Eksotisk og sukkerfritt fra Fanta
Mange nordmenn er glade i den sommerlige smaken av Fanta Exotic. Med lanseringen av Fanta Exotic Zero Sugar kan de nå også nyte den uten sukker.
![](/data/images/public/89898/18102706/accee9f4-1b18-4bc9-9fc0-e53d80078a2a-w_720.png)
Fanta Exotic har etablert seg som en populær Fanta-variant. Smaken av appelsin, pasjonsfrukt, fersken og sitrusfrukter gjør den til en perfekt følgesvenn for sol og sommer. Nå kan alle som er glade i denne sommerlige smaken nyte den også uten sukker, med relanseringen av Fanta Exotic Zero Sugar i Norge.
– Vi er glade for å introdusere denne varianten til alle som har ønsket seg en sukkerfri variant av Fanta Exotic. For Coca‑Cola er det viktig å kunne tilby forbrukere størst mulig valgfrihet, og tilby varianter både uten og med sukker, uten å gå på kompromiss med smaken, sier Ena Dulas, markedssjef i Coca-Cola Norge.
Hun legger til at de fleste nylanseringer de siste årene har vært innenfor sukkerfritt. Fanta Exotic Zero Sugar vil i første omgang lanseres som en «limited edition», og med nytt design. I vinter ble den ikoniske Fanta-logoen fornyet, sammen med merkevarens visuelle identitet, til en mykere retrostil.
– Målet med det nye designet er å tydeliggjøre verdier som er viktige for Fanta; som behovet for litt humor i hverdagen, og det å nyte hvert øyeblikk. Sterke farger, myke kanter og poppende elementer har gjort Fanta mer levende enn noen gang tidligere, og passer godt også til denne lanseringen, avslutter Ena Dulas.
Fanta Exotic Zero Sugar er nå i butikk, og er tilgjengelig som 0,5 liters flaske og 0,33 liters boks.
Nøkkelord
Kontakter
Inger Marie F. IngdahlKommunikasjonsdirektørCoca-Cola Norge
Merkevarer, produkter og kampanjer
Bilder
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nye Unity Arena får Coca-Cola på laget30.5.2024 08:31:23 CEST | Pressemelding
Nylig kom nyheten om at Telenor Arena skifter navn til Unity Arena, og eierne skilter utbyggingsplaner for flere milliarder. Nå går Coca-Cola Europacific Partners inn som første hovedpartner for Unity Arena. «De vil skape opplevelser verdt å minnes – det skal våre drikker være en del av», sier Jonas Olsson i CCEP.
Nyheter fra Coca-Cola21.2.2024 13:37:40 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer flere nyheter for det norske markedet – her får du oversikten.
Coca-Cola Creations: Feirer K-Pop med «limited edition»20.2.2024 14:30:24 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer nå sitt nyeste produkt fra selskapets kreative Creations-univers: «Coca-Cola K-Wave Zero Sugar». Den nye smaken feirer K-Pop-bølgen og alle dens fans, og blir tilgjengelig i et svært begrenset opplag.
Coca-Cola: 25 år med norsk produksjon på Lørenskog19.12.2023 09:32:37 CET | Pressemelding
Det har gått 25 år siden verdens mest populære brus startet norsk produksjon på Lørenskog. – Nå ser vi frem mot de 25 neste, sier Carl Lescroart, administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Her er Norges beste fotballklubber – på panting8.12.2023 09:29:23 CET | Pressemelding
Årets utgave av Pantedugnaden skapte ekstrainntekter for de deltakende klubbene på nærmere halvannen million kroner. To norske fotballklubber står igjen som Norgesmestere på panting.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom