Bli med på tegneleking hos «Odins udyr»!

Velkommen til Udyrenes verden! Her finner du over 100 rare, kule og fargerike skapninger! Alle skapt og tegnet av den prisvinnende serieskaperen Odin Helgheim!

Odin Helgheim (f. 1996) kommer fra Sandeford, men bor i Oslo. Han er utdannet grunnskolelærer, men jobber nå fulltid som serieskaper. Den første boken hans, «Ragnarok - Fenrisulven», vant Arks barnebokpris i 2020. Denne bokserien er oversatt til seks språk. I tillegg tegner Helgheim den bestselgende bokserien  «Edelmot» og er forfatteren bak serien «Katteguden Frøya!»
Odin Helgheim (f. 1996) kommer fra Sandeford, men bor i Oslo. Han er utdannet grunnskolelærer, men jobber nå fulltid som serieskaper. Den første boken hans, «Ragnarok - Fenrisulven», vant Arks barnebokpris i 2020. Denne bokserien er oversatt til seks språk. I tillegg tegner Helgheim den bestselgende bokserien «Edelmot» og er forfatteren bak serien «Katteguden Frøya!» Foto: Thea Halvorsen

Velkommen til Odins Udyr! Med denne boka har Helgheim som mål å skape leselyst og tegneglede. Han vil at lek med ord og uttrykk skal være lærerikt. Og han vil at du skal le! Masse! Og helt til slutt så kan DU få lære hvordan du kan lage ditt helt eget udyr!
– Målet mitt er å spre leselyst, tegneglede og latterkuler. Og i «Odins Udyr» lar jeg fantasien gå løpsk. Jeg kombinerer ordspill, språklære og uttrykk med fargerike skapninger kalt udyr. Og resultatet ble denne boken.

bli med og tegne!
I tillegg til å underholde leserne og samtidig drive med språklæring, så ønsker Helgheim å inspirere barn til å plukke opp ark og blyant.
– Tegn, skriv og la kreativiteten blomstre!Jeg håper dere får det like morsomt med å lese boken som jeg hadde med å skape den.

Stolt utgiver
– Med «Odins udyr» har Helgheim skapt en kreativ boltreplass for seg selv, og samtidig inviterer han andre inn til å bli med og tegneleke! Det er et veldig helstøpt konsept, som vi er stolte av å utgi, sier redaksjonssjef i Egmont, Tonje Tornes.

I boka blir du kjent med fantasifulle vesner av alle slag!
Det er bare fantasien som setter grenser i «Odins udyr».
Alt og alle kan bli levende i «Odins udyr»!

Om oss

Egmont Kids media gir ut kjente tegneserier som Donald Duck, Rutetid, Billy, Nordlys, Nordic manga-bøker og Asterix. Vi er en av Norges største aktører innen spill- og aktivitetsprodukter, kryssord og barnemusikk. Kids står bak over 700 utgivelser i året og samarbeider med verdens største lisensgivere som Disney, Lego, Mattel og Hasbro. Egmont Kids er en del av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 30 land. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, tegneserier, Klikk.no, TV 2, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper. Egmont er en stiftelse som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.