Nyheter fra Coca-Cola
Coca-Cola lanserer flere nyheter for det norske markedet – her får du oversikten.

Tradisjonen tro kommer Coca-Cola med flere nyheter i årets første lanseringsvindu for mat- og drikkevarer. Fokus er også denne gangen gode smaker og valgfrihet for ulike behov og situasjoner.
Nå også på boks
I 2021 ble Coca-Cola Zero Sugar Zero Caffeine lansert i Norge, som et alternativ for alle som elsker den gode smaken, men hverken vil ha sukker eller koffein.
Nå lanserer Coca-Cola denne varianten også på 0,33 l boks. På samme måte som på flaskene markerer en gyllen linje at denne varianten, i tillegg til å være sukkerfri, også er koffeinfri.
– Mange elsker opplevelsen av en kald Coca-Cola fra boks. Nå får de som foretrekker varianten uten sukker og koffein også muligheten til å nyte favoritten på boks. Vi vet at mange gjerne vil ha smaken, men ikke koffeinet, hvis de er kommet et stykke ut på kvelden, sier Tonje Haugen, markedsdirektør i Coca-Cola Norge.
Treningsklassiker får smak av mango
Powerade er en isotonisk sportsdrikk, som i løpet av 20 år på det norske markedet har blitt et selvsagt alternativ for mange som trenger ekstra påfyll under treningsøkten. Nå kommer denne treningsklassikeren i en ny variant – Powerade Golden Mango.
Som navnet sier har Powerade Golden Mango en frisk smak av mango. Karbohydrat-elektrolyttløsninger og vitamin B6 bidrar til å opprettholde ytelsen under trening og erstatte væsketap. Den blir tilgjengelig på 500 ml flasker.
Forbedret smak og utseende på Fanta Orange
Fanta er en av Coca-Cola Companys mest kjente merkevarer. Nå får både Fanta Orange Original og Fanta Orange Zero Sugar nye og forbedrede smaker. Samtidig får de ny logo og nytt design.
– Vi er glade for å presentere disse nye Fanta Orange-smakene. Vi lytter alltid til forbrukerne våre for å forstå deres preferanser best mulig slik at vi kan levere de beste smakene og beste opplevelsene, sier Tonje Haugen.
– Den nye visuelle identiteten minner om behovet for å ha litt humor i hverdagen, og nyte hvert øyeblikk, legger hun til.
“Limited” utgave fra Coca-Cola Creations
Coca-Cola Creations er selskapets kreative univers, som har gitt grunnlaget for flere spennende smaker. Nå kommer en ny smak, i et svært begrenset opplag i utvalgte butikker: Coca-Cola K-Wave Zero Sugar. Denne varianten er laget for å feire K-Pop-bølgen, og ikke minst alle fans av denne.
Coca-Cola K-Wave Zero Sugar har en unik, fruktig – og hemmelig – smak. Som del av denne lanseringen fra Coca-Cola Creations universet vil K-Pop fans få muligheten til å ta del i spesielle opplevelser, både digitalt og fysisk.
Nøkkelord
Kontakter
Inger Marie F. IngdahlKommunikasjonsdirektørCoca-Cola Norge
Merkevarer, produkter og kampanjer
Bilder
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Treningsklassikeren i ny variant: Nå kommer Powerade med kirsebærsmak15.9.2025 12:21:57 CEST | Pressemelding
Powerade er en klassiker for treningsglade nordmenn. Nå kommer den i en ny variant her i Norge: Powerade Cherry.
Nå er disse tilbake – med navnet ditt i stedet for den kjente logoen14.4.2025 08:48:02 CEST | Pressemelding
Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Og du er ikke alene: 250 norske navn overtar logoplassen på flasker og bokser når Coca-Cola igjen oppfordrer til å «Share a Coke».
Coca-Cola etterlyser norske ideer18.3.2025 09:46:47 CET | Pressemelding
Coca-Cola Europacific Partners søker samarbeid med selskaper og forskningsmiljøer som bidrar til økt bærekraft for både Coca-Cola selv, og bransjen for øvrig. Nå ser de også etter norske partnere.
Ny kampanje: Coca-Cola lyser opp det norske vintermørket17.2.2025 09:52:17 CET | Pressemelding
Coca-Cola hyller nordmenns holdning til det norske vintermørket i sin nye kampanje. «Der andre ser mørke, ser nordmenn muligheter», sier selskapet selv. Kampanjen fokuserer på fellesskap, og innebærer blant annet en musikalsk vinteropplevelse, utendørs lystunnel og selvlysende Coca-Cola-bokser.
Juletraileren skal Norge rundt – her stopper den14.11.2024 09:54:20 CET | Pressemelding
Det har blitt en populær førjulstradisjon at den ikoniske juletraileren besøker tettsteder og byer landet rundt. Om ikke lenge starter årets rundtur, her finner du stoppestedene.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom