Vil ha flere folk ut i naturen: Bygde episk utedo!
Alexander Raknes og Kristian Qwist valgte å si opp jobbene sine i Google midt under pandemien for for å satse alt på å bygge et reiseselskap som kunne gjøre camping, glamping og andre naturnære ferieopplevelser mer tilgjengelig og miljøvennlig for folk flest.
– Vi ønsker at enda flere folk kan oppleve magien av overnattinger i naturen, men vet at mangel på toalettfasiliteter kan være en barriere for mange. Derfor ønsket vi å bygge en spektakulær toalettopplevelse som en slags påminnelse om at det finnes andre alternativer enn å sette seg ned bak en busk, forteller Alexander Raknes, grunder, Campanyon.
Ideen om å sette opp verdens vakreste doopplevelse som utgangspunkt for deres første kampanje kom da de leste om norske turister som gjorde sitt fornødne i den norske naturen første sommeren under pandemien
– Å bygge verdens mest episke utedo er en annerledes måte å markedsføre tjenesten vår. Om toalettet motiverer folk til å dra på campingtur i sommer er vanskelig å si, men jeg tror nok at stuntet får flere til å åpne øynene for kombinasjonen vakker natur og komfortable fasiliteter. Og jeg har faktisk selv prøvd utedoen og kan skrive under på at det er en fantastisk utsikt, forteller Raknes som sier at utedoen vil være i drift hele denne sommeren.
Undersøkelse om toalettvaner
Campanyon har nylig kjørt en spørreundersøkelse for å kartlegge nordmenns vaner på tur. Nesten halvparten av befolkningen (48%) har oppgitt at det er viktig å ha tilgang på et toalett når de er ute i naturen. I tillegg mener 3/4 at det er viktig å ha ro når de er på do.
– At nordmenn er opptatt av komfort og gode fasiliteter også ute i naturen er en trend vi har observert over lengre tid. Likevel var det overraskende at så mange som nesten 50% mener det er viktig å ha tilgang til toalett. Av geografiske forskjeller ser vi blant annet at Nordlendinger er mest åpne for å dra på tur uten tilgang til toalettfasiliteter (67%). Folk som bor i byer ønsker også i større grad toalettilgang enn de som bor i distriktene, så det blir spennende å se hvor de som booker ulike overnattinger på Campanyon.com er fra, avslutter Raknes med et smil.
Kontakter
Pernille HembreMarketing Manager
Tel:+47 404 61 996pernille@campanyon.comAlexander RaknesCo-founder
Tel:+47 461 10 817alexander@campanyon.comBilder
Om Campanyon
Campanyon er en digital markedsplass for utleie av overnatting som camping, bondegårdferier, glamping, telting, hengekøyeturer og andre overnattingsmuligheter hvor du er tett på naturen.
Campanyon ble grunnlagt i 2020 av to tidligere Google-ansatte og likesinnede venner, Kristian og Alexander. Drevet av en gjensidig lidenskap for friluftsliv og naturen, følte begge at bookingalternativene for utendørs overnatting var få. Ideen om en plattform som knytter naturelskere sammen livet ute i naturen ble født.
Campanyon bruker teknologi for å gjøre naturen mer tilgjengelig. Gjennom plattformen oppfordrer de til å bevare, beskytte, knytte vennskap, utforske og dra på eventyr i naturen.
Følg pressemeldinger fra Campanyon
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Campanyon på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Campanyon
Nå er Skandinavias flotteste ferieopplevelser nå på samme plattform11.4.2024 09:00:41 CEST | Pressemelding
Norsk selskap kjøper opp konkurrent og blir nordens største markedsplass for overnattingsopplevelser i naturen. Når sommeren 2024 står for dør er fremdeles tusenvis av overnattingsmuligheter i tretopphytter, glampingdomer, mikrohus og andre perler ledige på Campanyon sine nettsider.
Bærekraftig reiseliv: Campanyon henter penger til offensiv satsing i 202222.12.2021 09:22:25 CET | Pressemelding
Norsk selskap gjør suksess med digital markedsplass for camping, telt, glamping og hengekøyer. Nå får Campanyon Schibsted Ventures som investor.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom