Reitan Convenience Norway åpner nytt serveringskonsept på Stortorvet i Oslo: - Ønsker å skape en ny standard for kaffe- og matentusiaster i storbyen
I morgen, torsdag 1. februar, åpner dørene til Northland Stortorvet – en ny kaffe- og matbar i hjertet av Oslo. Northland har frem til nå vært en baguette-spesialist lokalisert på norske flyplasser, men når konseptet åpner i storbyen skal kundene bli møtt av dyktige baristaer og et bredt utvalg matretter av høy kvalitet.
Reitan Convenience Norway sitt nye serveringskonsept på Stortorvet er en utvidelse av deres eksisterende merkevare Northland. I bykonseptet er visjonen å kombinere deres ekspertise innen convenience med servering.
- Om det er en ting vi er gode på så er det convenience. Med åpningen av Northland på Stortorvet ønsker vi å skape en ny standard for kaffe- og matentusiaster i storbyen, sier Ingebjørg Hjortdahl, markedsdirektør i Reitan Convenience Norway.
Videre forteller Hjortdahl at Northland på Stortorvet kan anses som en «testlab» hvor de videreutvikler konseptet i nye retninger for å evaluere hvilke elementer som kan overføres til eksisterende og fremtidige lokasjoner.
Konseptet deles inn i soner for å møte kundenes ulike behov
Med åpningstider fra 07:00 til 23:00, og konseptets sentrale beliggenhet, skal Northland møte kundenes behov gjennom hele dagen. Konseptet deles inn i en «grab & go»-sone samt en større sone med bord og sittegrupper for servering.
- Alle gjester er velkomne på Northland Stortorvet. Konseptet er likevel spesielt utviklet for de som ønsker å kjøpe med seg mat og drikke på farten, de som trenger en rask pauseplass i hverdagen, og gjester som vil nyte mat og drikke i hyggelige og sosiale omgivelser, fortsetter Hjortdahl
Matrettene vil også være tilgjengelig for levering via Wolt, kort tid etter åpningsdato.
Ansvarlige produkter og drikke på menyen
På menyen vil kundene finne et bredt utvalg påsmurt brødmat, salater, pizza, snacks, men også frokostalternativer som grøt og frukt. De utnevnte signaturproduktene er imidlertid Kolonihagen-baguetten Langgang, ulike varianter av Nýr, og Pizza Bianca toppet med potet.
Men også drikkemenyen skal levere på kundenes forventninger. På Northland vil kundene få tak i økologisk kaffe fra Kjeldsberg, lokal pils fra Schous bryggeri, taptails, Sparkling favoritter fra Kolonihagen, med mer.
Kolonihagen er en av de viktigste leverandørene til Northland Stortorvet og står bak både drikkeprodukter og en rekke råvarer benyttet i menyen. Selskapet jobber for dyrevelferd, jordhelse og ansvarlighet i hele verdikjeden og beskriver deres produkter som «økologisk eller bedre».
- Visjonen vår i Kolonihagen er å få bedre mat ut til flere mennesker. At nye steder som Northland ønsker å sette våre produkter på menyen muliggjør nettopp dette, og det er vi veldig glad for, sier Benedicte Felix, salgs- og markedssjef i Kolonihagen.
Tar viktige grep for å redusere matsvinn
- Gjennom samarbeid med matredder-appen TooGoodToGo og ikke minst en nøye gjennomtenkt sammensetning av meny og råvarer, jobber vi for å redusere matsvinn i alle ledd, forteller Hjortdahl.
Matrettene på menyen består av et begrenset antall råvarer, hvor fokuset har vært å ta i bruk ingredienser som kan benyttes i flest mulig retter. Et eksempel på dette er det økologiske og dyrevernmerkede nisjeproduktet Nýr, en syrlig ferskost fra Grøndalen Gårdsmeieri i Nes. Nýr blir servert som en form for yoghurt med ulike toppinger, benyttes i frokostgrøten, men også i to ulike desserter – deriblant Nýr brûlée.
Kunst til salgs i lokalet
Fra åpningsdatoen vil kunstverk av Rino Larsen være på utstilling i lokalet. Disse er ikke bare til stede for kundenes beundring, men også til salgs gjennom QR-koder plassert ved de energiske og fargerike bildene.
Hjortdahl forteller at neste kunstner tar over stafettpinnen allerede fra mai og at dette er en fin mulighet til å løfte både små og store aktører, samtidig som rulleringen av kunstverk vil bidra til å sette et unikt preg på kaffe- og matbaren.
Åpning 1. februar
Northland åpner dørene på Stortorvet 7 torsdag 1. februar kl. 07:00.
- Vi er utrolig spente på lanseringen av det nye konseptet og klare for å ta imot kundene med åpne armer, avslutter Hjortdahl.
Nøkkelord
Kontakter
Sara Ulla NyquistPressekontakt/Content ManagerReitan Convenience Norway
Tel:90297488sara.nyquist@reitanconvenience.noBilder
Lenker
Om Reitan Convenience
Reitan Convenience er et selskap i Reitan Retail og en sterk aktør i kiosk- og convenience-markedet i Norden og Baltikum.
Reitan Convenience Norway omfatter Narvesen, 7-Eleven, Northland og Caffeine. Våre butikker drives lokalt av selvstendige Kjøpmenn og deres ansatte. Vi tror på enkeltmennesket, drivkraften i egeninteressen og at selvtillit og resultater skapes gjennom entusiastisk samarbeid med andre mennesker.
Sammen gjør vi hverdagen litt enklere og verden litt bedre. Gjennom sterke verdier, effektiv drift og lokalt eierskap skal vi skape de beste handleopplevelsene. Vi skal være nære og deltagende i kundenes liv og synlige i lokalsamfunnet.
Følg pressemeldinger fra Reitan Convenience
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Reitan Convenience på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Reitan Convenience
Reitan Convenience Norway øker kommersiell satsning med ny kommersiell direktør og salgsdirektør10.10.2024 10:00:00 CEST | Pressemelding
Salman Sakizi, tidligere salgsdirektør, inntrer rollen som kommersiell direktør i Reitan Convenience Norway (RCN) sin nye kommersielle avdeling. Dermed blir Bente Pedersen, tidligere regionsjef, ny salgsdirektør i RCN.
Narvesen gjentar kaffetradisjon og donerer 1 kr per solgte kaffekopp til TV-aksjonen: - Årets viktigste kampanje1.10.2024 06:00:00 CEST | Pressemelding
De tre første ukene i oktober donerer Narvesen 1 kr per solgte kaffekopp og varm drikke til årets TV-aksjon. Narvesen tilbyr også gratis kaffe til alle bøssebærere på den store aksjonsdagen søndag 20. oktober. Kaffekampanjen har blitt en årelang tradisjon for kioskkjeden, som samarbeider med TV-aksjonen for syvende år på rad.
7-Eleven inngår samarbeid med Kreftforeningen: - Donerer 5 kr per solgte Pink Burger til Rosa sløyfe-aksjonen27.9.2024 06:00:00 CEST | Pressemelding
7-Eleven inngår nytt samarbeid med Kreftforeningen, hvorav kjedens første kampanje i årshjulet går til støtte for Rosa sløyfe-aksjonen. I hele oktober tilbyr 7-Eleven fisk- og kyllingburgere med rosa burgerbrød i deres butikker i by og langs vei. 5 kr per solgte rosa burger doneres til Rosa sløyfe og deres forskningsarbeid på brystkreft.
Narvesen lanserer plantebaserte nyheter med Hanne-Lene Dahlgren: - Vil gjøre det enklere for kunden å ta gode valg i tråd med norske kostråd21.8.2024 08:47:20 CEST | Pressemelding
I begynnelsen av året kunne Narvesen dele nyheten om kjedens nye samarbeid med kokebokforfatter og samfunnsdebattant, Hanne-Lene Dahlgren – også kjent som Norges største «vegetarentusiast». Denne uken lanseres de nye plantebaserte produktene eksklusivt i Narvesen sine butikker.
Narvesen åpner testlab for gode valg på farten4.6.2024 18:57:42 CEST | Pressemelding
Tirsdag 4. juni åpnet Narvesen offisielt dørene til sin nye testlab på Jernbanetorget i Oslo. Den nyoppussede konseptbutikken er en pilot for bærekraftig utvikling av kjeden og tiltak som skal gjøre det enklere for kunden å ta gode valg på farten.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom