Story House Egmont med solid grep på ukebladmarkedet
Med 253 000 ukentlige lesere er Hjemmet fortsatt Norges mest leste ukeblad. I tillegg øker Familien sin leserskare, mens Norsk Ukeblad holder seg stabilt i forhold til fjoråret. Totalt leses de tre titlene av 563 000 lesere.

I følge den helt ferske lesertallsundersøkelsen fra MBL og Kantar troner det tradisjonsrike Hjemmet fortsatt på toppen blant de mest leste ukebladene i landet. I et tøft marked med bred nedgang kan redaksjonen juble over det faktum at de har hele 253 000 ukentlige lesere, en nedgang på 4,8 prosent. Sammen med Familien, som øker med 1,8 prosent til 171 000, og Norsk Ukeblad, som ligger stabilt på 139 000 ukentlige lesere, har mediehuset Story House Egmont et solid grep om ukebladsegmentet.
– Vi er så glade og ydmyke for at Hjemmet nok et år kan smykke seg med tittelen Norges største ukeblad. At Hjemmet beholder posisjonen sin, er utrolig hyggelig. Med et marked og medievaner i stor endring er det spesielt gøy å se at Hjemmet fremdeles oppleves relevant og aktuelt for så mange nordmenn – hver uke. Mye av suksessen vår skyldes et tett, innsiktsbasert og målrettet samarbeidet mellom redaksjonen og markedsavdelingen, og enorm dedikasjon og kjærlighet vi alle har til Hjemmet. Men, mest av alt må vi takke alle leserne våre – tusen takk, sier redaksjonssjef i Hjemmet, Kitty Boysen Jensehaugen.
Ole Martin Bjørklid, redaktør for både Hjemmet, Norsk Ukeblad og Familien er utrolig stolt over posisjonen de har blant sin leserskare.
– For våre tre største titler er det jo kun en ørliten krusing i lesertallene. Vi har all grunn til å være stolt av at både Hjemmet, Norsk Ukeblad og Familien faktisk beholder sine knallsterke posisjoner i et fallende marked. Det skyldes først og fremst flinke folk som kombinerer innsikt og erfaring når de lager Norges beste ukeblader. De klarer å levere det leserne våre elsker, godt innhold av høy kvalitet. Det at vi også publiserer dette kvalitetsinnholdet digitalt, både på Klikk.no og igjennom den digitale abonnementstjenesten Flipp, gjør at vi når ut til enda flere lesere, sier han.
Også nisjeblader som Villmarksliv, Maison Interiør og Maison Mat & Vin øker i antall lesere med henholdsvis 2,9, 0,5 og 3,9 prosent.
Nøkkelord
Kontakter
For mer informasjon, vennligst kontakt:
Ole Martin Bjørklid
Mobil: 900 20 196
Om oss:
Story House Egmont | www.storyhouseegmont.no
Story House Egmont er Norges største utgiver av blader, magasiner, tegneserier og digitale tjenester til voksne, barn og unge. Selskapet har også investeringer i e-handel og digitalbyråer, og utgir over hundre kjente merkevarer. Story House er en del av Egmont - et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 27 land. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, tegneserier, Klikk.no, TV 2, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper. Egmont er en stiftelse som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.
Følg pressemeldinger fra Story House Egmont
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Story House Egmont på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Story House Egmont
Ekteparet Pernille og Scott lanserer podcast sammen: - Det nærmeste vi kommer en date!18.12.2025 08:48:13 CET | Pressemelding
Artisten Pernille Molvær Maurstad og stemmeskuespiller Scott Molvær Maurstad åpner nå døren på gløtt til forholdet, hverdagskaoset og små og store undringer i sin nye podcast «The Molvær Maurstads», som hadde premiere i november. For paret selv føles ukens innspilling nesten som en etterlengtet kjærestestund.
Egmont-ansatte gir årets julegave på 100.000 kroner til BUA17.12.2025 07:30:00 CET | Pressemelding
BUA får årets julegave på 100.000 kroner fra ansatte i Story House Egmont. Støtten går til organisasjonens arbeid for å gjøre det enkelt for barn og unge å prøve flere og mer varierte aktiviteter – uten å øke forbruket.
Kong Halvor har blitt selvutnevnt skrotnisse: Lanserer bok om bruktmarkeder og thrifting!13.11.2025 11:04:34 CET | Pressemelding
Halvor Harsem er tilbake på veien. Tilbake på skattejakt, men denne gangen er det ikke innerst i gruver og i nedlatte instribygg, som i sin første bok. Med en gammel bil som følgesvenn og nesa for gode kupp, har han vært på reise gjennom Norge for å finne skattene som gjemmer seg i landets bruktbutikker, loppemarkeder og samlerhjem.
Velkommen til den glade juleheftetid!3.11.2025 06:00:00 CET | Pressemelding
Helt siden slutten av 1800-tallet har juleheftene vært en naturlig del av våre norske juletradisjoner! Denne vidunderlige og særnorske tradisjonen er noe de fleste setter stor pris på. Juledagene er som skapt for lesing, og i år utgir Story House Egmont over 20 julehefter i Norge!
Samle dine favorittoppskrifter og få en bok full av affeksjonsverdi31.10.2025 10:00:27 CET | Pressemelding
Har du oppskrifter overalt? I skuffen, på telefonen, og hvor ble det egentlig av den hemmelige familieoppskriften fra bestemor eller den nyeste oppskriften fra favorittinfluenseren din på TikTok? Nå kan du samle alle dine favorittoppskrifter i Anniken Bævre sin nye bakejournal.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom