Story House Egmont med solid grep på ukebladmarkedet
Med 253 000 ukentlige lesere er Hjemmet fortsatt Norges mest leste ukeblad. I tillegg øker Familien sin leserskare, mens Norsk Ukeblad holder seg stabilt i forhold til fjoråret. Totalt leses de tre titlene av 563 000 lesere.
I følge den helt ferske lesertallsundersøkelsen fra MBL og Kantar troner det tradisjonsrike Hjemmet fortsatt på toppen blant de mest leste ukebladene i landet. I et tøft marked med bred nedgang kan redaksjonen juble over det faktum at de har hele 253 000 ukentlige lesere, en nedgang på 4,8 prosent. Sammen med Familien, som øker med 1,8 prosent til 171 000, og Norsk Ukeblad, som ligger stabilt på 139 000 ukentlige lesere, har mediehuset Story House Egmont et solid grep om ukebladsegmentet.
– Vi er så glade og ydmyke for at Hjemmet nok et år kan smykke seg med tittelen Norges største ukeblad. At Hjemmet beholder posisjonen sin, er utrolig hyggelig. Med et marked og medievaner i stor endring er det spesielt gøy å se at Hjemmet fremdeles oppleves relevant og aktuelt for så mange nordmenn – hver uke. Mye av suksessen vår skyldes et tett, innsiktsbasert og målrettet samarbeidet mellom redaksjonen og markedsavdelingen, og enorm dedikasjon og kjærlighet vi alle har til Hjemmet. Men, mest av alt må vi takke alle leserne våre – tusen takk, sier redaksjonssjef i Hjemmet, Kitty Boysen Jensehaugen.
Ole Martin Bjørklid, redaktør for både Hjemmet, Norsk Ukeblad og Familien er utrolig stolt over posisjonen de har blant sin leserskare.
– For våre tre største titler er det jo kun en ørliten krusing i lesertallene. Vi har all grunn til å være stolt av at både Hjemmet, Norsk Ukeblad og Familien faktisk beholder sine knallsterke posisjoner i et fallende marked. Det skyldes først og fremst flinke folk som kombinerer innsikt og erfaring når de lager Norges beste ukeblader. De klarer å levere det leserne våre elsker, godt innhold av høy kvalitet. Det at vi også publiserer dette kvalitetsinnholdet digitalt, både på Klikk.no og igjennom den digitale abonnementstjenesten Flipp, gjør at vi når ut til enda flere lesere, sier han.
Også nisjeblader som Villmarksliv, Maison Interiør og Maison Mat & Vin øker i antall lesere med henholdsvis 2,9, 0,5 og 3,9 prosent.
Nøkkelord
Kontakter
For mer informasjon, vennligst kontakt:
Ole Martin Bjørklid
Mobil: 900 20 196
Om oss:
Story House Egmont | www.storyhouseegmont.no
Story House Egmont er Norges største utgiver av blader, magasiner, tegneserier og digitale tjenester til voksne, barn og unge. Selskapet har også investeringer i e-handel og digitalbyråer, og utgir over hundre kjente merkevarer. Story House er en del av Egmont - et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 27 land. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, tegneserier, Klikk.no, TV 2, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper. Egmont er en stiftelse som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.
Følg pressemeldinger fra Story House Egmont
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Story House Egmont på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Story House Egmont
Story House Egmont og Disney fornyer sitt langsiktige samarbeid10.1.2025 10:00:00 CET | Pressemelding
Et mer enn 75 år langt samarbeid fornyes med en ny avtale som omfatter 27 land i Europa og utvalgte internasjonale markeder. Story House Egmont trer på nytt inn som utgiver av Disney-magasiner i Storbritannia.
Dette er de nye fuglehusene4.11.2024 14:28:39 CET | Pressemelding
Nå kan fuglene utenfor huset ditt bo i «The Twist» eller sin egen Ishavskatedral. Snekker Rune «Hakkespetten» Strandenes, kjent fra TV3 programmet Eventyrlig oppussing gir nå ut boken PIIP – 15 unike fuglehus og matstasjoner du kan lage selv. Flere av disse fuglehusene er inspirert av arkitektoniske bygg i Norge, og nå håper han at flere vil finne snekkergleden, og hjelpe fuglene på samme tid!
Velkommen til Egmonts glade juleheftetid!31.10.2024 07:00:00 CET | Pressemelding
Juleheftene har vært en naturlig del av de norske juletradisjonene i over hundre år. Dette er en særnorsk tradisjon som de fleste nordmenn setter stor pris på. Juletiden er lesetid, og i år utgir Egmont Kids over 30 julehefter!
Stor juleheftekonkurranse - 200 000 kroner i premier18.10.2024 14:35:54 CEST | Pressemelding
Story House Egmont jakter på neste års nye, norske juleheftetegner. I førstepremiepotten ligger 150 000 kroner og en utgivelseskontrakt.
Over 7000 nye digitale abonnenter på ett år26.9.2024 06:59:00 CEST | Pressemelding
Egmonts digitale abonnementstjeneste Klikk+ holder høy veksttakt for 4. året på rad.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom