ID.7-konkurranse tar av – nå dobler Volkswagen premien
5.000 ID.7-gensere ble revet bort på under én uke, og genser-konkurrentene har allerede den første uken gått en distanse tilsvarende to og en halv runde rundt jorda. Nå utvider Volkswagen konkurransen, slik at flere kan være med, og dobler premien slik at to ID.7 skal deles ut til to heldige vinnere. – På denne måten får alle som ønsker bli med i konkurransen, samtidig som de som var først ute og sikret seg gensere, har spesielt gode vinnersjanser, sier markedssjef Dan Ruben Johansen.
Volkswagen-forhandlere over hele landet begynte forrige uke å dele ut ID.7-gensere til kunder som kom innom sin Volkswagen-forhandler. Genserne har en innebygget sensor – som teller skritt og dermed hvor langt du går.
Volkswagen ID.7 firedørs coupé har en oppgitt WLTP-rekkevidde på inntil 613 kilometer, og deltakere som klarer å gå hele distansen innen 16. juni med genseren på, er med i trekning av en helt ny Volkswagen ID.7 til en verdi av 545.000 kroner. Konkurransen er utviklet sammen med Try.
- I overkant av våre forventninger
Siden 613 kilometer er langt å gå, er det lagt inn noen snarveier i konkurransen. Prøvekjører du en ID.7, får du godskrevet halve distansen – 306,5 kilometer.
- Vi hadde forhåpninger om at konkurransen skulle bli populær, men at interessen skulle være så stor at 5.000 gensere ble nærmest revet bort på under én uke, var i overkant selv til våre forventninger, og naturligvis veldig hyggelig, sier Dan Ruben Johansen, markedssjef i Volkswagen personbil i Harald A. Møller AS.
- Allerede har kunder som har hentet gensere til sammen gått over 90.000 kilometer, som tilsvarer rundt to og en halv runde rundt jorda, noe som jo er mildt sagt formidabelt, legger Johansen til.
Ny dimensjon til konkurransen
På grunn av den store pågangen av kunder som ønsker å delta i konkurransen, tar nå Volkswagen-importøren grep. Premien dobles, gjennom lansering av en ekstrakonkurranse, slik at det nå er to biler som vil deles ut til to heldige vinnere når konkurransene er over 16. juni.
- Alle de 5.000 deltagerne som har hentet genser konkurrerer om å vinne en ID.7 akkurat som tidligere. I tillegg øker vi innsatsen med en ekstrakonkurranse hvor vi putter ytterligere en ID.7 i potten. Denne vil alle som har lastet ned og aktivert appen konkurrere om – både de med og uten genser, sier Johansen.
- På denne måten ivaretar vi både eksklusiviteten til de som har vært engasjert tidlig og sikret seg en genser, samtidig som vi åpner opp for at alle som ønsker kan vinne en ID.7. I tillegg vil de som har en genser få en større valgfrihet og konkurransekraft enn tidligere. Nå vil all avstand som deltagerne beveger seg være med i konkurransen, selv uten genser. Men det skal naturligvis lønne seg å bruke genseren, derfor vil deltagerne få dobbel kilometerbonus hvis genseren er påkledd under aktivitet, utdyper markedssjefen.
Slik fungerer konkurransen fom mandag 29. april:
- Alle kunder med genser som fullfører 613 kilometer innen 16. juni er ikke bare med i én, men to ulike trekninger om å vinne en Volkswagen ID.7. Det kan fremdeles være noen gensere igjen hos noen forhandlere, så her lønner det seg å være raskt ute.
- Nytt i konkurransen for deltagere med genser er at genseren ikke lenger er obligatorisk å ha på. Det vil si at alle skritt og kilometer teller med i konkurransen. Men det skal naturligvis lønne seg å ha genseren på. Derfor får alle deltagere dobbel kilometerbonus hvis de går med tilkoblet genser på.
- Kunder som vil delta i ekstrakonkurransen kan laste ned appen, registrere seg og begynne å gå for å konkurrere om å vinne en ID.7.
- 613 kilometer er veldig langt å gå. Derfor får alle deltagere godskrevet halve distansen, 306,5 kilometer, hvis de prøvekjører en ID.7 hos en Volkswagen-forhandler.
- 16. juni vil det bli to trekninger:
- Alle som hentet genser og har fullført 613 kilometer innen 16. juni, er som før med i en eksklusiv trekning av en Volkswagen ID.7
- Alle som har fullført 613 kilometer i appen, både med og uten genser, er med i trekningen av ytterligere en Volkswagen ID.7 i ekstrakonkurransen.
- Vi trekker en tilfeldig vinner i begge konkurranser, uavhengig av hvem som fullfører først – det eneste kravet er at kilometer-måleren i appen viser 613 kilometer.
Kontakter
Stian BlindheimKommunikasjonssjefVolkswagen Norge
Kommunikasjonssjef for Volkswagen personbil og Volkswagen Nyttekjøretøy i Harald A. Møller AS
Bilder
Lenker
Følg pressemeldinger fra Volkswagen
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Volkswagen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Volkswagen
I dag starter salget av Volkswagen ID.7 stasjonsvogn med firehjulstrekk8.7.2024 16:40:00 CEST | Pressemelding
Nå kan Volkswagen ID.7 bestilles som GTX stasjonsvogn med 4MOTION firehjulstrekk, og prisene starter fra 579.400,- kroner. – Dette er et svært attraktivt tilbud som vi tror norske kunder vil sette stor pris på. Vi tror ID.7 vil blåse liv i stasjonsvogn-segmentet igjen, sier Sølve Kværn.
ID.7 Pro S med over 700 kilometers rekkevidde18.6.2024 13:00:00 CEST | Pressemelding
Volkswagen ID.7 kommer nå i Pro S-utgave med større batteri, som gir både raskere lading og over 700 kilometers rekkevidde (WLTP). – Rekkeviddeangst hører forhistorien til, sier Sølve Kværn.
Verdenspremiere for Volkswagen ID.7 GTX fastback4.6.2024 18:00:00 CEST | Pressemelding
Volkswagen ID.7 GTX fastback er den sjette GTX-modellen som lanseres fra Volkswagen: - Bilen kompletterer vår GTX-lineup, og er et ypperlig alternativ til de som leter etter en romslig og sikker bil med svært effektiv forflytningshastighet, sier Sølve Kværn.
Lanserer planer om elbiler til 20.000 euro31.5.2024 11:00:00 CEST | Pressemelding
Med innstegs-modell til rundt 20.000 euro vil Volkswagen AG oppfylle ambisjonen om bærekraftig elektrisk mobilitet for alle. – Helt i tråd med merkevaren Volkswagen, sier Sølve Kværn.
I dag starter salget av nye ID.3 Pro S8.5.2024 12:00:00 CEST | Pressemelding
Volkswagens ID.3 har nylig blitt oppgradert, og nå kommer også den videreutviklede Pro S-utgaven. Bilen får fem seter for første gang og flere oppgraderinger er på plass som blant annet forvarming av batteriet. – Oppgraderte Pro S bidrar til å gjøre modellporteføljen vår enda mer attraktiv, sier Sølve Kværn.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom