Campanyon

Nå er Skandinavias flotteste ferieopplevelser nå på samme plattform

Norsk selskap kjøper opp konkurrent og blir nordens største markedsplass for overnattingsopplevelser i naturen. Når sommeren 2024 står for dør er fremdeles tusenvis av overnattingsmuligheter i tretopphytter, glampingdomer, mikrohus og andre perler ledige på Campanyon sine nettsider.

Ferie i domer blir stadig mer populært. Mange alternativer over hele Skandinavia. Foto: Campanyon

Campanyon kunngjør at de kjøper opp sin danske konkurrent Owayy. Alle overnattingsstedene til det danske selskapet som blant annet har spesialisert seg på glampingdomer og mikrohus i Danmark, vil nå bli integrert i en og samme plattform. Det betyr at tilbudet av kortreiste og unike overnattingsopplevelser i Skandinavia for eventyrlystne skandinaver blir enda mer tilgjengelig.

– Vår visjon har alltid vært å tilby bærekraftige og kortreiste eventyr i naturen til folk flest. Med Owayys ekspertise i Danmark, tar dette oppkjøpet oss et steg nærmere målet om å fremme kortreiste eventyr over hele Skandinavia, sier Alexander Raknes, medgründer av Campanyon.

2024 kan være året folk virkelig ser en bærekraftig endring i reisevanene. Folk føler økonomisk press og opplever en mer ustabil verden, samtidig som ekstremvær blir mer vanlig. Disse faktorene bidrar til at nesten 20% av nordmenn nå sier de vil endre måten de reiser på for klimaets skyld. Kortreiste turer i Skandinavia vinner terreng, med Sverige og Danmark blant topp 5 destinasjoner for nordmenns sommerferie.

Raknes mener Owayys porteføje med tretopphytter, glamping domer og mikrohus i Danmark vil være spesielt attraktiv for nordmenn.

– Vi nordmenn elsker jo Danmark, men denne type turisme som er svært populære blant danskene selv, har vi ikke helt oppdaget enda. Vi føler oss sikre på at nordmenn nok kommer til å sette stor pris på disse naturnære reiseopplevelsen i årene som kommer.

Raknes understreker at ved oppkjøpet er det også en rekke unike svenske overnattingsopplevelser som blir å finne på Campanyon. I tillegg øker stadig antallet norske overnattingssteder.

– Folk elsker å overnatte i naturen, og stadig flere tilbyr muligheter for å bokstavelig talt sove i den - uten at det er gjort store naturinngrep. Når det heller ikke går på bekostning av komforten er det ikke så rart at denne type opplevelser stadig blir mer populært.

Magnus Schou, tidligere CEO i Owayy, vil fra nå av være en del av Campanyon. Han ønsker nordmenn hjertelig velkommen året rundt.

– Owayy og Campanyon har hatt et felles engasjement og et felles verdigrunnlag. Vi er opptatt av bærekraft og naturopplevelser, og ved å nå utvikle en felles plattform vil det vi tror på få større gjennomslag hos alle Skandinaver. Og vi synes også det er på tide at nordmenn opplever denne siden av det danske reiseliv. Vi har masser av ekstraordinære mikroferier som venter på dere!, sier Schou.

Bilder

Last ned bilde
Ferie med utsikt! Fremdeles tusenvis av overnattingsmuligheter i tretopphytter, glampingdomer, mikrohus og andre perler ledige på Campanyon sine nettsider.
Last ned bilde
Ferieopphold i Salix tretopphytte. Tusenvis av overnattingsmuligheter i tretopphytter, glampingdomer, mikrohus og andre perler ledige på Campanyon sine nettsider.

Om Campanyon og Owayy

Campanyon spesialiserer seg på unike og bærekraftige overnattinger i naturen. Selskapet ble startet av Kristian Qwist og Alexander Raknes Campanyon i 2020 med en visjon om å gjøre naturen mer tilgjengelig for folk fleste, og å fremme ansvarlig turisme. Campanyon samarbeider med lokale verter for å tilby en rekke opphold utenfor allfarvei, fra tretopphytter til glamping og unike overnattinger. Selskapet er opptatt av å utvikle bransjen ved å stadig søke etter og utvikle nye og spennende overnattingssteder med våre verter, samtidig som vi hjelper reisende å enkelt finne unike overnattingsteder som er bærekraftige og eventyrlige.

I 2019 lanserte Anton North og Magnus Schou Danmarks første glampingsted. De oppdaget raskt at det var vanskelig for kunder å finne slike unike overnattingsmuligheter, noe som førte dem til å utvikle Owayy, en digital markedsplass dedikert til unike overnattingssteder. Owayy står i dag som en pioner innen bærekraftig turisme i Danmark, kjent for sitt nøye utvalgte sortiment av overnattingssteder som tilbyr gjestene en dypere tilknytning til naturen. Gjennom å bygge sterke relasjoner med vertene, sikrer Owayy at hver opplevelse er både minneverdig og ekte. Dedikasjonen til miljøvennlighet og kvalitet har etablert Owayy som en ledende inspirasjonskilde og det foretrukne valget for de som søker eventyr. Fra våren 2024 opphører merkevaren Owayy, og blir en del av Campanyon.