Norges Skiforbund

Kilde blir med i utvalg

Aleksander Aamodt Kilde blir alpinistenes representant i utvalget som skal vurdere endringer i dagens landslagsavtale. Atle Lie McGrath vil delta som utøverrepresentant for teknikklaget når Aleksander ikke kan delta. Utvalget er nå fulltallig, og det skal levere sin innstilling til Skistyret i løpet av våren.

– Jeg har vært tydelig, også i media, når det gjelder min oppfatning av Skiforbundets håndtering i denne prosessen. Tilliten er satt kraftig på prøve, men jeg opplever likevel at det nå er ekte vilje til å finne løsninger, sier Aleksander Aamodt Kilde.

– NSF har nylig deltatt i konstruktive dialoger med oss, og det har vært en felles anerkjennelse når det gjelder nødvendigheten av å revidere landslagsavtalen. Dette er blant annet et resultat av utøvernes innsigelser og de tilhørende anbefalingene fra lovutvalgene, sier Kilde.

– Dette har vært et positivt skritt i retning av å gjenopprette tillit, da vi opplever at våre synspunkter blir både hørt og respektert. Med dette som bakgrunn, forplikter vi oss til et samarbeid for å identifisere og implementere gode løsninger til fordel for utøvere, NSF og våre sponsorer, sier Kilde.

– Det er avgjørende for oss at en utøver fra alpint er med i utvalget, og med sin tydelige stemme og sterke posisjon, er jeg glad for at Aleksander nå har sagt ja til å bidra i dette viktige arbeidet, sier generalsekretær Arne Baumann.

– Vi skal snakke åpent om alle problemstillinger og har en ambisjon om at utvalget skal levere en omforent innstilling til Skistyret. Samtidig erkjenner vi at det er krevende å finne løsninger som ivaretar interessene til alle utøverne, sju grener, partnere, Skiforbundet og ski-Norge som helhet, sier Baumann.

Om Norges Skiforbund

Ønsker du å motta pressemeldinger fra oss?

Norges Skiforbund (NSF) ble stiftet 1908, og vi er et av Norges største særforbund. Under NSF ligger grenene alpint, freeski, freestyle, hopp, kombinert, langrenn, randonee og telemark i Norge. NSF har cirka 115 000 medlemmer fordelt på 16 kretser og 1150 klubber.

Les mer på vår nettside skiforbundet.no