Gode perspektiver og tverrfaglig innsikt på vårens fagdag

I helgen gjennomførte vi vårens fagdag på Kristiania i Oslo, der det ble presentert mange innholdsrike foredrag med hovedfokus på kvinnehelse og pediatri.

Foto: Norsk Osteopatforbund

Pasientperspektivet

Hanna Eide og Helene Jelsa delte innsiktsfulle perspektiver på Vulvodyni sett fra pasientens ståsted – en presentasjon som var både spennende og lærerik. Osteopat Mona Valstad og gynekolog Ida Waagsbø Bjørntvedt ga et tverrfaglig dybdeperspektiv på vulvalidelser.

Videre fortsatte Osteopat Line Rølvaag og Optometrist Elin Hanson, som delte kunnskap om barns synsevner og viktigheten av tverrfaglig samarbeid. Avslutningsvis presenterte Geir Elvebakken hvordan du bygger opp en osteopatisk konsultasjon, og viktigheten av å bruke tilstrekkelig tid med pasientene.

Godt fornøyd

Med et oppmøte på rundt 125 personer var det tydelig at temaene appellerte bredt, og det gledet oss at både studenter og erfarne osteopater var til stede. Jonas Bjarnasson, ansvarlig for arrangementet, var godt fornøyd med dagen.

– Standarden blant foredragsholderne var svært høy, og det er gledelig å se at medlemmenes interesse for faglig utvikling er stor, sier Bjarnasson.