Nyansettelser i Kunstsilo

Kunstsilo har ansatt restaurantsjef og leder for gjesteservice.

Mestres Wåge/ BAX/ Mendoza Partida

Ansettelsene sikrer at flere viktige funksjoner vil være i drift når Kunstsilo åpner 11. mai 2024. På hvert sitt fagfelt vil de sørge for at publikum får en kvalitetsopplevelse både før, under og etter sitt besøk.

Følgende er ansatt:

Restaurantsjef, Skender Qetkaj

Leder for gjesteservice, Elise Følstad

Kunstsilo har sikret seg to dyktige personer med solid erfaring fra hvert sitt fagfelt. Jeg føler meg trygg på at disse ansettelsene vil være et viktig grunnlag for Kunstsilos suksess fremover, sier administrerende direktør for Kunstsilo, Reidar Fuglestad.

Restaurantsjef, Skender Qetkaj

Skender Qetkaj har lang fartstid i restaurant og hotellbransjen. Med en unik internasjonal bakgrunn, har Qetkaj opparbeidet seg svært gode egenskaper innen salg, service og kundebehandling, samt utviklings- og personalansvar. Qetkaj kommer fra stillingen som restaurantsjef ved Thon Hotel Norge i Kristiansand.

I rollen som restaurantsjef i Kunstsilo, vil Qetkaj ha en sentral rolle i å etablere og utvikle museets restaurant med tilhørende selskapslokaler og bar. Restauranten vil drives som et eget AS.

– Jeg gleder meg veldig til å ta fatt på rollen som restaurantsjef i Kunstsilo. Jeg ser frem til å utvikle et konsept som jeg tror vil berike både Kristiansand som by og gi gjester utenfra en uforglemmelig opplevelse, sier Qetkaj.

Leder for gjesteservice, Elise Jølstad

Elise Jølstad kommer fra stillingen som restaurantsjef, samt utviklingsansvarlig hos den anerkjente restauranten Smag & Behag i Kristiansand. Jølstad har profesjonsutdanning innen entreprenørskap, business og design. I tillegg til å ha vært en nøkkelperson under Smag og Behags oppstart i Kristiansand, har hun også vært med å utvikle konsepter fra start ved hotellet Guest Apart i Aarhus, Danmark.

Som leder for gjesteservice i Kunstsilo, kommer Jølstad til å ha hovedansvaret for museets gjesteserviceteam. I tillegg vil hun jobbe med tverrfaglige team for å gjøre besøksopplevelsen unik for de ulike publikumsgruppene.

– Det blir utrolig spennende og givende å starte i stillingen som leder for gjesteservice. Kunstsilo har vært gjennom en lang byggeprosess, en omfattende nyhetsdekning og flere politiske behandlinger. Når vi endelig åpner dørene, må gjestene føle seg godt ivaretatt og få en unik besøksopplevelse, sier Jølstad.