Nordmenn elsker grillmat: Seks av ti griller ukentlig
Nå som grillsesongen er i gang vil seks av ti grille én eller flere ganger i uken, viser en fersk grillundersøkelse utført av Opinion, på vegne av REMA 1000. - Kundene elsker å grille, og da må vi være på vårt aller beste gjennom hele grillsesongen, sier Pia Mellbye, Salgs- og Markedsdirektør i REMA 1000, som allerede opplever en knallbra start på grillsesongen.

-Tallene i denne undersøkelsen forteller at grillsesonger er svært viktig for oss nordmenn. Mer enn seks av ti griller minst én gang i uken i grillsesongen, og hele én av fire griller to til tre ganger i uken, sier seniorrådgiver i Opinion, Ola Gaute Aas Askheim.
Grill gir nye bestselgere
I år er det 15 år siden REMA 1000 for første gang kom med en stor satsning på grill, som inkluderer både produktutvikling og produktinformasjon. Det har gitt mange nye bestselgende favoritter i kjølediskene og butikkhyllene.
-Grillsesongen er en viktig pådriver for produktinnovasjonen vår. Over 100 av produktene som nå er i helårssortimentet vårt, kommer opprinnelig fra grillsesongen. Vi tester det vi har mest tro på og lar kundenes respons og tilbakemelding være avgjørende for hva vi satser på. Det er veldig gøy å se at kundene våre liker å prøve nye produkter og smaker, og raskt får nye favoritter, sier Pia Mellbye.
Både Big Beef Burger og Sliders ble første gang introdusert tilbake i 2009 og har siden blitt en del av helårssortimentet til REMA 1000. Det samme gjelder grill-pizzabunnen Pinsa, som ble introdusert våren 2023 og allerede har rukket å bli en folkefavoritt.
Et helt landslag i ryggen
Hos REMA 1000 blir grillsesongen en av årets viktigste sesonger.
- Er det viktig for kunden, er det viktig for oss. Kundene har høye forventninger til at vi leverer gode og spennende grillprodukter, og de vil gjerne bli inspirert og få mulighet til å prøve noe nytt. Da må vi være på vårt aller beste, og levere på både kvalitet og lav pris, sier Pia Mellbye.
I undersøkelsen kommer det frem at flest mener at REMA 1000 leverer best på grillmat, sammenlignet med konkurrerende dagligvarekjeder.
Når årets grillsesong nå sparkes i gang hos REMA 1000 skjer det sammen med hele det norske grillandslaget – med Craig Whitson i spissen. Landslaget har smakt seg gjennom hele grillsortimentet. I tillegg til å garantere for den gode smaken, har grillandslaget også vært på med å utvikle flere av årets grillnyheter hos REMA 1000.
– Grillandslaget spiller en viktig rolle ikke bare i grillkampanjen, men i hele den store grillsatsingen vår. Med sin ekspertise er de med på å påvirke og utvikle grillproduktene våre, slik at vi kan tilby fantastisk grillmat, sier Pia Mellbye.
Nøkkelord
Kontakter
Celine SjøbergKommunikasjonsrådgiverREMA 1000
Tel:800 31 015celine.sjoberg@rema.noBilder






Om oss
I REMA 1000 skal du finne varer av høy kvalitet til den laveste prisen. Samtidig er det viktig for oss at du kan bære handleposen hjem med god samvittighet. Når vi lager, frakter og selger varer, er vi opptatt av hvordan det påvirker kloden og menneskene rundt oss. Her kan du lese mer om vårt arbeid innen samfunnsansvar og bærekraft: https://www.rema.no/wordpress/wp-content/uploads/2021/04/REMA1000_ansvarsrapport_2020_10mb.pdf
Følg pressemeldinger fra REMA 1000
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra REMA 1000 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra REMA 1000
Her får ungdom sin første jobb – og velger å bli14.5.2025 13:22:35 CEST | Pressemelding
REMA 1000 er en av Norges største arbeidsgivere for unge. Hvert år får tusenvis sin første arbeidserfaring hos dagligvarekjeden – ofte gjennom en sommerjobb.
Mai slår alle rekorder for kakesalg på nett9.5.2025 16:05:25 CEST | Pressemelding
Hos REMA 1000 selges det flere kaker i mai enn i noen annen måned i året – mer enn både jul og nyttår. Og mange velger å bestille kaken på nett og hente den ferdig i sin lokale REMA 1000-butikk.
REMA 1000 er Nordens beste dagligvarekjede på klimaledelse7.5.2025 08:33:29 CEST | Pressemelding
REMA 1000 har oppnådd toppkarakteren A fra det internasjonale vurderingssystemet Carbon Disclosure Project (CDP) – en prestasjon ingen andre dagligvarekjeder i Norge kan vise til. I år rangeres REMA 1000 blant de 2 prosent beste selskapene i verden på klimaledelse, gjennom en kompleks, helhetlig og transparent rapportering.
Startskuddet har gått for årets grillsesong30.4.2025 11:55:11 CEST | Pressemelding
Fint vær og fridager gjør det enkelt å velge middager fremover. Ifølge REMA 1000 rykende ferske grillundersøkelse er omkring halvparten av befolkningen godt i gang med årets grillsesong. Det reflekteres også i dagligvarebutikkene.
Påskens Frukt i løsvekt-kampanje ga rekordsalg24.4.2025 12:11:03 CEST | Pressemelding
REMA 1000 tok sats før påsken, og lanserte frukt i løsvekt som et sunnere alternativ til påskegodtet. Det ga salgsøkning på hele 66 prosent, sammenlignet med fruktsalget fra påsken i fjor. – En kjempesuksess, sier salgs- og markedsdirektør i REMA 1000, Pia Mellbye.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom