Finalister i Hjemmets kåring «Norges hyggeligste kassemedarbeider 2024»

15 eksepsjonelt hyggelige og serviceinnstilte personer fra hele landet er i finalister i Hjemmets kåring «Norges hyggeligste kassemedarbeider 2024». Bli med og stem dem frem!

Alle fylker i landet er representert og de fleste matvarekjedene representert når vi i dag endelig kan dele offentlig hvem finalistene er. Syv menn og åtte kvinner kniver nå om å gå til topps for å vinne heder, ære, gavesjekk og masse annet fint. Følgende butikker er representert: Rema 1000: 2, Joker: 2, Meny: 1, Extra: 2, Europris: 1, Bunnpris: 1, Prix: 1, Spar: 1 og Kiwi: 4.

Har dere en finalist nær dere?

Østfold: Kiwi Risum, Halden. Vestland: Kiwi Vangen, Voss. Vestfold: Rema 1000 Eik, Tønsberg. Trøndelag: Kiwi Mindes Hus, Stjørdal. Troms: Joker Gibostad, Senja. Telemark: Kiwi Ulefoss, Nome kommune. Rogaland: Rema 1000 Stangeland, Sandnes. Oslo: Meny Tveita, Oslo. Nordland: Europris Narvik. Møre og Romsdal: Bunnpris Ulsteinvik, Ulstein. Innlandet: Joker Kongsvinger. Finnmark: Coop Extra Kirkenes, Sør-Varanger. Buskerud: Spar Kongsberg.  Akershus: Extra Eiksmarka, Bærum. Agder: Coop Prix Gimlevang, Kr.sand.

Bilder kan lastes ned av hver enkelt og informasjon, også kontaktinformasjon, finner du i denne pressemeldingen.

Om finalen:

Finalistene presenteres i ukebladet Hjemmet i uke 10, som er i salg fra 8. mars og digitalt på Hjemmets plattformer tirsdag 5. mars (på Hjemmets FB-side og Hjemmet.no). Fra 5. mars er det mulig å stemme frem din favoritt – og det kan du gjøre helt frem til søndag 17. mars. Finalisten med flest stemmer kan krone seg med tittelen «Norges hyggeligste kassemedarbeider 2024». Stemmingen foregår på sms, der hver finalist har sitt nummer. Tjenesten koster 1 kr.

Og vinneren? Han eller hun får overraskelses besøk av Hjemmet uken etter påske. Respektive medier vil få beskjed på forhånd.

1. Østfold:

Marcus Torp, 20 år, Kiwi Risum, Halden. Adresse: Iddev 35, 1769 Halden, tlf 69 18 57 93/925 75477, e-post: torpmarcus00@gmail.com, eller: kiwi.risum@kiwi.no

«Marcus er verdens koseligste gutt bak kassen, alltid blid og hyggelig». (Kunde)

Assisterende butikksjef Aleksander Uldalen sier: Marcus er en fin kar, som gjør seg bemerket. Han jobber stort sett bare kvelder og utmerker seg ved å være en, som «prekær» veldig med alle som kommer innom butikken. Han er jovial, morsom og hjelper til overalt hvor det trengs. Jeg ser en ung mann, som strekker seg langt for å gjøre andre glade.

For å gi din stemme til Marcus: Send KASSE1 til 2205

1. Vestland:

Tina Hjortland, 21 år, Kiwi Vangen, Voss. Adresse: Uttrågata 11, 5700 Voss, tlf. 56 51 27 35/90696971 (butikksjefen). E-post: kiwi.vangen@kiwi.notamika.v.k@hotmail.com.

«Ei veldig blid og trivelige jente, verdens hyggeligste menneske». (Kunde)

Butikksjef Geir Jordalen sier: Tina er et fyrverkeri og mange kommer til meg og skryter av hvor hyggelig og blid hun er. Jeg får høre at hun gir dem den hyggeligste tiden på døgnet!

Vi er en senterbutikk og har mange eldre mennesker som kunder, og Tina gjør ofte dagen deres god ved å skape en sosial arena, der de blir sett og forstått.

For å gi din stemme til Tina: Send KASSE2 til 2205

1. Vestfold:

Eva Johanne Larsen, 59 år, Rema 1000 Eik, Tønsberg. Adresse: Eikveien 28, 3122 Tønsberg, tlf. 33 33 41 05/41 20 74 31 (Butikksjefen) E-post: aleksander.floor@rema.no.

«Den koseligste kassadama jeg noen gang har sett. Har alltid noe fint å si og er ekstremt hyggelig». (Kunde)

Kjøpmann Aleksander Floor sier:

Dette er tredje gangen at Eva er i finalen i kåringen av Norges hyggeligste kassadame eller kassamann. I år fyller hun 60 år og fortjener mer enn noen gang å vinne. Hun er eksepsjonelt dyktig i menneskemøtene. På Facebook har kundene opprettet en egen side, der hun har flere enn 2000 følgere, og det er flere enn vi har på butikkens egen side og forteller alt!

Fordi Eva er glad i kundene, er kundene glad i henne. Det er så enkelt. Hun har en helt egen evne til å holde humøret oppe, samme hva som skjer.

For å gi din stemme til Eva: Send KASSE3 til 2205

1. Trøndelag:

Oskar Hoven, 18 år, Kiwi Mindes Hus, Stjørdal. Adresse: Værnesgate 11, 7503 Stjørdal, tlf 74 82 19 58/408 54 261 (butikksjef). E-post: sonja.helen.moen@kiwi.no

«Oskar gir glede i hverdagen til alle kundene. Han gjør livet glad og er utrolig hjelpsom og snill.» (Kunde)

Butikksjef Sonja Helen Moen sier:

Oskar har vært her i bare ett år, men har allerede skilt seg positivt ut. Han har glimt i øyet, er veldig utadvendt og glad og blir lett glad i mennesker. For meg som sjef er han en gave fordi det ikke koster han noe å snakke med hvem som helst om hyggelige ting. Han sier at han skal bli verdens beste butikkarbeider og det tror jeg han vil klare. Til og med folk han ikke har møtt før, føler etter et møte at de kjenner hverandre og det gjør han unik.

For å gi din stemme til Oskar: Send KASSE4 til 2205

1. Troms:

Thilde Nordheim, 28 år, Joker Gibostad, Senja. Adresse: Gisundveien 21, 9372 Gibostad, tlf. 77 84 75 00/91 35 19 91 (butikksjefen). E-post: joker.gibostad@joker.no.

«Hun er tvers gjennom snill og møter alle med sitt gode smil og sin hjelpende hånd». (Kunde)

Butikksjef Janhild Linstad sier:

Thilde er en flott dame, som ser behovet kundene har. Hun begynte hos oss allerede som 16-åringen, da som rengjører. Nå sitter hun i kassen og gleder alle med sitt blide åsyn og kjempehyggelige vesen. Leter folk etter noe, tar hun kontakt og tilbyr seg å hjelpe dem med å finne. Hun er gull for meg og butikken, rett og slett, og derfor er det fantastisk fint og morsomt at hun er i finalen.

For å gi din stemme til Thilde: Send KASSE5 til 2205

1. Telemark:

Jonas Pershaug, 21 år, Kiwi Ulefoss, Nome kommune. Adresse: Ulefossveien 14, 3830 Ulefoss, tlf 35 94 44 00/91 69 81 80. E-post: monica.beitland@kiwi.no.

«Hele vår lille bygd elsker Jonas. Han fortjener en hyllest fordi han han er et forbilde for alle.» (Kunde)

Butikksjef Monica Beitland sier:

Med en gang en kunde kommer inn døren til butikken, sier han hei til dem. I kassen snakker han med folk som om de var gamle bekjente. Han elsker å prate og får folk til å smile og le. Alltid har han svar på ting han blir spurt om. Her på Ulefoss er han kjent som «han i kassa» og «Kiwi-mannen». For meg som sjef er det helt rått å se hvor fantastisk han håndterer alle arbeidsoppgaver. Jeg har aldri før hatt en ansatt som han, med en så god kundebehandling.

For å gi din stemme til Jonas: Send KASSE6 til 2205

1. Rogaland:

Susann Øksnevad, 27 år, Rema 1000 Stangeland, Sandnes. Adresse: Solaveien 88, 4316 Sandnes, tlf. 51 68 06 70/450 44 206 (kjøpmann). E-post: stangeland@rema.no.

«Susann er hjertevarm og god og har et veldig godt omdømme i lokalmiljøet. Hun fortjener å vinne!» (kunde)

Kjøpmann Ingvar Tengesdal sier:

Susann har vært her i fem år og er en dame, som jeg setter stor pris på som ansatt. Hun får alle kundene til å føle seg velkommen og yter alltid det lille ekstra. Hun kom hit gjennom NAV fordi hun slet med å finne læreplass innen salg etter videregående skole. Jeg har fått lov til å fortelle at hun også har slitt med sosial angst. For henne betyr det masse å komme seg ut av skallet og klarer å være seg selv i et miljø der det er mange mennesker. Jeg heier så inderlig på henne.

For å gi din stemme til Susann: Send KASSE7 til 2205

1. Oslo:

Senait Hailemariam, 48 år, Meny Tveita, Oslo. Adresse: Tvetenveien 150, 0671 Oslo, tlf. 22 75 87 20/98 44 99 77 (butikksjef). E-post: thomas.atlar@meny.no.

«Hun er en sprudlende person, som sprer glede til kunder og kolleger. Verdens største solstråle, som gjør andres dag glad.» (Kunde)

Butikksjef Thomas Atlar sier:

Hver gang vi legger ut bilder av Senait på butikkens Facebook-side, kommer det enormt mange likerklikk, flere enn på noen andre innlegg. Jeg er veldig glad for at hun er kommet til finalen i kåringen for andre året på rad, for hun er en ekstraordinær ansatt, som hver morgen gir en god klem til kollegene og rett som det er også gir en klem til kunder. Hun har jobbet her lenge og er erfaren og med alltid godt, smittende humør. Hun er blitt kassaleder og drar sin avdeling til nye høyder.

For å gi din stemme til Senait: Send KASSE8 til 2205

1. Nordland:

Helene Andrea Hansen, 24 år, Europris Narvik. Adresse: Bolagsgata 18, 8516 Narvik, tlf 76 96 06 60/971 98 147.E-post: vegardandrepedersen@hotmail.com.

«Hun har verdens søteste smil, hjelper alltid og er den største solstrålen i Europris Narvik!» (Kunde)

Butikksjef Vegard Pedersen sier:

Å ha en person som Helene ansatt, er betryggende for meg som sjef, for hun kan alt og gjør alt. Når kunder kommer for å få hjelp med kundeklubb-appen, hjelper hun dem alltid og er flink til å forklare og vise. Dessuten er hun alltid smilende og blid, og stiller opp der det trengs. Jeg er stolt av henne når hun nå er i finalen og vil si at hun med sin imøtekommende væremåte og et smil på lur, er en god rollemodell for butikkansatte. Det er bare å heie henne frem!

For å gi din stemme til Helene: Send KASSE9 til 2205

1. Møre og Romsdal:

Peter Teigene, 25 år, Bunnpris Ulsteinvik, Ulstein. Adresse: Saunesvegen 10, 6065 Ulsteinvik, tlf. 70 01 00 51/99 29 52 16. E-post: bpulsteinvik@bunnpris.no.

«Bunnpris er heldige, som har Peter. Han må være verdens hyggeligste kassamann, er alltid blid og opptatt av kundene». (Kunde)

Butikksjef Linn-Anett Dragnes sier:

Bare du ser Peter, blir du glad. Jeg tror han kan bli venn med en gråstein. Når en kunde kommer tilbake etter å ha vært borte en stund, sier han: «Hvordan går det med deg? Jeg har ikke sett deg på lenge og har tenkt på deg!»

Peter har vært hos oss i to år og er av og på ved siden av skolegang. Hva jeg først og fremst vil si, er at han er snill, kjekk og omtenksom. Han sier ja til å hjelpe og stiller opp for både butikken, familie og venner. Trengs det en person på vakt, kommer han. Vi er heldige, som har han hos oss!

For å gi din stemme til Peter: Send KASSE10 til 2205

1. Innlandet:

Silje Aasletten, 44 år, Joker Kongsvinger. Adresse: Bokfinkvn 24, 2209 Kongsvinger, 90 16 38 47. E-post: joker.kongsvinger@joker.no.

«Silje bryr seg om alle rundt seg og står på fra tidlig morgen til kveld. Hele tiden er hun positiv og blid». (Kunde)

I Kongsvinger er det kundene og undersåttene, som har foreslått sin favoritt, selveste butikksjefen. Da vi ringer og forteller Silje at hun er i finalen, ler hun godt og er veldig overrasket.

Jeg har vært butikksjef i fire år, men har vært her i seks år. Her jobber vi flatt, så jeg sitter også i kassen og bidrar der det er behov. Når du jobber i butikk, gjelder det alltid å ha fokus på kunden. Jeg føler at jeg klarer å være blid og er sjelden i dårlig humør, sier den travle trebarnsmoren. Når det gjelder butikken, så ligger den i utkanten av Kongsvinger i den mest befolkede bydelen og de har mange faste kunder. Mange av de eldre, som ikke kommer seg lett omkring, kommer til dem for å småprate og møte andre og det synes Silje er hyggelig.

For å gi din stemme til Silje: Send KASSE11 til 2205

1. Finnmark:

Kenneth Dalsbø, 51 år, Coop Extra Kirkenes, Sør-Varanger. Adresse: Verksveien 1, 9900 Kirkenes, tlf. 90 08 59 20/918 41 701 (nestleder). E-post: maylen.sorensen.stjerna@coop.no.

«Kenneth er en unik person, som alltid skaper god stemning og får deg til å føle deg vel og ivaretatt. Vi trenger flere som han!» (Kunde)

Nestleder Maylen Stjerna sier:

Dette er fantastiske nyheter, for Kenneth, som er deltidsarbeider fordi han er uføretrygdet, er en mann vi setter stor pris på å ha arbeidende i butikken. Han er ekstremt hyggelig og fortjener virkelig å bli satt pris på og løftet frem. Han er en voksen, pålitelig mann, som får alle til å smile. Vi får utrolig mange tilbakemeldinger om at han er ekstra hyggelig å møte i kassa. Stem på Kenneth!

For å gi din stemme til Kenneth: Send KASSE12 til 2205

1. Buskerud:

Mikail Ibrahim, 32 år, Spar Kongsberg, Kongsberg. Adresse: Drammensveien 87, 3612 Kongsberg, tlf. 32 71 71 00/934 36 259. Elin.Hovind@spar.no.

«Han er suveren med kundene og skaper glede, nærhet og latter rundt seg. Den perfekte kassamannen!» (Kunde)

Butikksjef Elin Berglia Hovind sier:

Mikail er en sprudlende fyr, som møter alle med et glad «hei» og et bredt smil. Han gjør alt han kan for at alle skal være fornøyde når de går ut av butikken og er kamerat med alle. Helt siden han kom har han hatt studier ved siden av, og nå har han fått en bachelor. Hva jeg er redd for, er at vi skal miste han. Det er ikke en selvfølge å ha en slik person ansatt.

For å gi din stemme til Mikail: Send KASSE13 til 2205

1. Akershus:

Mariwan Sulaiman, 56 år, Extra Eiksmarka, Bærum. Adresse: Vollsveien 180, 1359 Eiksmarka, 67 15 88 16/41 49 72 87. E-post: merethe.caspersen@coop.no.

«Han er bare helt fantastisk med alle mennesker, som kommer innom butikken. Snakker om smått og stort og spør om du trenger hjelp.» (Kunde)

Butikksjef Merethe Caspersen sier:

Mariwan kom til oss for ni år siden og han viser hele verden at han elsker jobben sin. Han er en fantastisk person og betyr så mye for mange av kundene at de kommer hit og handler bare på grunn av han. Både kundene og butikken er tjent med at han sitter i kassa! Servicen han gir oppleves som innebygd, den kommer helt naturlig. Før han kom til Norge, var han kjøpmann i Irak, så han er på riktig sted i livet. Uten tvil.

For å gi din stemme til Mariwan: Send KASSE14 til 2205

1. Agder:

Astrid Elise Aarnes Johannessen, 23 år, Coop Prix Gimlevang, Kristiansand. Adresse: Ingerthasvei 1, 4630 Kristiansand, tlf. 90 28 10 27/915 69 932. E-post: aleksander.hjort@coop.no.

«Å møte Astrid i kassa er en fryd. Hun smiler bestandig og gir fantastisk kundeservice på alle måter. Fortjener å vinne!» (Kunde)

Butikksjef Aleksander Hjort sier:

Jeg nominerte selv Astrid, og det skyldes at hun bestandig er blid, aldri sur, og fordi hun sprer en positiv stemning rundt seg. Vi merker det i hele kassaområdet når hun småprater med folk, hennes fine væremåte smitter over på alle. Vi er en lokal butikk, som har mange studentboliger i nærområdet, så det er mange unge, som handler her. For Astrid er det naturlig å bli kjent med kundene. Jeg heier på henne!

For å gi din stemme til Astrid: Send KASSE15 til 2205

For å gi din stemme til Astrid: Send KASSE15 til 2205