Ny musikk fra Astrid S, Lukas Graham, BRÆTZ, Gracie Abrams og Miranda Lambert!

Billie Eilish til Telenor Arena

Astrid S slipper het favorittsingel: “Hot Fever Dream”!

Lukas Graham tilbake med ny musikk!

BRÆTZ med powerlåt til alle jenter der ute!

Gjennombruddet til Grammyvinner Coco Jones kom takket være hitsingelen "ICU" hente fra hennes debutEP What I Didn't Tell. I dag er hun ute med låten “Here We Go (Uh Oh)”. Dette er Cocos første musikk for året og en ny musikalsk retning. Siden gjennombruddet som ung Disney-stjerne, har Coco, nå 26 år, fortsatt å spille i filmer og er for tiden å finne i serien Bel-Air, som er en ny utgave av The Fresh Prince of Bel-Air.

Kritikerroste Gracie Abrams har blitt hyllet som en av de mest overbevisende låtskriverne i sin generasjon. Hun har høstet lovord fra artister som Billie Eilish og Olivia Rodrigo og har Joni Mitchell som sitt forbilde. I fjor slapp hun debutalbumet Good Riddance og var med Olivia Rodrigo på hennes første del av Sour Tour. Nå følger hun opp med albumet The Secret of Us som slippes 21. juni. Første låt ut fra det nye albumet er “Risk” som slippes i dag. Til høsten legger hun ut på veien igjen med Taylor Swift når hun gjør sin The Eras Tour i USA og Canada.

Det er to år siden Miranda Lambert slapp albumet Palomino, hennes åttende soloalbum. Albumet ga henne en Grammy-nominasjon for beste countryalbum og ble kåret til årets beste av New York Times, TIME, Rolling Stone, Billboard, Stereogum, People med flere. I dag er hun tilbake med den nye låten "Wranglers". Lambert har vunnet Academy of Country Music Entertainer of the Year i 2021, vært å finne på TIME 100-listen over verdens mest innflytelsesrike mennesker, gitt ut bok, har eget klesmerke og var i 2022 den kvinnelige countryartisten som streamet mest av alle. Nylig avsluttet hun 48 show på Velvet Rodeo i Las Vegas.

Lembo inviterer Oral Bee inn i sin rosa Barbie verden. Sammen er de Dirty Barbie og Pimpin Ken. Dette er sangen alle skap-fistpumpere rundt i landet har ventet på. Ta en sonisk reise tilbake i tiden da Aqua og Toy Box hjertet hitlistene! “Barbie og Ken tar dere med back to the 90`s”. Lembo slapp sin aller første singel 1. september i fjor, og følger opp med dansbare “Dumme Hjerte”. Lembo ønsker å levere sitt eget unike bidrag til den norske festmusikken. Produsert av russehit-kongen Sportsallèen.

Ti år etter deres gjennombrudd slipper Imagine Dragons sitt nye studioalbum LOOM 28. juni. Albumet er produsert av bandet selv sammen med deres mangeårige samarbeidspartnere Mattman og Robin. LOOM inneholder ni nye spor, inkludert hitsingelen “Eyes Closed”. Bandet har teamet opp med J. Balvin på en ny versjon av låten som er ute i dag.

Om oss

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, Alessandra, Ramón, Olivia Rodrigo, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Marstein, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Taylor Swift, The Rolling Stones m.fl.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Universal Music Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Ny musikk fra Benjamin Ingrosso, Emily Hammer, Remi Wolf, Hænrik, Metallica i Fortnite samt album fra Moneybagg Yo!14.6.2024 09:45:01 CEST | Pressemelding

Stjerneduoen Nico & Vinz er tilbake med norsk versjon av superhit! MERE BANJO! MERE BANJO! MERE BANJO! MERE BANJO! Emily Hammer med lekne og levende ord om store og nære temaer Hænrik om dårlig økonomi og lite framtidsutsikter Etter singlene "Kite" og "Honey Boy", samt en vellykket Better Days Europa-turné, er den svenske popsensasjonen Benjamin Ingrosso klar med sin etterlengtede nye singel “Look Who's Laughing Now”. Nylig gjorde han en spekakulær opptreden på den første semifinalen under Eurovision Song Contest 2024 hvor han ga oss en smakebit av den nye singelen. “Look Who's Laughing Now” viser oss Benjamins ubestridelige talent som låtskriver, artist og entertainer. Neste helg kan han oppleves live på Idyllfestivalen i Fredrikstad. Etter å ha spilt på alle kontinenter i den fysiske verden, retter Metallica nå blikket mot den digitale verden og Fortnite. Denne måneden blir Metallica det første bandet som inntar scenen i Fortnite. Det hele startet opp i går hvor det er fullt Metallic

MERE BANJO! MERE BANJO! MERE BANJO! MERE BANJO!14.6.2024 08:51:16 CEST | Pressemelding

Hør låta her: https://borse.lnk.to/MEREBANJO Hva vil vi ha? Mere banjo! Når får vi det? Fredag 14. Juni på alle strømmetjenester. Liker du bygda, banjo, protesttog, Rune Rudberg og en gitarknusende SterkeTim, så kan du heller ikke gå glipp av musikkvideoen som ligger klar til deg på YouTube! Sjekk den ut her: https://www.youtube.com/watch?v=93VhQc4uoYM Det blåser en vekkelsesvind over landet! Fra forblåste fiskevær i nord til frodige flatbygder i sør høres ropet: Mere banjo! Mere banjo! Partygrassduoen Børse har lytta til kravet, klatra opp på en høyball i Indre Østfold og blæsta ut en bøgdebanger som smeller like bra i Pontiac’en i Halden som i en Jaguar på beste vestkant. Børse er Mikael og Matias, som til vanlig står på scena med countryrapperne i Hagle. Her står de støtt i egne boots med mål om å blåse taket av låvefesten. Musikken varierer fra Hagle ved at den har et tydeligere countrypreg i vokal, harmonier og instrumenter, og mer fokus på historiefortelling i tekstuniverset. Bør