Nær 100 TV-sendte skirenn

Norges Skiforbund har fått tildelt nær 100 TV-sendte skirenn kommende sesong. Aldri før har forbundet hatt en så omfattende kalender som skal gjennomføres og koordineres.

Den internasjonale kalenderen for kommende sesong ble vedtatt under denne ukes møter i Det internasjonale ski- og snowboardforbundet (FIS) i slovenske Portoroz.

– Vi takker FIS for tilliten. Dette må vi se på som en stor tillitt og ære for oss som vintersportnasjon. Vi ser utfordringene med snø ute i Europa, men vi kunne nesten ikke sett for oss en slik historisk tildeling av skirenn. Vi har vært heldige med klimaet hos oss i forhold til andre nasjoner de siste årene, og det er viktig for oss å få gjennomført gode sportslige konkurranser for den internasjonale skifamilien. Tildelingene fra FIS denne uka forteller også at det jobbes utrolig godt fra våre dyktige FIS-delegater i mange ulike komiteer i tillegg til at vi har så mange profesjonelle og flinke arrangører i ski-Norge som gjør at vi får tildelt så mange renn år etter år, forteller skipresident Tove Moe Dyrhaug.

Les saken på skiforbundet.no