Samarbeidet med Cousins avsluttes

Kronprinsparets Fond avslutter samarbeidsavtalen med Cousins.

-Vi er avhengig av et åpent og tillitsfullt forhold til våre prosjekter for å kunne samarbeide. Dessverre har ikke Cousins oppfylt avtalens krav om åpenhet, derfor avslutter vi samarbeidet nå, sier Irene Lystrup, daglig leder i Kronprinsparets Fond.

Cousins startet med produksjon av is og arbeidstrening for flyktninger under navnet Sandwich Brothers. Nå driver selskapet også kafeen på Glasmagasinet, og har 8 ansatte og 23 unge med flyktningbakgrunn i deltidsarbeid. Mange ungdommer har siden oppstarten i 2016 fått en god start på sin nye tilværelse, takket være Cousins. De har fått venner og nettverk, trening i norsk og nyttige erfaringer innen kjøkken og salg.

Om oss

Kronprinsparets Fond arbeider for å styrke ungdom. Det gjør vi gjennom å støtte læringstilbudet UngInvest AIB, aktivitetstilbudet Dale Oen Experience og IT-opplæringen GET Academy. Vi driver ungdomsprogrammet Flyt. Våre partnere er DNB, Egmont Fonden, Norsk Tipping, North Star, Schage Eiendom, Selvaag, Sparebankstiftelsen DNB og Wilstar. Probonopartnere er Apeland, Attensi, McKinsey & Company, TRY, VNTX og Wiersholm.