Ny musikk fra Astrid S, Lukas Graham, BRÆTZ, Gracie Abrams og Miranda Lambert!

Billie Eilish til Telenor Arena

Astrid S slipper het favorittsingel: “Hot Fever Dream”!

Lukas Graham tilbake med ny musikk!

BRÆTZ med powerlåt til alle jenter der ute!

Gjennombruddet til Grammyvinner Coco Jones kom takket være hitsingelen "ICU" hente fra hennes debutEP What I Didn't Tell. I dag er hun ute med låten “Here We Go (Uh Oh)”. Dette er Cocos første musikk for året og en ny musikalsk retning. Siden gjennombruddet som ung Disney-stjerne, har Coco, nå 26 år, fortsatt å spille i filmer og er for tiden å finne i serien Bel-Air, som er en ny utgave av The Fresh Prince of Bel-Air.

Kritikerroste Gracie Abrams har blitt hyllet som en av de mest overbevisende låtskriverne i sin generasjon. Hun har høstet lovord fra artister som Billie Eilish og Olivia Rodrigo og har Joni Mitchell som sitt forbilde. I fjor slapp hun debutalbumet Good Riddance og var med Olivia Rodrigo på hennes første del av Sour Tour. Nå følger hun opp med albumet The Secret of Us som slippes 21. juni. Første låt ut fra det nye albumet er “Risk” som slippes i dag. Til høsten legger hun ut på veien igjen med Taylor Swift når hun gjør sin The Eras Tour i USA og Canada.

Det er to år siden Miranda Lambert slapp albumet Palomino, hennes åttende soloalbum. Albumet ga henne en Grammy-nominasjon for beste countryalbum og ble kåret til årets beste av New York Times, TIME, Rolling Stone, Billboard, Stereogum, People med flere. I dag er hun tilbake med den nye låten "Wranglers". Lambert har vunnet Academy of Country Music Entertainer of the Year i 2021, vært å finne på TIME 100-listen over verdens mest innflytelsesrike mennesker, gitt ut bok, har eget klesmerke og var i 2022 den kvinnelige countryartisten som streamet mest av alle. Nylig avsluttet hun 48 show på Velvet Rodeo i Las Vegas.

Lembo inviterer Oral Bee inn i sin rosa Barbie verden. Sammen er de Dirty Barbie og Pimpin Ken. Dette er sangen alle skap-fistpumpere rundt i landet har ventet på. Ta en sonisk reise tilbake i tiden da Aqua og Toy Box hjertet hitlistene! “Barbie og Ken tar dere med back to the 90`s”. Lembo slapp sin aller første singel 1. september i fjor, og følger opp med dansbare “Dumme Hjerte”. Lembo ønsker å levere sitt eget unike bidrag til den norske festmusikken. Produsert av russehit-kongen Sportsallèen.

Ti år etter deres gjennombrudd slipper Imagine Dragons sitt nye studioalbum LOOM 28. juni. Albumet er produsert av bandet selv sammen med deres mangeårige samarbeidspartnere Mattman og Robin. LOOM inneholder ni nye spor, inkludert hitsingelen “Eyes Closed”. Bandet har teamet opp med J. Balvin på en ny versjon av låten som er ute i dag.

Om oss

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, Alessandra, Ramón, Olivia Rodrigo, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Marstein, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Taylor Swift, The Rolling Stones m.fl.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Universal Music Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Popsensasjonen Dagny annonserer at hun slipper albumet «ELLE» 7. juni27.5.2024 20:46:00 CEST | Pressemelding

Dagny annonserer i dag at hun slipper albumet «ELLE» den 7. juni. «ELLE» er den etterlengtede oppfølgeren til debutalbumet "Strangers / Lovers" fra 2020. "ELLE" vil inneholde de utgitte singlene "Strawberry Dream", "Heartbreak In The Making", "Same Again (For Love)" og "Ray-Bans", samt fire helt nye later. Det nye prosjektet følger opp hennes utsolgte europaturné fra april i år, med konserter på bl.a. London O2 Academy, og hennes utsolgte konsert med 10,000 fans i Oslo Spektrum i november 2023. I sommer står Dagny på scenen på 20 festivaler rundt om i Europa, på OverOslo, Jugendfest, Rakettnatt og Festningen for å nevne noen i Norge, og hun varmer opp for Jess Glynne i juni. På «ELLE», har Dagny samarbeidet med låtskrivere som Nick Hahn (Rita Ora, Sigrid), Mozella (Miley Cyrus, Rihanna), Oliver Lundström (Carly Rae Jepsen), Cato Sundberg and Kent Sundberg og Maria Hazell (Mabel, ALMA). Instagram: @dagnymusic TikTok: @dagnymusic Twitter: @dagnymusic Facebook: /dagnymusic

Ny musikk fra Astrid S, Nelly Furtado, Imagine Dragons, Alessandra, Jeremy Zucker samt album fra Vince Staples24.5.2024 10:07:09 CEST | Pressemelding

Astrid S slipper albumet Joyride – ute i dag! Alessandra slipper befriende dancelåt - “Supposed To Be”! ZadeKing lanserer ny feelgood musikk for å spre glede og optimisme i sommervarmen Daniel Owen slipper sin mest personlige låt hittil – “Ukjente refleksjoner” Ida Sofie slipper låt og konkurrerer om ekslusiv plass på årets VG lista show Grammy-vinner og superstjerne Nelly Furtado er i dag ute med ny musikk sammen med Tove Lo og SG Lewis. "Love Bites" er skrevet av Furtado sammen med Lo og SG Lewis, og produsert av sistnevnte.“I felt called back to music from the DJ community. DJs were remixing my songs at concerts, clubs, and on social media, and I realized how much people like to dance and escape to my music. It’s the healthiest vice you can have, and I love the opportunity to write music that lets people escape more than anything” - Nelly Furtado. I dag slapp Imagine Dragons den nye låten “Nice To Meet You”. Låten blir å finne på deres nye album LOOM som er ute 28. juni. LOOM slippe