Nyheter fra Coca-Cola
Coca-Cola lanserer flere nyheter for det norske markedet – her får du oversikten.
Tradisjonen tro kommer Coca-Cola med flere nyheter i årets første lanseringsvindu for mat- og drikkevarer. Fokus er også denne gangen gode smaker og valgfrihet for ulike behov og situasjoner.
Nå også på boks
I 2021 ble Coca-Cola Zero Sugar Zero Caffeine lansert i Norge, som et alternativ for alle som elsker den gode smaken, men hverken vil ha sukker eller koffein.
Nå lanserer Coca-Cola denne varianten også på 0,33 l boks. På samme måte som på flaskene markerer en gyllen linje at denne varianten, i tillegg til å være sukkerfri, også er koffeinfri.
– Mange elsker opplevelsen av en kald Coca-Cola fra boks. Nå får de som foretrekker varianten uten sukker og koffein også muligheten til å nyte favoritten på boks. Vi vet at mange gjerne vil ha smaken, men ikke koffeinet, hvis de er kommet et stykke ut på kvelden, sier Tonje Haugen, markedsdirektør i Coca-Cola Norge.
Treningsklassiker får smak av mango
Powerade er en isotonisk sportsdrikk, som i løpet av 20 år på det norske markedet har blitt et selvsagt alternativ for mange som trenger ekstra påfyll under treningsøkten. Nå kommer denne treningsklassikeren i en ny variant – Powerade Golden Mango.
Som navnet sier har Powerade Golden Mango en frisk smak av mango. Karbohydrat-elektrolyttløsninger og vitamin B6 bidrar til å opprettholde ytelsen under trening og erstatte væsketap. Den blir tilgjengelig på 500 ml flasker.
Forbedret smak og utseende på Fanta Orange
Fanta er en av Coca-Cola Companys mest kjente merkevarer. Nå får både Fanta Orange Original og Fanta Orange Zero Sugar nye og forbedrede smaker. Samtidig får de ny logo og nytt design.
– Vi er glade for å presentere disse nye Fanta Orange-smakene. Vi lytter alltid til forbrukerne våre for å forstå deres preferanser best mulig slik at vi kan levere de beste smakene og beste opplevelsene, sier Tonje Haugen.
– Den nye visuelle identiteten minner om behovet for å ha litt humor i hverdagen, og nyte hvert øyeblikk, legger hun til.
“Limited” utgave fra Coca-Cola Creations
Coca-Cola Creations er selskapets kreative univers, som har gitt grunnlaget for flere spennende smaker. Nå kommer en ny smak, i et svært begrenset opplag i utvalgte butikker: Coca-Cola K-Wave Zero Sugar. Denne varianten er laget for å feire K-Pop-bølgen, og ikke minst alle fans av denne.
Coca-Cola K-Wave Zero Sugar har en unik, fruktig – og hemmelig – smak. Som del av denne lanseringen fra Coca-Cola Creations universet vil K-Pop fans få muligheten til å ta del i spesielle opplevelser, både digitalt og fysisk.
Nøkkelord
Kontakter
Inger Marie F. IngdahlKommunikasjonsdirektørCoca-Cola Norge
Merkevarer, produkter og kampanjer
Bilder
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Juletraileren skal Norge rundt – her stopper den14.11.2024 09:54:20 CET | Pressemelding
Det har blitt en populær førjulstradisjon at den ikoniske juletraileren besøker tettsteder og byer landet rundt. Om ikke lenge starter årets rundtur, her finner du stoppestedene.
Emma Steinbakken skal holde sin første julekonsert – på hemmelig sted11.11.2024 08:30:00 CET | Pressemelding
Emma Steinbakken forteller nå om et eksklusivt samarbeid med det verdenskjente musikkonseptet Coke Studio her i Norge. Resultatet blir hennes første julekonsert noensinne. Sted er foreløpig hemmelig
Ny kampanje fra Coca-Cola – tar utgangspunkt i norsk fredagsfavoritt2.10.2024 13:49:54 CEST | Pressemelding
Få elsker sin taco så høyt som oss nordmenn. Dette har Coca-Cola merket seg. Selskapet lanserer nå en ny kampanje – spesielt utviklet for Norge og Norden – der fredagstacoen står i fokus. «Where there are tacos, there’s Coca-Cola», sier selskapet selv.
Ny sjef for Coca-Cola Europacific Partners i Norge4.9.2024 10:26:26 CEST | Pressemelding
Per Olav Loftskjær er ny administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) i Norge. Per Olav overtar etter belgiske Carl Lescroart, som tar over lederrollen for CCEP i Belgia.
Femti år med tekst under korken23.7.2024 08:51:41 CEST | Pressemelding
Visste du at de små tekstene under korkene på glassflaskene til Coca-Cola kalles «gorker»? Nå fyller de femti år, og selskapet inviterer nordmenn til å foreslå nye tekster til undersiden av korkene.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom