Den nye og linjelekre smart #3 er klar for bestilling

Den neste modellen fra smart er en lekker coupé-formet SUV som byr på et sportslig utseende og en rekkevidde på opptil 435 kilometer. Nå er de norske prisene klare, og starter på kr. 439.900,- for utgaven Pro+. Bilene forventes på norske veier før sommeren.

smart #3
Den nye og linjelekre smart #3 er klar for bestilling, og forventes på norske veier før sommeren.

Med #3 utvides smart-familien med en spennende nykommer som vi er veldig stolte av. Den er linjelekker og sportslig, men også både praktisk og smart. Vi er sikre på at den nye modellen vil by på en totalpakke som vil være svært attraktiv for norske kunder, sier merkesjef Christian Halvorsen i smart Norge, hos Bertel O. Steen.

Premium design både utvendig og innvendig
Filosofien bak designet er den samme som for smart #1, med premium og sportslig utseende både innvendig og utvendig. En utforming som designteamet fra Mercedes-Benz står bak. Designet til smart #3 er definert av sømløse glatte linjer og atletiske kurver som gir bilen god aerodynamikk. Slanke LED-frontlykter kombinert med en distinktiv "hainese" og en bred A-formet grill preger fronten. Sett fra siden er silhuetten elegant og sportslig.

Innvendig gir de mange sirkulære formene også et sportslig inntrykk, samtidig som det oppleves rolig og ryddig. Dashbordet flyter sømløst inn i en høy konsoll som rommer instrumentpanelet og en 12,8 tommers midtstilt skjerm. Kupéen føles luftig takket være naturlig lys fra panoramataket i glass og lyset fra ulike fargekombinasjoner av omgivelsesbelysningen. Med lengre akselavstand enn #1, tilbyr smart #3 et enda mer romslig interiør. De integrerte hodestøttene øker komforten og understreker det sportslige interiørdesignet.

smart #3 komme i flere spennende karosserifarger, deriblant Photon Oransje Metallic og den matte fargen Electron Blue Matte. Interiørvarianten Vibrant Brown er også ny for smart.

smart%20%233

Rikelig med utstyr
Ved lansering kommer den nye #3 kommer i to versjoner, Pro + og BRABUS.

Innstegsmodellen Pro+ har bakhjulsdrift, og byr på en rekke utstyr og assistanse-systemer som standard. Den har eksempelvis panoramatak, oppvarmede sidespeil, digital nøkkel, 360-graders kamera, blindsonevarsling, gjenkjennelse av trafikkskilt og kjørefeltassistent for å nevne noe. Bilen kommer på 19" felger, og rekkevidden er på opptil 435 kilometer i henhold til WLTP. Prisen starter på kr. 439.900,-.

smart #3 BRABUS har enda mer utstyr, deriblant adaptive fjernlys, head up-display, ventilerte forseter, Rocket Launch Mode, BEATS lydsystem og et sportsligere interiør med BRABUS-detaljer. Bilen kommer på 20" felger og har firehjulsdrift. I god BRABUS-ånd er 0 – 100 unnagjort på kun 3,7 sekunder, mens rekkevidden er på opptil 415 kilometer i henhold til WLTP. Prisen starter på kr. 539.900,-. Begge versjonene kan hurtiglades med opptil 150 kW, noe som innebærer en ladetid på under 30 minutter fra 10 – 80%.

smart #3 er 4,4 meter lang og har et bagasjerom som rommer 370 liter. Dersom du legger ned baksetene vil du ha hele 1.160 liter til disposisjon. Bakseteryggen kan deles 40/60, og foran finner du en frunk på 15 liter. smart #3 har også tilhengerfeste og kan trekke opptil 1.600 kg tilhengervekt.

smart%20%233

Lengde / bredde / høyde

440 / 184 / 156 cm

Følg pressemeldinger fra smart Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra smart Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra smart Norge