Dahles Auto Sarpsborg er årets Volkswagen personbil-forhandler

Dahles Auto Sarpsborg er kåret til årets Volkswagen personbil-forhandler for 2023. – Et bunnsolid lag som leverer på alle parametere, og dermed vinner i knallhard konkurranse fra 72 andre kompetente Volkswagen-forhandlere, sier Ulf Tore Hekneby. – Lagseier deluxe, sier daglig leder Magnus Ingebrigtsen.

Lagseier for årets forhandler - Dahles Auto Sarpsborg

Volkswagen har 73 forhandlere i Norge, noe som innebærer at Volkswagens forhandlernettverk dekker hele landet.

- At det er så mange forhandlere bidrar til å gjøre hverandre gode gjennom dialog og kompetansedeling. Forhandlernettet vårt er en stor styrke, og det blir bare enda viktigere fremover i konkurransen fra nye aktører, sier Ulf Tore Hekneby, administrerende direktør for Volkswagen-importør Harald A. Møller AS.

Kontinuitet bygger lojalitet
Hvert år kårer importøren Harald A. Møller AS årets forhandler, hvor det er en rekke kriterier som måles og veies opp mot hverandre. At det er 73 forhandlere som konkurrerer om prisen, gjør naturligvis at konkurransen er knallhard for det som tradisjonelt har vært landets største bilmerke.

Blant annet legges prestasjoner innenfor salg, produktivitet på servicemarkedet og kundetilfredshet både på salg og på servicemarkedet til grunn for kåringen, i tillegg til fornøyde medarbeidere.

Årets nominerte var Dahles Auto Sarpsborg, Møller Bil Egersund, Dahles Auto Fredrikstad, HMV Bilsenter og Gumpens Auto Lyngdal.

Nå er det klart at det er Dahles Auto Sarpsborg som er «Årets Volkswagen personbil-forhandler 2023».

- Dahles Auto Sarpsborg er et bunnsolid lag som leverer på alle parametere, og dermed også nådde alle volummål i 2023, til tross for et krevende marked. Forhandleren evner å begeistre både kunder og medarbeidere, i tillegg til at de både utfordrer og inspirerer andre forhandlere og oss som importør til å bli enda bedre. Derfor vinner forhandleren denne knalltøffe konkurransen mot 72 andre og kompetente Volkswagen-forhandlere, sier Hekneby.

Dahles Auto Sarpsborg ble også kåret til «Årets Volkswagen Nyttekjøretøy-forhandler» i 2022.

- Det viser det høye nivået forhandleren leverer på, og at de leverer stor kontinuitet. Det er slike prestasjoner som bygger lojalitet hos kundene, og når de i tillegg er svært fornøyde med opplevelsen de har hos forhandleren, så kommer kundene tilbake, sier Hekneby.

Lagseier
Importøren overrakte prisen til forhandleren under et overraskelsesbesøk onsdag 31. januar.

- Dette er en lagseier Deluxe! Vi har hatt en bedring på alle områder gjennom året og ikke minst så har veldig fornøyde kunder. Vi har lagt sten på sten og gjort mye de siste to årene. Vi gjør mye riktig nå og det gir oss en trygghet i det vi holder på med. Vi er nysgjerrige på å lære nye ting og ønsker stadig å forbedre oss. Vi nyter tillit fra eierne våre, som gir oss muligheter til å prøve ut nye ting. Dette er en lagseier og jeg må takke alle på Dahles Auto Sarpsborg som har bidratt til å ta oss dit vi er nå, sier Magnus Ingebrigtsen, daglig leder hos Dahles Auto Sarpsborg.

Harald A. Møller er importør av personbilmerkene Volkswagen, Audi, ŠKODA, SEAT og CUPRA, som alle har rullet ut offensive elbilsatsinger de siste årene. I tillegg importerer de Volkswagen Nyttekjøretøy, som også er pådriver for elektrifisering i sitt marked med ID. Buzz Cargo og snart også en fullelektrisk utgave av Transporter.

Allerede nå fra nyttår tilbyr Volkswagen personbil utelukkende fullelektriske modeller i sin nybilportefølje.

Magnus Ingebrigtsen - Dahles Auto Sarpsborg
Ulf Tore Hekneby og Magnus Ingebrigtsen