MENY lanserer kundeklubb
Med kundeklubben «MENY Mer» skal kundene pleies mer individuelt. – Vi må gi kundene mer av det de faktisk liker. Basert på tidligere kjøp skal de nå få flere og mere relevante tilbud, samt mer skreddersydd matinspirasjon, sier markedsdirektør Jørgen Normann-Larsen i MENY.

MENY er Norges ledende supermarked med opp mot 15 000 ulike varer i sortiment gjennom året. Hver uke har kjeden flere hundre varer på tilbud, men er det akkurat de varene hver enkelt kunde vil ha? Og hvor mange lar seg inspirere av ukens oppskrifter og tips?
- Noen vil ha en saftig biff, andre nyfanget skrei eller kanskje en indisk linsegryte. Noen lever sammen i storfamilier, andre alene. Skal vi sikre vår relevans i et stadig mer komplekst matmarked, må vi kjenne våre kunder og gi dem tilbud og tips de faktisk setter pris på og bruker. Gjør vi ikke det, kan vi på sikt miste vår viktige rolle i mat-Norge, sier Normann-Larsen.
220 000 innmeldinger
MENY lanserte kundeklubben i det stille 11. mars. Fra uke 16 er det ekstern markedsføring. Allerede har 220 000 meldt seg inn.
- Antall innmeldinger er over all forventning og viser at matglade nordmenn ønsker gode tilbud og mer relevant inspirasjon. Jeg tror også at mange trigges av at de får 10 prosent Trumf-bonus på første handel, Trumf-bonus på flere varer og dobbelt så mange personlige tilbudskuponger hver måned, sier Normann-Larsen.
Er Norges største matkanal
“MENY Mer” er en forlengelse av eksisterende digitale tjenester som nettbutikk, digitale handleliste, digitale kvittering, digital reklamasjon samt oversikt over personlige besparelser, kostholdinnsikt og klimaregnskap.
Gjennom meny.no, som med sine 60 millioner årlige besøk er Norges største matkanal, vet MENY mye om matvaner og mattrender. 60 prosent av søkene på nettsidene er på oppskrifter og matartikler. Totalt inneholder meny.no 4500 matoppskrifter.
- Nå starter første kapittel for «MENY Mer». Hva som blir neste kapittel er for tidlig å si, men med ambisjon om å bli det lojalitetsprogrammet nordmenn er mest fornøyde med, i kombinasjon med at vi skal være Norges ledende supermarked, sier det seg selv at vi ønsker å legge mye inn i programmet i årene som kommer, avslutter Normann-Larsen.
Kontakter
Jørgen Normann-LarsenMarkedsdirektør
Tel:+47 982 34 892jorgen.larsen@meny.noBilder

Om oss
MENY er Norges ledende supermarkedkjede på nett og i butikk med 185 butikker og en omsetning på over 20 milliarder kroner i 2023. MENYs lidenskap er gode råvarer, norsk matkultur og gode matopplevelser. I MENY sier vi at spiser du bedre, lever du bedre. .
MENY har stort utvalg, masse ferskvarer og måltidsløsninger, eget bakeri, mange tusen lokalmatprodukter og store frukt- og grøntavdelinger, men også hundrevis av ukentlige tilbud. Mer enn 9 200 matarbeidere sørger for personlig service og matfaglig veiledning. For inspirasjon, oppskrifter, vareinformasjon og tilbud, se meny.no. MENY er en del av NorgesGruppen.
Følg pressemeldinger fra MENY
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra MENY på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra MENY
Tøff kamp om trainee-plassene27.8.2025 17:20:31 CEST | Pressemelding
Konkurransen har vært hard om å bli en av 20 deltakere i årets traineeprogram. – Det er svært gledelig at så mange av våre talenter i MENY har ambisjoner om å bli ledere hos oss, sier HR-direktør Line Beate Jebsen.
7500 har allerede stemt i lokalmatvalget20.8.2025 10:37:23 CEST | Pressemelding
Det er ikke bare politikerne som er på valg. Det er også norske matskatter. Allerede etter én dag er 7500 stemmer avgitt. Andebryst fra Gårdsand i Vestfold og Inderøysodd fra Inderøy slakteri kniver foreløpig om topplasseringen. MENY håper på gastronomisk høy valgdeltakelse.
Tydelig trend mot renere råvarer og lokal smak3.7.2025 13:49:03 CEST | Pressemelding
Halvårstallene til MENY viser stor vekst i både lokalmat og ferskvarer i løsvekt. – Vi opplever at trenden mot rene råvarer og norske kvalitetsprodukter forsterker seg. Stadig flere går for ærlige og ekte produkter, sier kategoridirektør Einar Gundersen i MENY.
Her er finalistene i Norges største lokalmatpris23.6.2025 11:29:59 CEST | Pressemelding
Bringebær dyppet i sjokolade, en tradisjonell og ren påleggsserie, meieriprodukter på Jerseymelk, alkoholfrie plommedrikker, mer meieriprodukter på geitemelk og bærmottak for mer ville, norske bær. Seks lokalmatprodusenter er finalister i MENYs Matskattstipend 2025 og konkurrerer om 600 000 kroner.
MENY tar markedsandeler19.3.2025 09:05:00 CET | Pressemelding
MENY har 0,2 prosentpoeng vekst i markedsandel i 2025. Dermed har kjeden utlignet tilbakegangen fra 2024. – I år, som i fjor, har vi vekst i kunder, løsvektdiskene og ferskvarer. Folk etterspør utvalg, kvalitet og en god handleopplevelse. Vi investerer mer enn noen gang i butikkporteføljen vår, sier viseadministrerende direktør Geir Hov i MENY
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom