Nasjonal transportplan 2025–2036: Ein transportplan for vedlikehald og fornying i heile landet
I ny Nasjonal transportplan vrir regjeringa innsatsen i retning drift, utbetring og vedlikehald. Med planen legg regjeringa opp til å bruke 1 308 milliardar kroner over 12 år.

– Vi legg i dag fram ein svært ambisiøs langtidsplan for transport i heile landet. Med denne planen ruster vi oss for ei ny tid: om seks år skal vi nå måla for klimagassutslepp, vi skal tilpasse oss ein ny sikkerheitspolitisk situasjon og eit ekstremvêr som kjem stadig oftare. Dette påverkar måten vi planlegg transport på, og difor må vi gjere tøffe prioriteringar. Vi skal bygge nytt der det er naudsynt, og ta betre vare på det vi alt har. I sum får folk og næringsliv ein betre reisekvardag med dei vala vi no tar, seier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård (Ap).
...
Les resten av hovudpressemeldinga om NTP 2025-2036.
Les fylkesvis oversikt over prosjekt og tiltak i transportplanen.
Temapressemeldingar
- Vi skal ta betre vare på det vi har
- Regjeringa legg frem ein ambisiøs plan for utvikling og vedlikehald av vegnettet vårt
- Eit krafttak for jernbanen – prioriterer færre forseinkingar og innstillingar
- Kysten har en viktig rolle i Nasjonal transportplan
- En fremtidsrettet utvikling av norsk luftfart
- Fortset satsinga på klimavennlege og attraktive byar
- Forsterkar trafikktryggleiksarbeidet i ny nasjonal transportplan
- En grønnere transport som tar bedre vare på klima og natur
- Regjeringen vil ha flere elektriske tungbiler – legger til rette for utbygging av ladeinfrastruktur
- Regjeringa prioriterer fylkesvegane
- Transportsystemet skal styrkje samfunnstryggleik og forsvarsevne
- Digitalisering, teknologi og forsking viktig for å nå regjeringas mål for transportsektoren
Les meir på temasiden om Nasjonal transportplan 2025-2036
Plandokumentet: Meld. St. 14 (2023–2024) Nasjonal transportplan 2025–2036
Kontakter
Pressekontakt08-16 på hverdager
Tel:919 14 777sdinfo@sd.dep.noOm oss
Samferdselsdepartementet har det overordnede ansvaret for rammevilkår for postvirksomheten, for luftfarts-, vei- og jernbanesektoren og for riksveiferjene.
Følg pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Samferdselsdepartementet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet
Arna-Stanghelle: Nytt viktig steg for å realisere Noregs største samferdselsprosjekt5.2.2025 10:05:09 CET | Pressemelding
Statens vegvesen lyser ut milliardavtale for Fellesprosjektet Arna-Stanghelle (FAS). – Denne rådgjevingsavtala er den største som nokon gong er lyst ut i Noreg. Dette er eit viktig steg for å få realisert det største samferdselsprosjektet i nyare tid, seier Samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
Nå kan fylkeskommunene nominere kandidater til årets trafikksikkerhetskommune 202527.1.2025 11:41:06 CET | Pressemelding
Prisen for Årets trafikksikkerhetskommune har vært delt ut siden 2012, og den gis til en kommune som har utmerket seg positivt i trafikksikkerhetsarbeidet. Nå inviterer Samferdselsdepartementet fylkeskommunene til å nominere to eller tre kommuner til årets kåring.
Innfører løyvekrav for varebiler23.1.2025 06:00:00 CET | Pressemelding
Regjeringen innfører løyvekrav for godstransport med varebiler med tillatt totalvekt mellom 2,5 og 3,5 tonn. Endringen vil gjelde fra 1. januar 2026.
Statens vegvesen overtek ansvaret for Rv. 13 mellom Vinje og Sogndal22.1.2025 12:00:00 CET | Pressemelding
– Etter ei heilskapleg vurdering har regjeringa landa på at ansvaret for riksveg 13 mellom Vinje og Sogndal overførast frå Nye Veier til Statens vegvesen. Vi gjer dette for å samle ansvaret for drift og vedlikehald for dei ulike fjellovergangane, hos ein aktør, seier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
Høring: Foreslår regelendringer som skal sikre at Bane NOR får nok tid i sporet til å utføre mer vedlikehold og fornyelse20.1.2025 15:50:21 CET | Pressemelding
Mer vedlikehold og fornyelse av infrastrukturen er nødvendig for å opprettholde og forbedre tilstanden på jernbanenettet. Det fører til behov for mer tid i sporet til å gjennomføre tiltakene, men kapasiteten er i dag sprengt. Samferdselsdepartementet sender nå på høring forslag til regelverksenringer som skal legge til rette for at Bane NOR kan reservere tilstrekkelig med tid i sporet, samtidig som det påvirker brukerne av jernbanen minst mulig.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom