Velkommen til pressevisning onsdag 8. mai

Norsk presse inviteres til pressevisning onsdag 8. mai klokken 10:30, i forkant av Kunstsilos offisielle åpningsdato lørdag 11. mai. Under pressevisningen vil du få mulighet til å utforske Kunstsilo på egenhånd, samt intervjue sentrale nøkkelpersoner bak prosjektet. For å sikre din plass, vennligst registrer deg i påmeldingsskjema under.

Mestres Wåge/ BAX/ Mendoza Partida

Om Kunstsilo: Siloen i Kristiansand, som lenge har vært tømt for korn og tatt ut av drift, er en tidligere arkitektonisk prisvinnende bygning fra 1935 som nå har blitt et kraftsenter for kunst- og kulturopplevelser. Kunstsilo vil huse Tangen-samlingen, verdens største samling av nordisk modernisme, samt Sørlandssamlingen og Christianssands Billedgalleri.

Vi inviterer deg til å oppleve arkitektenes mesterlige integrering av siloens opprinnelige karakter med dens nye moderne uttrykk.

Velkommen til en ny æra for kunst og kultur, hvor du vil få oppleve kunsten på nye måter.

Om åpningsutstillingen: Nordiske Lidenskaper viser over 600 verk fra Tangen-samlingen og tar oss med på en rik og mangfoldig reise gjennom den nordiske kunsten på 1900-tallet.  Begrepet Nordisk modernisme viser til den kunstneriske bevegelsen som blomstret i Norden gjennom det 20. århundre, og utstillingen er en introduksjon til og en tolkning av hva nordisk modernisme er. Les mer om Nordiske Lidenskaper her

10:30-11:00: Registrering og forfriskninger

11:00-11:45: Pressekonferanse etterfulgt av mulighet for salen til å stille spørsmål.

11:45 – 12:45: Mulighet til å utforske Kunstsilo på egenhånd, samt stille ytterligere spørsmål til nøkkelpersoner.

12:45: Enkel servering. Fortsatt mulighet til å oppholde seg i bygget, men nøkkelpersoner er ikke tilgjengelige for spørsmål etter kl. 12:45.

14:00: Slutt.

Til stede under pressevisningen:

Reidar Fuglestad, Administrerende direktør

Stein Olav Henrichsen, Styreleder

Eldbjørg Dahl, Kommersiell sjef

Torill Haugen, Leder for innovasjon og utvikling

Magnus Waage, Mestres Waage Arquitectes. Representerer arkitektene bak Kunstsilo

Åsmund Thorkildsen, Kurator for åpningstutstillingen Nordiske Lidenskaper

Nicolai Tangen, Kunstsamler som har donert Tangen-samlingen til sin hjemby Kristiansand, forvaltet av Kunstsilo. Stifter av AKO Kunststiftelse, som er Kunstsilos største private investeringspartner.

Påmeldingsfrist: 3. mai. Påmelding her.

Ved spørsmål om pressevisning 8. mai, vennligst kontakt:
Marianne Westerlund / marianne.hagland.westerlund@kunstsilo.no

For akkreditering på lørdag 11. mai, vennligst kontakt:
Sunniva Thakre / sunniva.rognmo.thakre@kunstsilo.no