Konkurransetilsynet godkjenner fusjon mellom Fremtind Forsikring og Eika Forsikring

Konkurransetilsynet godkjente 1. mars fusjonen mellom Fremtind Forsikring og Eika Forsikring. Fusjonen har som forventet blitt godkjent i den innledende fasen av Konkurransetilsynets saksbehandling og uten vilkår.

Foto: Zinc

Fremtind Forsikring og Eika Forsikring, og deres respektive eiere, signerte 19. januar en endelig avtale om å slå sammen de to selskapene.

– Vi er veldig glade for at fusjonen nå er godkjent av Konkurransetilsynet. Fusjonen vil gi et bedre og bredere tilbud til kunder over hele landet, og realisere betydelige synergier til eierne. Samtidig vil det sammenslåtte selskapet få større risikobærende evne, og være godt rustet for å konkurrere i et krevende marked med høy innovasjonstakt, sier konsernsjef Turid Grotmoll i Fremtind.

Gjennomføring av transaksjonen er fortsatt betinget av godkjenning fra Finanstilsynet. Det forventes at transaksjonen tidligst vil kunne gjennomføres sommeren 2024.

Vi er eid av SpareBank 1 Gruppen og DNB, og er et av Norges største forsikringsselskap.