M-Files

M-Files avslører AI-forbedringer og ny integrasjon mellom M-Files og Copilot som gir økt sluttbrukerverdi

Bransjeinnovatør styrker lederposisjonen innen automatisering av kunnskapsarbeid med generativ AI

Antti Nivala, grunnlegger og toppsjef i M-Files

OSLO, Norge—16. mai 2024M-Files, lederen innen automatisering av kunnskapsarbeid, slipper nå en ny versjon av M-Files Aino, den unike AI-assistenten som gjør det enklere å hente ut reell verdi og riktig informasjon fra dokumenter og data ved hjelp av kunstig intelligens. Nyheten avdukes i dag under den globale konferansen M-Files IMPACT i Madrid, hvor innovatører, partnere og brukere møtes for å høre hvordan de nye funksjonene øker produktiviteten og forenkler hverdagen ved å hente ut sentral innsikt og informasjon på tvers av dokumenter og datasett. Samtidig avslører M-Files i dag at det kommer en ny integrasjon mellom M-Files og Copilot som utnytter AI-kraften på tvers av M-Files og Microsoft 365.

Med M-Files Aino kan kunnskapsarbeidere raskt behandle enorme mengder informasjon, få svar på komplekse spørsmål og sikre seg et bedre beslutningsgrunnlag på kortere tid. M-Files Aino forstår forretningskonteksten, og får kun tilgang til relevante og autoriserte data. M-Files' metadatagrunnlag driver datatilkobling, konfidensialitet og kurering, noe som muliggjør bedre AI-opplevelser. Med de høyeste standardene for datasikkerhet og overholdelse av regelverk, sikrer M-Files Aino at all interaksjon er beskyttet og styrt av organisasjonens retningslinjer.

Sammenkoblingen av M-Files og Copilot bygger på den dype integrasjonen og det tette partnerskapet mellom Microsoft og M-Files, noe som sikrer at definert innhold fra M-Files sømløst og raskt kan nås fra Microsoft 365. Ved å kombinere den godt strukturerte informasjonen og dokumenter som er metatagget i M-Files med innsikt fra eposter i Microsoft Outlook eller samtaler og møtetranskriberinger i Microsoft Teams, får både enkeltbrukere og organisasjoner en mer helhetlig forståelse av virksomhetens informasjon med enklere tilgang til det som virkelig har verdi for kunnskapsarbeidet.

– Vi i M-Files er bestemt på å ta en lederposisjon innen innovasjon og anvendelse av AI-teknologien. Vår evne til å samhandle med innholdet til en organisasjon ved hjelp av et naturlig språk gir kontekstbevisst assistanse i sanntid slik at kunnskapsarbeidere sparer tid og får nøyaktig innsikt ut av enorme mengder informasjon. De siste nyvinningene gir differensiert verdi for alle brukere, men spesielt for de som bruker Microsoft 365, siden de nå får tilgang til innhold og informasjon på tvers av alle bedriftsdata, deriblant sine Microsoft 365-applikasjoner, sier Antti Nivala, som er grunnlegger og toppsjef i M-Files.

M-Files Aino gjør det nå enklere å for brukere og kunder av M-Files å utnytte fordelene som kommer med de nye og avanserte GenAI-funksjonene, slik at kunnskapsarbeiderens produktivitet optimaliseres:

– Helheten av intelligente tjenester og funksjoner fra M-Files, deriblant nye M-Files Aino, gir  betydelig verdi på tvers av organisasjonen vår. Vi har flere bruker-eksempler hvor M-Files Aino bistår med gjennomgang av dokumenter på ulike fremmedspråk, lager konsise og klare dokumentsammendrag, for deretter å trekke ut sentral informasjon som viktige datoer på tvers av ulike dokumenter. Det er veldig viktig at vi kan identifisere og behandle relevante dokumenter innenfor sin naturlige kontekst, og akkurat dét gjør M-Files Aino, sier Mikko Pippuri, som er digitaliseringssjef i Berggren.

M-Files viser i dag frem M-Files Aino og den nye Copilot-integrasjonen for første gang på M-Files IMPACT Global Conference, som arrangeres denne uken i Madrid, Spania. Det globale bruker- og partnertoppmøtet inneholder innsiktsfulle keynotes og dedikerte sesjoner som fremhever verdien av M-Files sin automatiseringsteknologi og -plattform for kunnskapsarbeid. En sentral del av dette består av AI og maskinlæring, inkludert beste praksiser for implementering, bruk og samhandling, med aktuelle suksesshistorier fra kunder og partnere. Årets keynote-foredrag fokuserer på produktivitetsforbedringer, beskyttelse av sensitiv informasjon og databeskyttelsesforskrifter samt sikkerhet og compliance, i tillegg til aktuell tematikk i skjæringspunktet mellom automatisering, kunnskapsarbeid og kunstig intelligens.

For å lære mer om hvordan M-Files nå automatiserer kunnskapsarbeidet, kan du bli med på en demo.

Microsoft og M-Files inviterer til AI-seminar

Onsdag 29. mai 2024 inviterer M-Files, sammen med Microsoft, til AI-seminar med avduking av nye M-Files Aino (med live-demo). Seminaret hos Microsoft omhandler moderne informasjonsforvaltning for energibransjen; med fokus på automatiseringsteknologi og AI.

M-Files Aino GenAI Technology
M-Files Aino GenAI Technology
M-Files Connector for Copilot

Om M-Files

M-Files er den ledende plattformen for automatisering av kunnskapsarbeid. Med M-Files sin plattform kan kunnskapsmedarbeidere finne informasjon raskere, arbeide smartere og produsere mer. M-Files har en innovativ metadata-drevet arkitektur med en innebygd motor for arbeidsflyt og avansert kunstig intelligens. Dette gjør det mulig å fjerne informasjonskaos, forbedre effektiviteten i arbeidsprosessene samt automatisere sikkerheten og etterlevelsen av regler. For mer informasjon, besøk www.m-files.com.

Følg pressemeldinger fra M-Files

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra M-Files på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra M-Files

M-Files utropes som Gartner® Peer Insights™ Strong Performer 2024 for Content Services Platforms26.6.2024 08:37:35 CEST | Pressemelding

Oslo/Austin – 26. juni 2024 – M-Files, lederen innen automatisering av informasjonshåndtering, anerkjennes som Strong Performer i Gartner Peer Insights 'Voice of the Customer' som en del av Content Services Platforms-rapporten fra mai 2024 (basert på 42 vurderinger i løpet av siste halvannet år; til mars 2024). M-Files er en av tre leverandører som oppnår Strong Performer-utmerkelsen, noe som krever at man må møte eller overgå gjennomsnittet i markedssegmentet Overall Experience (totalopplevelse), som inkluderer to underkategorier, nemlig: Capabilities (ferdighet) og Support/Delivery (støtte/levering).

M-Files revolusjonerer arbeidsplassen med AI og automatisering8.3.2024 08:48:15 CET | Pressemelding

Oslo, Norge – 7. mars 2024 – Automatisering av kunnskapsarbeid gir resultater for M-Files, som i dag avslører at selskapet øker de årlige gjentakende inntektene (ARR) med mer enn 20 prosent i 2023. Veksten drives frem av 64 prosent økning i nye kundeanskaffelser fra direktesalg og 41 prosents økning i eksisterende kundeutvidelser med økende interesse for M-Files Hubshare samarbeidsløsning. Samtidig er veksten for M-Files i det nordiske salget på hele 26 prosent i 2023, noe som skyldes stor etterspørsel etter selskapets teknologi og løsninger på det norske og nordiske markedet. Selskapets solide resultater det siste året kommer også etter enda en milepæl, da M-Files oppnådde den anerkjente Centaur-statusen med over 100 millioner euro i årlig gjentakende inntekter i fjor.

Ferske tall fra Forrester viser at M-Files leverer 294 prosent avkastning med M-Files’ plattform for automatisering av kunnskapsarbeid10.10.2023 13:20:06 CEST | Pressemelding

En fersk analysedrevet undersøkelse fra Forrester fastslår at M-Files’ plattform for automatisering av kunnskapsarbeid gir store gevinster. I følge Forrester-rapporten har kundene oppnådd en avkastning på sine investeringer (ROI) på 294 prosent over tre år. Samtidig elimineres informasjonskaos med raskere tilgang til dokumenter og informasjon.

Møt M-Files Aino, den generative AI-teknologien bak Knowledge Work Automation-plattformen fra M-Files27.9.2023 12:57:29 CEST | Pressemelding

M-Files, en ledende aktør innen automatisering av kunnskapsarbeid, avduker i dag en plattform for Knowledge Work Automation som kan revolusjonere hvordan kunnskapsmedarbeidere jobber. Drevet av M-Files' generative AI-teknologi, M-Files Aino, kan bedrifter nå organisere informasjon, forstå sammenhenger i dokumenter og samhandle med organisasjonens kunnskap ved hjelp av et naturlig språk. Dette gjør M-Files sine bedriftskunder i stand til å fjerne informasjonskaos, øke effektiviteten til kunnskapsmedarbeiderne og redusere forretningsrisiko.