Forlenger leieavtalen med Aspelin Ramm

Foodtech Gruppen forlenger leiekontrakten i Sven Oftedals vei 10 med sju år.

Det 37 000 kvm store bygget i Sven Oftedals vei 10 huser blant annet DHL, IKEA, Oslo kommune, Sjømathuset og Leica Geosystems – i tillegg til Foodtech som har hovedkontor og lager her. Foto Finn Ståle Felberg

Foodtech leverer varer og tjenester til matindustri og dagligvare, storkjøkken og servering. Selskapet har et landsdekkende servicetilbud og hjelper kundene sine gjennom hele prosessen, enten de skal produsere eller servere mat.

Foodtech har hatt hovedkontor og lager på ca. 4500 kvm i Sven Oftedals vei i 10 år og forlenget nylig leieavtalen med sju nye år.

– Vi er godt fornøyd med lokalene og beliggenheten i Sven Oftedals vei 10, som gir oss en meget god tilgang til markedet vårt i Oslo og omegn. Derfor er det strategisk ønskelig å forlenge den løpende leieavtalen, samtidig som vi får ro til å planlegge den videre driften av selskapet for årene som kommer, sier Per-Erik Ellefsen, administrerende direktør i Foodtech Gruppen.

– Vi er veldig glade for at Foodetch fortsatt ønsker å være leietaker hos oss. De er en profesjonell og langsiktig aktør, som passer godt inn, og som vi har et meget godt samarbeid med, sier Morten Doresius, eiendomssjef i Aspelin Ramm.

Andre leietakere i det 37 000 kvm store bygget er blant annet DHL, IKEA, Oslo kommune, Sjømathuset og Leica Geosystems.

Morten Doresius, eiendomssjef i Aspelin Ramm.
Morten Doresius, eiendomssjef i Aspelin Ramm.
Per-Erik Ellefsen, administrerende direktør i Foodtech Gruppen.