Nordmenn elsker grillmat: Seks av ti griller ukentlig
Nå som grillsesongen er i gang vil seks av ti grille én eller flere ganger i uken, viser en fersk grillundersøkelse utført av Opinion, på vegne av REMA 1000. - Kundene elsker å grille, og da må vi være på vårt aller beste gjennom hele grillsesongen, sier Pia Mellbye, Salgs- og Markedsdirektør i REMA 1000, som allerede opplever en knallbra start på grillsesongen.

-Tallene i denne undersøkelsen forteller at grillsesonger er svært viktig for oss nordmenn. Mer enn seks av ti griller minst én gang i uken i grillsesongen, og hele én av fire griller to til tre ganger i uken, sier seniorrådgiver i Opinion, Ola Gaute Aas Askheim.
Grill gir nye bestselgere
I år er det 15 år siden REMA 1000 for første gang kom med en stor satsning på grill, som inkluderer både produktutvikling og produktinformasjon. Det har gitt mange nye bestselgende favoritter i kjølediskene og butikkhyllene.
-Grillsesongen er en viktig pådriver for produktinnovasjonen vår. Over 100 av produktene som nå er i helårssortimentet vårt, kommer opprinnelig fra grillsesongen. Vi tester det vi har mest tro på og lar kundenes respons og tilbakemelding være avgjørende for hva vi satser på. Det er veldig gøy å se at kundene våre liker å prøve nye produkter og smaker, og raskt får nye favoritter, sier Pia Mellbye.
Både Big Beef Burger og Sliders ble første gang introdusert tilbake i 2009 og har siden blitt en del av helårssortimentet til REMA 1000. Det samme gjelder grill-pizzabunnen Pinsa, som ble introdusert våren 2023 og allerede har rukket å bli en folkefavoritt.
Et helt landslag i ryggen
Hos REMA 1000 blir grillsesongen en av årets viktigste sesonger.
- Er det viktig for kunden, er det viktig for oss. Kundene har høye forventninger til at vi leverer gode og spennende grillprodukter, og de vil gjerne bli inspirert og få mulighet til å prøve noe nytt. Da må vi være på vårt aller beste, og levere på både kvalitet og lav pris, sier Pia Mellbye.
I undersøkelsen kommer det frem at flest mener at REMA 1000 leverer best på grillmat, sammenlignet med konkurrerende dagligvarekjeder.
Når årets grillsesong nå sparkes i gang hos REMA 1000 skjer det sammen med hele det norske grillandslaget – med Craig Whitson i spissen. Landslaget har smakt seg gjennom hele grillsortimentet. I tillegg til å garantere for den gode smaken, har grillandslaget også vært på med å utvikle flere av årets grillnyheter hos REMA 1000.
– Grillandslaget spiller en viktig rolle ikke bare i grillkampanjen, men i hele den store grillsatsingen vår. Med sin ekspertise er de med på å påvirke og utvikle grillproduktene våre, slik at vi kan tilby fantastisk grillmat, sier Pia Mellbye.
Nøkkelord
Kontakter
Celine SjøbergKommunikasjonsrådgiverREMA 1000
Tel:800 31 015celine.sjoberg@rema.noBilder






Om oss
I REMA 1000 skal du finne varer av høy kvalitet til den laveste prisen. Samtidig er det viktig for oss at du kan bære handleposen hjem med god samvittighet. Når vi lager, frakter og selger varer, er vi opptatt av hvordan det påvirker kloden og menneskene rundt oss. Her kan du lese mer om vårt arbeid innen samfunnsansvar og bærekraft: https://www.rema.no/wordpress/wp-content/uploads/2021/04/REMA1000_ansvarsrapport_2020_10mb.pdf
Følg pressemeldinger fra REMA 1000
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra REMA 1000 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra REMA 1000
Nordmenns valentinsvaner: Fire ganger så mange blomster – og en solid økning i kondomsalget13.2.2025 14:05:00 CET | Pressemelding
Kjærlighetens dag nærmer seg, og salget i REMA 1000-butikkene viser tydelige trender: Blomster, sjokolade og en liten dose ansvarlighet står i fokus når nordmenn feirer valentinsdagen.
REMA 1000 Hjerteligaen på TINE® Lettmelk med vaniljesmak – for å løfte tilrettelagt idrett12.2.2025 11:49:43 CET | Pressemelding
Nå vil du snart finne TINE® Lettmelk med vaniljesmak 1,75 l i alle REMA 1000-butikker med logo og informasjon om Hjerteligaen – et viktig initiativ for å gi barn og unge med funksjonsnedsettelser en trygg og inkluderende vei inn i idretten.
REMA 1000 vinner stor pristest hos Nettavisen – billigst igjen8.2.2025 10:03:19 CET | Pressemelding
REMA 1000 troner øverst i Nettavisens ferske pristest, der hele 108 dagligvarer er sammenlignet på tvers av lavpriskjedene. Med den laveste totalprisen på handlekurven, bekrefter testen at REMA 1000 er billigst på dagligvarer i Norge.
REMA 1000 topper nasjonal rangering – satser på solkraft for en grønnere handel6.2.2025 16:17:22 CET | Pressemelding
REMA 1000s distribunal på Vinterbro har Norges største solcelleanlegg på bygg, ifølge en fersk rangering fra Norconsult. Med dobbelt så stor kapasitet som før, produserer anlegget nå strøm tilsvarende 300 husstander – et viktig steg mot klimanøytral drift innen 2030.
Over 11 000 handlelister opprettet i den nye REMA-appen første dag4.2.2025 16:41:44 CET | Pressemelding
Mandag lanserte REMA 1000 sin oppdaterte kundeapp, og allerede har over 11 000 handlelister blitt opprettet. Det viser at den nye funksjonen, som gjør det enklere å planlegge handleturen, treffer et tydelig behov hos kundene.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom