygging, eksport og innovasjonsprosesser, både i Norge og internasjonalt, samt endringsledelse i konkurranseutsatte markeder.

- Forenkling og standardisering blir stadig viktigere i en kompleks verden der vi må forholde oss til enorme mengder data. Systematisk tilgang til data om produkter, slik GS1 er eksperter på, er en viktig motor for å få fart på en mer bærekraftig og sirkulær økonomi. Jeg gleder meg til å bli en del av dette kunnskapsmiljøet, og til å være med på videreutvikling av selskapet, sier Cathrine Pia Lund.

Cathrine Pia Lund
Pia Cathrine Lund og Geir Paulsen

Om GS1 Norway

GS1 Norway er en nøytral, not-for-profit, FN-godkjent NGO, som utvikler åpne standarder som brukes på tvers av alle bransjer og sektorer.

Vi er kjent over hele verden for strekkoden som vi ser på alle produkter i varehandelen. GS1 utvikler og vedlikeholder de globale standardene som brukes for å koble det fysiske produkt til den digitale tvillingen av produktet.

Standardene bidrar til både standardisering og digitalisering av produktdata. Det muliggjør bedre kontroll og mer effektiv vareflyt, bedre kvalitet på produktinformasjon og ikke minst sporbarhet gjennom hele verdikjeden.

GS1 Norway er del av den globale GS1-organisasjonen, men eid og styrt av våre medlemmer i Norge.