ALLE HATER CHRIS er et faktum

I oktober slapp han låten "Kåmon" med Roc Boyz. Et frieri og et utdrikningslag i Amsterdam senere så dundret låta inn på #2 på den norske topplisten – og har bikket over 2,5 millioner streams. Kåmon skulle være siste runde før man fikk orden på ting og tang, en siste dans før vi skulle inn i bryllup. Slik ble det ikke. Høsten har vært preget av rykter, noen sanne – andre ikke. Det måtte rett og slett bli en låt, og med seg på laget fikk han selveste Arif Murakami. Arif som på mange måter har vært en storebror og en støttespiller ble den perfekte rådgiveren i denne ryktetravle høsten.
«Ryktet sier» kom 12. januar og ble siste store drypp før man nå står i et bryllup og ikke minst ALLE HATER CHRIS.

Chris skal jo gifte seg, ikke den rette forstand. Kjærlighet har vært gift for han. Albumet streifer innom det triste, det dystre – «har du noen gang sett noe så trist blitt fortalt så vakkert».

Chris Abolade forteller:

«Historien bak albumet handler om mine tanker om livet og mine opplevelser frem til nå. Den mørke siden og den lyse siden. Albumet er en reise gjennom hele følelsesregisteret mitt, som jeg har prøvd å få frem i låtene.

Frieriet for meg var et startskudd, hvor jeg ville fange fans, venner og lyttere. Å vise frem album verden vi skulle dykke inn i. Jeg har på en måte fremført et ekte live teater for publikum på sosiale medier i snart over et år. Nettopp for å gi følelsen av hva jeg forteller i albumet så ekte som mulig når det først kommer ut.

At jeg i det hele tatt skulle gifte meg, på ekte, er så langt i fra hvor jeg står som et menneske nå. Som veldig mange rundt meg også vet.

Jeg ville skape et dyr, et beist og en karakter som folk snakket om og lurte på om det var ekte eller ikke. Bruden har aldri eksistert. Hun er bare et symbol på alt og alle jeg er redd for å skuffe. Et symbol på et liv jeg en gang kan gi hele hjertet mitt til og alt jeg frykter i livet. Ekte kjærlighet. Det vondeste i verden er å miste noe man på ekte elsker. Det gjør vondt det!

Bryllup er bare et visuelt bilde på kjærlighet og følelser for meg. Det inneholder alt fra: sorg, familie, støtte, kjærlighet, håp, begjær, skyld, redsel, tårer, glede, kaos, løfter, brutte løfter, nye veier, spenning, fest og vennskap. Alt albumet mitt står for".

Albumet er skrevet med produsenter som Kristoffer Grobstok, Lasse Digre, Andreas Bache-Wiig, Elias Melkersen aka Figtape og STATE.
Artistene han har med seg er og et aldri så lite stjernelag: Vinni, Makosir, Amara, Hillari og ikke minst nevnte Arif og Roc Boyz. Ryktene sier (de stopper ikke nei) at det også vil være et dansk gjesteinnslag på albumet som vil bli sluppet rundt månedsskifte.

Chris Abolade er en mann med mange talenter. Ikke nok med at han er en sterk låtskriver og artist, men fyren har også ferdigheter når det kommer til foto, film og kunst. Han har vært en del av kunstnerkollektivet Broslo, før han i 2017 startet sin karriere som artist med debutsingelen «Mandag». Året etter slo han for alvor gjennom med singelen «Tranquilo» som har strømmet til over 11 millioner på Spotify. Siden har musikken kommet på løpende bånd med album- og kortfilmslipp med sin kompis Amara. Nå står livet hans de siste årene for tur, nemlig «Alle hater Chris», et album med stjernespekkede gjester.

I slutten av februar tar han med seg prosjektet og drar ut på turné. Første stopp er Oslo og Rockefeller 29. Februar, etterfulgt av Grimstad, Kristiansand, Tromsø, Finnsnes, Bergen og Stavanger. Billetter kan kjøpes her: https://allehaterchris.no

Om oss

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, Alessandra, Ramón, Olivia Rodrigo, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Marstein, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Taylor Swift, The Rolling Stones m.fl.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Universal Music Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Legenden Mark Knopfler ute med nytt album12.4.2024 10:42:53 CEST | Pressemelding

Mark Knopfler er i dag ute med sitt tiende solostudioalbum One Deep River. Albumet inneholder 12 nye låter med hans klassiske gitarspill, poetiske fortellertekster og varme Geordie-vokaltone. Tittelsporet One Deep River gjenspeiler Knopflers dype hengivenhet for elven som renner gjennom hans barndomsby Newcastle. "Crossing the Tyne is always on your mind. It's what you were doing when you were leaving as a youngster and that feeling is always the same every time you do it. You're heading out or you're coming back, and it just connects with your childhood. The power of it doesn't go away", sier Knopfler. One Deep River byr på Knopfler-klassikere hvor han har hentet inspirasjon fra blues, folk, og rock. Albumet ble produsert av Knopfler og hans mangeårige samarbeidspartner Guy Fletcher og ble spilt inn i hans eget British Grove Studios i London.

Dagny slipper Strawberry Dream; siste smakebit før album!11.4.2024 09:57:53 CEST | Pressemelding

Lytt til ‘Strawberry Dream’ her: https://Dagny.lnk.to/StrawberryDream Samtidig som popsensasjonen Dagny er på Europturné slipper hun i dag låten ‘’Strawberry Dream’’, som er siste drypp før hennes neste album ELLE ser dagens lys. ELLE vil inneholde 8 spor, inkludert tidligere utgitte låter som "Heartbreak In The Making", "Same Again (For Love)", "Ray-Bans" - samt "Strawberry Dream". Å følge opp den suksessen til hennes kritikerroste debutalbum "Strangers / Lovers" var en stor oppgave. Aldri redd for å ta en dristig tilnærming, begynte et forlokkende konsept å ta form, som ville tillate Dagny å bearbeide følelsene sine samtidig som hun bevarte sin kreative frihet. Etter å ha rundet av 2023 med et fullsatt Oslo Spektrum står nå ELLE for tur - den første delen i en trilogi av mini-album, som representerer overdrevne sider av Dagny sine unike personlighetstrekk og samtidig beholder friheten til å utforske ulike sounds. ELLE er en håpefull og håpløs romantiker, men har samtidig en tydelig s

Billie Eilish annonserer nytt album8.4.2024 18:03:18 CEST | Pressemelding

Billie Eilish har i dag avslørt at hun kommer med nytt album på selveste 17. mai. Det nye albumet har fått tittelen HIT ME HARD AND SOFT og blir hennes tredje i rekkken. Albumet er en mangfoldig og sammenhengende samling av sanger som ideelt lyttes til i sin helhet fra begynnelse til slutt. HIT ME HARD AND SOFT gjør akkurat som tittelen tilsier: treffer deg hardt og mykt både lyrisk og lydmessig og tar deg med på en reiser gjennom et enormt og vidstrakt lydlandskap hvor man fordypes inn i et fullt spekter av følelser. Igjen har hun teamet opp med FINNEAS, bror og mangeårige samarbeidspartner, som også har produserte albumet. Billie fortsetter innsatsen for å minimere avfall og bekjempe klimaendringer og benytter 100 % resirkulerbare materialer til de fysiske formatene som slippes i fire forskjellige varianter.

Vinnere av Spellemann 2023 - fra Universal Music5.4.2024 10:49:22 CEST | Pressemelding

I går kveld gikk Spellemann 2023 av stabelen og vi er stolte av å kunne presentere følgende vinnere for låter de har gitt ut på distribusjon hos Universal Music. Vi gratulerer alle vinnere! UNDERGRUNN UNDERGRUNN stakk av med kveldens gjeveste pris, Årets Spellemann. UNDERGRUNN har satt et tydelig preg på den norske musikkscenen med albumene UNDERGRUNN og Egoland. På tampen av året solgte de ut Oslo Spektrum hele to (!) ganger. Cezinando Cezinando sikret seg to priser i kategoriene Pop og Årets Tekstforfatter for albumet Sprengkulde, som er utgitt via distribusjon hos Universal Music. Helt siden gjennombruddet i 2017 med "Håper du har plass", har Cezinando sikret sin posisjon som en av Norges mest spilte artister. Carina Dahl Carina Dahl vant sin første Spellemann da hun stakk av med pris i kategorien Festmusikk. Carina hadde et travelt fjorår med over 50 spillejobber, og i tillegg hadde hun hennes beste år med plasseringer på den norske topplista. Carina Dahl gir ut musikk distribuert

Ny musikk fra Astrid S, Imagine Dragons, Glass Animals, Chappel Roan samt album fra Conan Gray!5.4.2024 10:44:44 CEST | Pressemelding

Astrid S slipper nær låt om vennskap: “Oh Emma” Imagine Dragons er tilbake med “Eyes Closed”. Låten er en god blanding av alternativ, rap, elektronisk og rock og frontmann Dan Reynolds sier selv; “After taking some time off the road and spending time catching up with family and loved ones, I finally have felt the desire to go back to the sonic places that originally brought me the most joy, but with a new outlook and mentality. The world looks much different after being a band for more than a decade. But some things will always remain the same. It’s finding that right balance of nostalgia and freshness that brings me the most joy in the studio. We had a lot of fun making this one and hope you enjoy it too”. Se musikkvideo HER. Med fenomenet “Heat Waves”, som har over 7 milliarder streams, er den britiske kvartetten Glass Animals tilbake med “Creatures in Heaven”. Låten omhandler et intenst vennskap som tok slutt for tidlig og blir å finne på deres fjerde album, I Love You So F***ing Mu