Nå starter meklingen mellom Fellesforbundet og Virke

Tirsdag 14. mai klokken 10.00 starter Virke og Fellesforbundet, Yrkestrafikkforbundet (YTF) og Parat mekling hos Riksmekleren.

Administrerende direktør i Virke, Bernt G. Apeland.

Fellesforbundet, Parat og YTF brøt forhandlingene om fornyelse av tariffavtalen i Grossistoverenskomsten med Virke, onsdag 24. april.

I dag møtes partene hos Riksmekleren, med meklingsfrist onsdag 15. mai ved midnatt.

– Virke går til mekling med et mål om å finne gode løsninger. Vi ønsker et ansvarlig oppgjør, og kjenner samtidig på ansvaret om å komme til enighet, både på vegne av våre medlemmer og norske forbrukere. Det ansvaret tar vi på alvor, sier administrerende direktør i Virke, Bernt G. Apeland.

Virke ser frem til konstruktiv mekling de neste dagene.

– Vi stiller godt forberedt og er klare for forhandlinger innenfor rammen av frontfaget, sier Apeland.

Grossistoverenskomsten gjelder for ansatte på lager/varedistribusjon og i transportbedrifter som er tilknyttet Virke.

Om oss

Virke er handels - og tjenestenæringenes hovedorganisasjon. Våre 25 000 medlemsvirksomheter er ledende på alt fra å vaske gulv til å arrangere konserter, pleie eldre og ta vare på de yngste, selge mat, malerkoster, madrasser, og alt det andre vi har behov for. Handels- og tjenestenæringene gir hverdagen innhold.