Narvesen inngår samarbeid med vegetarentusiast Hanne-Lene Dahlgren: - Vil tilby kundene grønnere og mer bærekraftige alternativer
Narvesen inngår samarbeid med gründer og kokebokforfatter Hanne-Lene Dahlgren, også kjent som Norges største «vegetarentusiast». Sammen skal partene utvikle grønnere og mer bærekraftige produkter som skal gjøre det lettere for kunden å ta gode valg på farten.
Hanne-Lene Dahlgren, kjent for sitt engasjement på sosiale medier og den bestselgende serien «En skikkelig digg kokebok», har de siste årene etablert seg som en viktig stemme innen kosthold. Gjennom benevnelsen «vegetarentusiast» inspirerer hun sitt publikum til å utforske mer plantebaserte alternativer og har vunnet flere priser for hennes engasjement innen bærekraft.
Hensikten med samarbeidet Narvesen nå inngår med vegetarentusiasten er å utvide deres sortiment av fargerike og smakfulle plantebaserte alternativer. Dahlgren skal i første omgang jobbe med å videreutvikle kjedens utvalg innen påsmurt brødmat som et alternativ og supplement til de mer tradisjonelle «på farten» tilbudene.
- Vi vet at mange forbrukere synes det er utfordrende å ta gode valg på farten i en hektisk hverdag. Ved hjelp av Hanne-Lene og verdifull innsikt fra hennes publikum, ønsker vi å bidra til å løse nettopp denne utfordringen, sier Ingebjørg Hjortdahl, markedsdirektør i Reitan Convenience Norway.
Ønsker å inspirere til lavere kjøttinntak i det norske kosthold
Dahlgren har deltatt aktivt i flere kostholddebatter og er først og fremst opptatt av vise hvordan man gjennom små grep kan redusere eget kjøttinntak – uten at det skal gå på bekostning av matgleden.
- Det er heldigvis ikke så mye som skal til for å gjøre en stor forskjell når det gjelder maten vi spiser. Noen ekstra gram grønnsaker hver dag, grove fiber og ikke minst gode smaker, kan gjøre mye for både kropp og matglede, sier Hanne-Lene Dahlgren.
Inkluderer følgerne i produktutviklingen
Gjennom Dahlgren sine sosiale medie-kanaler når hun ut til en stor gruppe vegetar- og matentusiaster. Hun er allerede godt i gang med å samle inn verdifull innsikt om hvilke alternativer forbrukere savner på farten.
Dahlgren forteller at hun gleder seg enormt til å høre hva kundene synes om grønnere påsmurte varianter og at testlagingen har gått over all forventning
- Dette er kun begynnelsen på en spennende reise for Narvesen-kjeden og vi er både stolte og takknemlige for at Hanne-Lene ønsker å hjelpe oss med å ta et lite steg i riktig retning, avslutter Hjortdahl.
Nøkkelord
Kontakter
Sara Ulla NyquistKommunikasjonsrådgiver/Content ManagerReitan Convenience Norway
Tel:90297488sara.nyquist@reitanconvenience.noBilder
Om Reitan Convenience
Reitan Convenience er et selskap i Reitan Retail og en sterk aktør i kiosk- og convenience-markedet i Norden og Baltikum.
Reitan Convenience Norway omfatter Narvesen, 7-Eleven, Northland og Caffeine. Våre butikker drives lokalt av selvstendige Kjøpmenn og deres ansatte. Vi tror på enkeltmennesket, drivkraften i egeninteressen og at selvtillit og resultater skapes gjennom entusiastisk samarbeid med andre mennesker.
Sammen gjør vi hverdagen litt enklere og verden litt bedre. Gjennom sterke verdier, effektiv drift og lokalt eierskap skal vi skape de beste handleopplevelsene. Vi skal være nære og deltagende i kundenes liv og synlige i lokalsamfunnet.
Følg pressemeldinger fra Reitan Convenience
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Reitan Convenience på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Reitan Convenience
Reitan Convenience Norway øker kommersiell satsning med ny kommersiell direktør og salgsdirektør10.10.2024 10:00:00 CEST | Pressemelding
Salman Sakizi, tidligere salgsdirektør, inntrer rollen som kommersiell direktør i Reitan Convenience Norway (RCN) sin nye kommersielle avdeling. Dermed blir Bente Pedersen, tidligere regionsjef, ny salgsdirektør i RCN.
Narvesen gjentar kaffetradisjon og donerer 1 kr per solgte kaffekopp til TV-aksjonen: - Årets viktigste kampanje1.10.2024 06:00:00 CEST | Pressemelding
De tre første ukene i oktober donerer Narvesen 1 kr per solgte kaffekopp og varm drikke til årets TV-aksjon. Narvesen tilbyr også gratis kaffe til alle bøssebærere på den store aksjonsdagen søndag 20. oktober. Kaffekampanjen har blitt en årelang tradisjon for kioskkjeden, som samarbeider med TV-aksjonen for syvende år på rad.
7-Eleven inngår samarbeid med Kreftforeningen: - Donerer 5 kr per solgte Pink Burger til Rosa sløyfe-aksjonen27.9.2024 06:00:00 CEST | Pressemelding
7-Eleven inngår nytt samarbeid med Kreftforeningen, hvorav kjedens første kampanje i årshjulet går til støtte for Rosa sløyfe-aksjonen. I hele oktober tilbyr 7-Eleven fisk- og kyllingburgere med rosa burgerbrød i deres butikker i by og langs vei. 5 kr per solgte rosa burger doneres til Rosa sløyfe og deres forskningsarbeid på brystkreft.
Narvesen lanserer plantebaserte nyheter med Hanne-Lene Dahlgren: - Vil gjøre det enklere for kunden å ta gode valg i tråd med norske kostråd21.8.2024 08:47:20 CEST | Pressemelding
I begynnelsen av året kunne Narvesen dele nyheten om kjedens nye samarbeid med kokebokforfatter og samfunnsdebattant, Hanne-Lene Dahlgren – også kjent som Norges største «vegetarentusiast». Denne uken lanseres de nye plantebaserte produktene eksklusivt i Narvesen sine butikker.
Narvesen åpner testlab for gode valg på farten4.6.2024 18:57:42 CEST | Pressemelding
Tirsdag 4. juni åpnet Narvesen offisielt dørene til sin nye testlab på Jernbanetorget i Oslo. Den nyoppussede konseptbutikken er en pilot for bærekraftig utvikling av kjeden og tiltak som skal gjøre det enklere for kunden å ta gode valg på farten.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom