Ny Bærekraftig Sykkelparkering åpner for Grønn Mobilitet på Sirkus Shopping

Sirkus Shopping er stolte av å kunngjøre den offisielle åpningen av en moderne og bærekraftig sykkelparkering, designet for å fremme grønn mobilitet og sykkelvennlighet for ansatte som jobber på Sirkus Shopping. Denne sykkelparkeringen representerer en betydelig investering i bærekraftige transportløsninger og støtter Sirkus Shopping sitt engasjement for en mer miljøvennlig fremtid.

Varaordfører Erling Moe, Senterleder Trine Foosnæs, Kaja og Kristin fra HjemJobbHjem

Den nye sykkelparkeringen inkluderer blant annet:

- Sikkerhetssystemer og brukervennlige fasiliteter for å støtte syklister som sykler til og fra jobb i hverdagen.

- Materialer og konstruksjon er nøye utvalgt for å minimere miljøpåvirkningen og fremme en grønn livsstil.

- Stor kapasitet til å imøtekomme et voksende antall syklister og fremme sykkelbruk til de som jobber på senteret eller i kontorlokalene.

Sirkus Shopping inviterte ansatte og presse til å delta på åpningsarrangementet, som fant sted torsdag 8. februar kl. 10 på Sirkus Shopping sykkelparkering i P2. Dette ble en flott anledning til å feire etableringen av en infrastruktur som fremmer miljøvennlig transport og bærekraftig utvikling.

Senterleder Trine Fossnæs starrtet med å ønske alle velkommen til husets nye Sykkelhotell. Sirkus er stolte av samarbeidet med HjemJobbHjem og miljøpakken i Trondheim. Dette er et tilbud som har vært etterspurt av senterets 1100 ansatte. Nå er sykkelparkeringen åpnet for de ansatte og er en trygg plass til å sette igjen sin sykkel når man er på jobb. Sykkelparkeringen har plass til 102 sykler. Det er egen sykkelSpa, der man enkelt kan spyle av sin sykkel ,og reperasjonsstasjon om man trenger det. For de som trenger å lade sitt batteri til el-sykkel er det også eget brannsikekrt skap der. Senteret har også flotte garderober og dusjer for ansatte.

HjemJobbHjem stilte med sine ansatte og er utrolig godt fornøyd medtilbudet som er satt opp og klart på Sirkus. Dette er fantastisk bidrag til en grønnere reise til og fra jobb - miljøvennlig transport er riktig vei å gå for å få til en reisevaneendring, sier Kristin Giske Lauritsen fra HjemJobbHjem.

Varaordfører Erling Moe møtte opp for å klippe snoren. Han snakket om den flotte jobben Miljøpakken gjør sammen med politikere, næringsliv og AtB for utviktlig av tilbud når Trondheim vokser så mye hvert år.

"Vi trenger slik tiltak og plasser for å gjøre hverdagen enklere når vi er avhengi av at flere sykler eller bruker kollektivt i byen vår", sa Erling Moe i sin tale til ansatte under åpningen.

Det ble omvisning av dette fantastiske tilbudet som er satt opp sammen med Miljøpakken i Trondheim. I tillegg holdt Carlos Hernandez, som er blitt en aktiv bruker av tilbudet og avtalen Sirkus har gjort med Hjem Jobb Hjem. Carlos er leietaker på Sirkus Shopping med sin bedrift, Multi Renhold.

"Dette har virkelig forandret mitt liv" sa Carlos. Videre fortalte Carlos hvordan bruken av el-sykkel har gjort stor forskjell både fysisk og psykisk for han i hverdagen. "Jeg startet med et mål om å sykle 2 dager i uken. Men jeg synes dette var så gøy og fungerte så godt at nå bruker jeg sykkelen 5 dager i uke. Også på kundemøter jeg skal reise til når jeg er på jobb", forteller Carlos.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

trine@sirkusshopping.no

Dette er en spennende milepælen for grønn mobilitet for ansatte på Sirkus Shopping.

Kristin fra HjemJobbHjem
Varaordfører Erling Moe
Senterleder Trine Foosnæs
Carlos Hernandez, dagligleder Mulit Renhold

Sirkus Shopping er et av Midt Norges største kjøpesenter ligger på kollektiv knutepunkt  i Trondheim øst ved innkjøringen til Trondheim sentrum. Kjøpesenteret har visjon "STORE OPPLEVELSER" som vi lever etter med å gi våre gjester en annerledes handelseopplevelse. Vi har mange event som skal være med å innfri denne visjonen.

Følg pressemeldinger fra Sirkus Shopping

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Sirkus Shopping på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Sirkus Shopping

Jobber du på Sirkus Shopping får du nesten 30% rimeligere reise med bussen!26.5.2023 14:03:52 CEST | Pressemelding

Sirkus Shopping sine ansatte er så glade for å komme i gang med HjemJobbHjem! NÅ er tiden for endring! «Interessen var veldig stor blant ansatte når vi tok en undersøkelse blant ansatte for å sjekke interessen for dette» sier senterleder Trine Foosnæs. Sirkus har i dag på plass en rekke tilbud som skal gjøre det enklere for de som jobber på Sirkus. Med ca 800 ansatte i butikkene og 400 på etasjene som er med leietakere innen helse og næring så er det mange dette gjelder. «Vi har det meste tilrettelagt for at man kan få dette til å bli en del av sin nye hverdag. Som kollektivt knutepunkt med over 1450 avganger daglig går det en buss til de fleste bydeler i Trondheim». «Utbyggingen av sykkelveier har vært stor i vårt område de siste årene. Vi har sykkelveier som er kjempefine å bruke stort sett alle dager i året. Pluss at vi ha bysykkel finner man rett utenfor en av våre innganger». Forteller senterlederen. Nytt innendørs sykkelparkeringshus for ansatte! «Det vi jobber med nå er å bygge