Dobbel semifinale!

Begge de norske lagene har kvalifisert seg til semifinale i Junior-VM i curling. Grunnspillet er nå ferdig og det er klart hvem lagene møter i hver sin semifinale som går i morgen fredag kl. 13:00 for jentene og kl. 18:00 for guttene.

Lukas Høstmælingen har all grunn til å juble over hva laget hans har prestert så langt. Guttene er klare for semifinale på fredag. World Curling/Stephen Fischer

Førsteranket inn i sluttspill

Foruten tap mot USA og Skottland i grunnspillet, har guttene vunnet alle de andre sju kampene sine. Laget ligger nå som førsterangerte lag, og møter fjerderangerte USA i semifinalen. Lagene som møtes i den andre semifinalen er Danmark og Italia.

Semifinalen til guttene går fredag kl. 18:00 (norsk tid) og vises på https://curlingchannel.tv

Stabilt høyt nivå

Jentene har levert god curling gjennom uka. De sikret fire seire før de møtte et meget godt sveitsisk lag som foreløpig er ubeseiret. Det ble to nye tap mot de asiatiske lagene fra Korea og Japan. Både Korea og Japan spilte meget gode kamper mot Norge. Skottland ble onsdag kveld beseiret og de norske jentene sikret plassen i semifinalen. Tap mot Tyskland i siste kamp i grunnspillet gjør at fasiten for Norge er tredjeranket inn i sluttspillet. Jentene møter Japan i sin semifinale, og får dermed i likhet med guttene mulighet for revansje. Sveits og Canada møtes i den andre semifinalen.

Semifinalen til jentene går fredag kl. 13:00 (norsk tid) og vises på https://curlingchannel.tv

Etter overbevisende spill gjennom grunnspillet er de norske jentene også klare for semifinale.