Presseinvitasjon til CO2-konferansen 2024

Hvordan planlegger industrien for bærekraftige verdikjeder for CO2? Teknas CO2-konferanse er årets store samling for alle som jobber med karbonfangst og -lagring (CCS).

Teknas CO2-konferanse er en av de viktigste møteplassene for CCS.
Teknas CO2-konferanse er en av de viktigste møteplassene for CCS. GettyImages

Teknas CO2- konferanse går nå inn i sitt 22 år og har helt fra begynnelsen vært en sentral møteplass for erfaring- og kunnskapsdeling innen fangst og lagring. Konferansen samler sentrale personer som jobber med utslippsreduserende tiltak i industribedrifter, teknologileverandører, forskningsbedrifter, akademia og ikke minst myndighetsapparatet.

Nå er vi kommet et langt stykke i etablering av verdikjeder og forretningsmodeller for CCS, og fagmiljøene samarbeider i klynger for å realisere en industri som vil bidra til å nå nasjonale og internasjonale klimamål.

Påmelding:

Arrangementet finner sted på Scandic Fornebu 30-31. januar. Presse er invitert, og kan ta kontakt med haakon.bruusgaard@tekna.no for påmelding.

Les konferanseprogram

Om oss

Tekna organiserer medlemmer som har en mastergrad innen teknologi, realfag eller naturvitenskap. Våre 105 000 medlemmer jobber hver dag med å løse samfunnets utfordringer gjennom innovasjon og ny teknologi. Tekna er den største masterforeningen i Norge, og den største fagforeningen i Akademikerne.