Det blir Solofest i påsken

For veldig mange er Solo en ufravikelig del av påskehyggen. Med et forventet forbruk på rundt 7 millioner liter Solo i og rundt påske, tilsvarer dette over 20 prosent av det årlige salgsvolumet til den folkekjære brusen.

Solosjef Ida Davidsen ser frem til å fargelegge påsken gul.
Solosjef Ida Davidsen ser frem til å fargelegge påsken gul. Foto: Ringnes

I snitt konsumerer vi nordmenn i gjennomsnitt fire bokser 0,33 liter Solo eller Solo Super i påsken. - Jeg tror grunnen er så enkel som at Solo for mange er nødvendig for å oppnå den ekte påskestemningen, sier Solosjef Ida Davidsen.

Sukkerfrittskiftet
Hun forteller at også Solo har opplevd et skifte i en mer sukkerfri retning. - Vi selger nå mer Solo Super enn originalvarianten. Vi forventer at mellom 60 og 70 prosent av Solos totalvolum i år vil være uten tilsatt sukker. Det er egentlig ikke så overraskende. I mange år har vi sett et skifte mot sukkerfrie alternativer, forsetter hun og legger til at i Ringnes er nå rundt 90 prosent av brusvolumet uten tilsatt sukker.

Soloklær
Interessen for Solo strekker seg utover drikkevaren selv. Med lanseringen av nettbutikken soloshop.no, har Solo-merch blitt ekstremt populært, og Solofansen er ivrig etter å kle seg i Solo-klær og effekter. – Flere av variantene er allerede utsolgt. Det viser seg at Solo er mer enn bare en brus. Det er en leken og sporty merkevare som appellerer til friluftsglade nordmenn, avslutter Ida.