Storsatsing på handelseiendom fra Reitan Eiendom

REBUS Handelseiendom AS er en ny storsatsning fra Reitan Eiendom som har som ambisjon å bli det ledende eiendomshuset på handelseiendom. Selskapet slår sammen Reitan Eiendom sine investeringer på handelseiendom med selskapet REMA Etablering, som frem til årsskiftet var under REMA 1000 Norge.

Thomas Dahle og Paal- Christian Hansen
Thomas Dahle og Paal- Christian Hansen REBUS Handelseiendom

- Selskapet skal utvikle, eie og forvalte førsteklasses handelseiendommer og nærsentre, bygget rundt dagligvarebutikker av høy omsetningsklasse. I videreføringen av dette, og som en god samarbeidspartner, vil REBUS også være sentral innen boligutvikling i de befolkningsrike delene av landet, sier Thomas Dahle i REBUS Handelseiendom.

REBUS Handelseiendom AS ble startet i 2014. Nå samles utvikling, investering og forvaltning under en paraply med ambisjon om å bli en av de sterkeste aktørene innen bærekraftig handelseiendom i bransjen.

- Dette er en satsing for å gi vår øverste sjef, kunden, bedre butikker å handle i. Med dette øker trykket på de gode nyetableringene for REMA 1000. Vi har klokkertro på kunnskapen og gjennomføringsevnen til menneskene som skal jobbe med vekst og resultater innen handelseiendom, sier Ole Robert Reitan i Reitan Retail.

Administrerende direktør i REBUS, Thomas Dahle supplerer,

- Vi er et verdibasert selskap som skal tjene kundene og lokalsamfunnene vi er til stede i på en bærekraftig og god måte. Vi er opptatt av å skape hverdagsglede og det innebærer å bygge gode møteplasser hvor folk koser seg og ønsker å tilbringe tid, samtidig som vi er en aktiv bidragsyter lokalt.

Styrker laget med eiendomsprofil

REBUS har et høykompetent team av hyggelige medarbeidere som jobber med utvikling av nye eiendommer over hele Norge. Nå styrkes laget ytterligere med nyopprettet rolle, kommersiell direktør, hvor Paal- Christian Hansen er hentet inn.

- Paal-Christian har samarbeidet med våre selskaper og sånn sett vært på et 15 års langt jobbintervju hos oss i REITAN, så vi vet at han kommer til å gjøre en veldig solid jobb. I tillegg er han en utrolig hyggelig person med en unik kombinasjon av bransjeledende kompetanse og ydmykhet. Hele teamet i REBUS Handelseiendom og våre samarbeidspartnere ønsker Paal-Christian velkommen. Vi gleder oss til utvikling og vekst i årene som kommer, sier Thomas Dahle.

Paal-Christian Hansen har vært partner i Føyen og har bred erfaring med nærings- og boligeiendom, eiendomsprosjekter og eiendomsutvikling. Paal-Christian blir kommersiell direktør i REBUS Handelseiendom fra 1. mars 2024.

- Det er selvfølgelig vemodig å takke av etter 27 år med fantastiske kollegaer i Føyen, sier Paal-Christian Hansen. Men denne muligheten til å være med på å bygge opp den nye handelseiendoms-satsingen til REBUS, kunne jeg rett å slett ikke takke nei til. Her kan jeg bruke all den kompetansen og det kontaktnettet jeg har bygget opp gjennom årene som eiendomsadvokat til å bygge en solid virksomhet som skaper resultater for eierne. Jeg gleder meg stort til å komme på plass og begynne arbeidet den 1.mars.

Kontakt:

Thomas Dahle, +47 982 39 924