ALLE HATER CHRIS er et faktum

I oktober slapp han låten "Kåmon" med Roc Boyz. Et frieri og et utdrikningslag i Amsterdam senere så dundret låta inn på #2 på den norske topplisten – og har bikket over 2,5 millioner streams. Kåmon skulle være siste runde før man fikk orden på ting og tang, en siste dans før vi skulle inn i bryllup. Slik ble det ikke. Høsten har vært preget av rykter, noen sanne – andre ikke. Det måtte rett og slett bli en låt, og med seg på laget fikk han selveste Arif Murakami. Arif som på mange måter har vært en storebror og en støttespiller ble den perfekte rådgiveren i denne ryktetravle høsten.
«Ryktet sier» kom 12. januar og ble siste store drypp før man nå står i et bryllup og ikke minst ALLE HATER CHRIS.

Chris skal jo gifte seg, ikke den rette forstand. Kjærlighet har vært gift for han. Albumet streifer innom det triste, det dystre – «har du noen gang sett noe så trist blitt fortalt så vakkert».

Chris Abolade forteller:

«Historien bak albumet handler om mine tanker om livet og mine opplevelser frem til nå. Den mørke siden og den lyse siden. Albumet er en reise gjennom hele følelsesregisteret mitt, som jeg har prøvd å få frem i låtene.

Frieriet for meg var et startskudd, hvor jeg ville fange fans, venner og lyttere. Å vise frem album verden vi skulle dykke inn i. Jeg har på en måte fremført et ekte live teater for publikum på sosiale medier i snart over et år. Nettopp for å gi følelsen av hva jeg forteller i albumet så ekte som mulig når det først kommer ut.

At jeg i det hele tatt skulle gifte meg, på ekte, er så langt i fra hvor jeg står som et menneske nå. Som veldig mange rundt meg også vet.

Jeg ville skape et dyr, et beist og en karakter som folk snakket om og lurte på om det var ekte eller ikke. Bruden har aldri eksistert. Hun er bare et symbol på alt og alle jeg er redd for å skuffe. Et symbol på et liv jeg en gang kan gi hele hjertet mitt til og alt jeg frykter i livet. Ekte kjærlighet. Det vondeste i verden er å miste noe man på ekte elsker. Det gjør vondt det!

Bryllup er bare et visuelt bilde på kjærlighet og følelser for meg. Det inneholder alt fra: sorg, familie, støtte, kjærlighet, håp, begjær, skyld, redsel, tårer, glede, kaos, løfter, brutte løfter, nye veier, spenning, fest og vennskap. Alt albumet mitt står for".

Albumet er skrevet med produsenter som Kristoffer Grobstok, Lasse Digre, Andreas Bache-Wiig, Elias Melkersen aka Figtape og STATE.
Artistene han har med seg er og et aldri så lite stjernelag: Vinni, Makosir, Amara, Hillari og ikke minst nevnte Arif og Roc Boyz. Ryktene sier (de stopper ikke nei) at det også vil være et dansk gjesteinnslag på albumet som vil bli sluppet rundt månedsskifte.

Chris Abolade er en mann med mange talenter. Ikke nok med at han er en sterk låtskriver og artist, men fyren har også ferdigheter når det kommer til foto, film og kunst. Han har vært en del av kunstnerkollektivet Broslo, før han i 2017 startet sin karriere som artist med debutsingelen «Mandag». Året etter slo han for alvor gjennom med singelen «Tranquilo» som har strømmet til over 11 millioner på Spotify. Siden har musikken kommet på løpende bånd med album- og kortfilmslipp med sin kompis Amara. Nå står livet hans de siste årene for tur, nemlig «Alle hater Chris», et album med stjernespekkede gjester.

I slutten av februar tar han med seg prosjektet og drar ut på turné. Første stopp er Oslo og Rockefeller 29. Februar, etterfulgt av Grimstad, Kristiansand, Tromsø, Finnsnes, Bergen og Stavanger. Billetter kan kjøpes her: https://allehaterchris.no

Om oss

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, Alessandra, Ramón, Olivia Rodrigo, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Marstein, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Taylor Swift, The Rolling Stones m.fl.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Universal Music Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Popsensasjonen Dagny annonserer at hun slipper albumet «ELLE» 7. juni27.5.2024 20:46:00 CEST | Pressemelding

Dagny annonserer i dag at hun slipper albumet «ELLE» den 7. juni. «ELLE» er den etterlengtede oppfølgeren til debutalbumet "Strangers / Lovers" fra 2020. "ELLE" vil inneholde de utgitte singlene "Strawberry Dream", "Heartbreak In The Making", "Same Again (For Love)" og "Ray-Bans", samt fire helt nye later. Det nye prosjektet følger opp hennes utsolgte europaturné fra april i år, med konserter på bl.a. London O2 Academy, og hennes utsolgte konsert med 10,000 fans i Oslo Spektrum i november 2023. I sommer står Dagny på scenen på 20 festivaler rundt om i Europa, på OverOslo, Jugendfest, Rakettnatt og Festningen for å nevne noen i Norge, og hun varmer opp for Jess Glynne i juni. På «ELLE», har Dagny samarbeidet med låtskrivere som Nick Hahn (Rita Ora, Sigrid), Mozella (Miley Cyrus, Rihanna), Oliver Lundström (Carly Rae Jepsen), Cato Sundberg and Kent Sundberg og Maria Hazell (Mabel, ALMA). Instagram: @dagnymusic TikTok: @dagnymusic Twitter: @dagnymusic Facebook: /dagnymusic

Ny musikk fra Astrid S, Nelly Furtado, Imagine Dragons, Alessandra, Jeremy Zucker samt album fra Vince Staples24.5.2024 10:07:09 CEST | Pressemelding

Astrid S slipper albumet Joyride – ute i dag! Alessandra slipper befriende dancelåt - “Supposed To Be”! ZadeKing lanserer ny feelgood musikk for å spre glede og optimisme i sommervarmen Daniel Owen slipper sin mest personlige låt hittil – “Ukjente refleksjoner” Ida Sofie slipper låt og konkurrerer om ekslusiv plass på årets VG lista show Grammy-vinner og superstjerne Nelly Furtado er i dag ute med ny musikk sammen med Tove Lo og SG Lewis. "Love Bites" er skrevet av Furtado sammen med Lo og SG Lewis, og produsert av sistnevnte.“I felt called back to music from the DJ community. DJs were remixing my songs at concerts, clubs, and on social media, and I realized how much people like to dance and escape to my music. It’s the healthiest vice you can have, and I love the opportunity to write music that lets people escape more than anything” - Nelly Furtado. I dag slapp Imagine Dragons den nye låten “Nice To Meet You”. Låten blir å finne på deres nye album LOOM som er ute 28. juni. LOOM slippe